Gå til innhold

"Lage" linje utgang på orginal Ford spiller

Ranger emnet

phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg har en orginal Ford spiller i min Focus (husker ikke modell nummer) som jeg vil har linje utgang på. Jeg har sett adapter på Biltema som du kobler på høytaler utgangen, men jeg vil gjerne at cd-spilleren skal drive orginal høytalerene. Så planen var å koble på RCA plugger på kablene som går til bakhøytalerene. Men kan spiller/forsterker/høytalere ta skade av dette?

Kan inngangen på forsterkeren ta skade ved at det blir for mye strøm?

Jeg har laget et bilde med mine mad-paint-skills over hvordan jeg tenkte koblingen skulle se ut :D

Selvfølgelig skal jeg legge styre strøm til forsterkeren også da ;)

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en orginal Ford spiller i min Focus (husker ikke modell nummer) som jeg vil har linje utgang på. Jeg har sett adapter på Biltema som du kobler på høytaler utgangen, men jeg vil gjerne at cd-spilleren skal drive orginal høytalerene. Så planen var å koble på RCA plugger på kablene som går til bakhøytalerene. Men kan spiller/forsterker/høytalere ta skade av dette?

Kan inngangen på forsterkeren ta skade ved at det blir for mye strøm?

Jeg har laget et bilde med mine mad-paint-skills over hvordan jeg tenkte koblingen skulle se ut :D

Selvfølgelig skal jeg legge styre strøm til forsterkeren også da ;)

Spilleren din vil ikke ta skade av dette, så det er bare å kjøpe en low-level converter og koble på. styrestøm må du legge opp på bryter eller koble den på tenningen så forsterkeren skrur seg av og på.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren din vil ikke ta skade av dette, så det er bare å kjøpe en low-level converter og koble på. styrestøm må du legge opp på bryter eller koble den på tenningen så forsterkeren skrur seg av og på.

Mvh

Pål

Hva om jeg ikke bruker low-lever converter? Kan inngangen på forsterkeren ta skade av det? Og det vil ikke by på problemer at jeg kjører både bakhøytalere og gir signal til forsterkeren på samme kanal?

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at den nevnte converteren har en høyere impedans enn 100ohm, så det skal ikke ha noe å si på utgangene av spilleren din, som Earthquake sier. Er ikke noe ISO tilkobling bak på spilleren? isåfall så er den nedre kontakten med flere kontaktpunkter enn 6 beregnet til Linje Out. Har du bilde av baksiden?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg ikke bruker low-lever converter? Kan inngangen på forsterkeren ta skade av det? Og det vil ikke by på problemer at jeg kjører både bakhøytalere og gir signal til forsterkeren på samme kanal?

Vil anbefale deg å IKKE kjøre høynivå inn på lavnivåinngangen i forsterkeren, du må ha en converter isåfall! Å gjøre begge deler samtidig kan muligens være en mulighet, men det får noen som vet mer svare på doh

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at den nevnte converteren har en høyere impedans enn 100ohm, så det skal ikke ha noe å si på utgangene av spilleren din, som Earthquake sier. Er ikke noe ISO tilkobling bak på spilleren? isåfall så er den nedre kontakten med flere kontaktpunkter enn 6 beregnet til Linje Out. Har du bilde av baksiden?

Jeg plages med å få ut spilleren, Ford har til tider mongo løsninger angry så har ikke noe bilde av spilleren. Fant et PDF dokument med oversikt over utgangene på spilleren. Det ser ikke ut som om det er ISO-kontakt på spilleren.

Utganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignet stort på ISO-kontakter det der ja. Viss du har den utgaven med "block c" kan d koble til pinne 8 og 9 og jord. Korriger meg viss jeg tar feil..

Phone = telefon....

Du mangler dessuten et "ikke" ;)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages med å få ut spilleren, Ford har til tider mongo løsninger angry så har ikke noe bilde av spilleren. Fant et PDF dokument med oversikt over utgangene på spilleren. Det ser ikke ut som om det er ISO-kontakt på spilleren.

Utganger

Ser ikke ut som det er noe særlig lavnivå utganger der nei...

Men det skal fungere fint å bruke en høynivå til lavnivå konverter.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignet stort på ISO-kontakter det der ja. Viss du har den utgaven med "block c" kan d koble til pinne 8 og 9 og jord. Korriger meg viss jeg tar feil..

Ok, det er en stund siden sist jeg så en ISO-kontakt så det kan vell kanskje stemme. Jeg har 6000CD så det skal være "block c" på den.

Altså "Phone Audio #1 og #2" kan gi med low-level linjeutgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er en stund siden sist jeg så en ISO-kontakt så det kan vell kanskje stemme. Jeg har 6000CD så det skal være "block c" på den.

Altså "Phone Audio #1 og #2" kan gi med low-lever linjeutgang?

Nei, nå må du lese og tenke deg litt om...

Phone Audio er innganger slik at man kan ha hands-free på høyttalerne i bilen.

ISO-kontakter ligner dessuten ikke på noe av dette her.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du lese og tenke deg litt om...

Phone Audio er innganger slik at man kan ha hands-free på høyttalerne i bilen.

ISO-kontakter ligner dessuten ikke på noe av dette her.

Mvh

Stian

Det var nettop det jeg også mente. Hvorfor skal man ha lyd ut fra cd-spilleren til telefonen.

Men hvis forsterkeren har high-level inngang skal det bare være å koble på, hvis ikke så må jeg bruke en omformer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettop det jeg også mente. Hvorfor skal man ha lyd ut fra cd-spilleren til telefonen.

Men hvis forsterkeren har high-level inngang skal det bare være å koble på, hvis ikke så må jeg bruke en omformer?

Ja, da er det bare å koble høyttalerledningene rett i forsterker.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... skal være enig med Stian men tror at de mente "RCA out" ellers er jo ikke så ofte med "stereo car phone"? siden audio 1 og 2 og GND? handsfri pleier å gjengi lyden over høytalerne... ville koblet meg inn på pinne 5,8 og 9. kan ikke skje noe galt uansett... inngangen på ampen er jo dc avkoblet også setter du "gain" på det laveste så skal ikke noe galt skje... best om du disponerer/har tilgang til en osciloskop.... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... skal være enig med Stian men tror at de mente "RCA out" ellers er jo ikke så ofte med "stereo car phone"? siden audio 1 og 2 og GND? handsfri pleier å gjengi lyden over høytalerne... ville koblet meg inn på pinne 5,8 og 9. kan ikke skje noe galt uansett... inngangen på ampen er jo dc avkoblet også setter du "gain" på det laveste så skal ikke noe galt skje... best om du disponerer/har tilgang til en osciloskop.... :)

Har desverre ikke tilgang på osciloskop. Så du tror også at det kan være lavnivå utgang på 8 og 9? Hmm, det skader jo ikke å prøve hvis jeg skrur ned gain ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider