Gå til innhold

hvor mye får jeg ut av en 318 motor ?

Ranger emnet


stianTm

Anbefalte innlegg

chippen alene koster vel 4500, effektanlegg og luftfilter, så bikker du vel 10000 på det, totalt 15000.... og gir maks 15-20 hester mer....

 

bil er ikke billig i noreg vettuh :)

 

tror du kansje får mer ut av å bytte bilen da...

tenke på....

om du skal vurdere å turbokonvertere denne mottorn, så er de interne delene heller svake til å tåle denne belastningen...

 

så, det er lissom....ikke det beste utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kanskje ikke så mye å si på effekten, men lyden mann, djez. Virker som det er mange som driter i konfilter fordi det ikke gir noe effekt... Lyden er halve opplevelsen, Ivertfall!

 

Konfilter er skikkelig fint helt til den dagen luftmengdemåleren din ryker, fordi partiklene som kommer er for store, og ødelegger den. På forgassere/veldi enkle injectionsystemer er det greit, men DERFOR er det få som velger å installere det i bilene sine.

 

Spes VAG-folk er klar over dette... koster dem dyrt å bytte luftmengdemåler.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde delene var mye som VAG jeg, at mange av delene går om hverandre.

Bare større dimensjon på det du setter inn..

Som f.eks golf 1.8 112hk blir nærmere 130 med luftmengdemåler og gassspjeld fra audi 80.

 

Og det med å konvertere til 320/323/325 motor er vel ikke noe problem i de bilene... Det er jo akkurat samme ramma. Motorfester må vel anntakelig flyttes, men trodde ikke det burde være store stopperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at åpent filter gir kongelyd, hadde det på GTVen, og tunneller med motebakke var rått. Lyden av 2 doble Dellortogassere og KN filtere.

 

Om du skal bytte til større motor eller trimme spørs hva du vil.

Vil du ha meir hk og en behagelig gange og ønsker å bygge om en god del setter du inn en 325 motor og skifte fjører/dempere, bremser, eksosanlegg, motorfester osv.

Vil du ha en raskere og meir sporty bil trimmer du fireren og gjør litt med foringene.

 

Du kommer langt med en 318is motor som orginalt har 140 hk.

 

En av dei bilene som pleier å få gode rundetider på Reve er en is med oppgradert understell og chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår