Gå til innhold

G60 går ikke som den skal :(

Ranger emnet


runar

Anbefalte innlegg

Hei... Har en 1990 Corrado G60, den har gått 238 000. For det meste bare langkjøring.... Men nå går den IKKE som den skal. Jeg blir dratt av en orginal golf 2, 1.8 de første 150-200 meterne, så begynner jeg å ta han igjen. Å den drar ikke ordentlig før 5000 (turtall)...

 

Noen som vet hva dette kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

Laderen skal dra 0.65 når den er i storform på originalt ladehjul, med mindre ladehjul er ladern din søppel nå.

 

Hvis du hadde hatt en lekk, ville du nesten ikke kunne lese av ladetrykk på kjørecomputeren, så sjekk om du kan dette. Hvis du får 0.6 bar der også, så har du ingen lekk, da målingen skjer ved innsugsmanifoilen, men en dårlig føler eller no sånn tull.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt 0,6 bar hvis det er lekk, vil heller ikke dra no bra uansett turtall da heller.

Sjekket at du har bra med olje på bilen ? min bruker litt olje, og når det er lite igjen så merker jeg vesentlig forksjell på draget...

Eller kan det jo tyde på en overhaling, lenge siden det ble gjort ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en venn av meg hadde lekk i røret ned til ic..har også sett andre med sprekker der.

Det pleier og være sprekk akkurat der røret får en ganske kraftig bøy og går over fra og være rund til firkantet..hvis jeg ikke tar helt feil er det et par her på forumet med sånne rør til salgs.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår