Gå til innhold

ettertenning i luftfilter noen som har noen tips el

Ranger emnet

theopelking

Anbefalte innlegg

jeg har en ascona c me kadet gsi 1.8i motor som sto noen månder i vinter når e sku starte denj så starta denj ikke så tok jeg og hadde dysene på service starta da går bra på tomgang man drar dårlig og kommer ettertenning i luftfiltere og potta smeller godt i filtre så dauer denj liksoms så fikk jeg tips om å bytte føler i denj prøve den som sto i min rekord 2.2i da gikk denj bra i 5 så ble denj som før igjen så sku jeg sette føler tebake i rekorden da ble denj likens også smeller i filtre og potta denj drar ok men den dauer ut denj også har nå bytte nye følere å plugger i begge biler men dem er likens enda noen som her noen tips om ka det kan vær

# Gauldal-Gatebil #

vw jetta tdi sportline med luftfjæring

lexus is 200 tte

Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart.

vw vento - full styling,18" .justerbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: ettertenning i luft filter? :knob:

Nr2 : kunne du ha skrevet dette på Bokmål og med tegnsetting så vi på østlandet kan klare å lese dette?

Nr3 : utifra det jeg klarte å tyde så trur jeg at du har en ALT for feit bensin blanding siden det høres ut som om den drukner i suppe.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: ettertenning i luft filter? :knob:

Nr2 : kunne du ha skrevet dette på Bokmål og med tegnsetting så vi på østlandet kan klare å lese dette?

Nr3 : utifra det jeg klarte å tyde så trur jeg at du har en ALT for feit bensin blanding siden det høres ut som om den drukner i suppe.

Erik

Er østlendinger dårligere til å forstå språk enn folk fra andre kanter på landet?

Hvorfor skal trøndere snakke østlending når østlendinger ikke snakker trøndersk?

Er det vanskeligere å forstå en trønder med litt skrivefeil enn en utlending som snakker gebrokkent, som dere kanskje omgås daglig på østlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er østlendinger dårligere til å forstå språk enn folk fra andre kanter på landet?

Hvorfor skal trøndere snakke østlending når østlendinger ikke snakker trøndersk?

Er det vanskeligere å forstå en trønder med litt skrivefeil enn en utlending som snakker gebrokkent, som dere kanskje omgås daglig på østlandet?

enig med deg der torgeir ;)

01- Mercedes Benz C200 Kompressor

86- Nissan Cherry 1500

[x]91- Mazda 323 GTX

[x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen.

[x]90- Vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke østlending? På ett forum så skriver vi. Og vi har 2 forskjellige målformer å skrive på i norge. Nynorsk og bokmål. Så vidt jeg lærte på skolen var trønder dialekt ikke en av disse.

Siden vi alle forhåpentligvis lærte en av disse formene på skolen så er det jo best å holde seg til en av dem også. Og mest brukt er bokmål..

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, ragua. :) det blir litt tungt å lese dialektskrevet tekst, samt heller fraværende tegnsetting :)

men, jeg heller mot at den mottorn din må rotere feil vei eller no! :D ettertenning i filteret? :D

ei, fra spøk til alvor, er ikke det der forgassermotor da?

for feit blanding der eller? :) feil timing? åpen innsugsventil?

ah, ser breisladdern kom meg i forkjøpet :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icon4.gifDialekt er fint. Men det finnes bare som talespråk og ikke til skrift, derfor blir det vanskelig for de fleste og lese.

Det gjør det ikke noe bedre at ord som "punktum" "komma" "avsnitt" "stor bokstav etter punktum" er ukjente for noen. icon4.gif

icon2.gifMen tilbake til problemet, at en bil skyter tilbake ut av luftfilteret kommer rett og slett av at pluggen tenner når innsugsventilen er åpen. Juster tenninga di, sjekk at motoren er riktig timet.icon14.gif

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

sorry for at jeg skreiv på dialekt hehe fått fikse

prob på rekorden nå gjett hva hva feilen var da hehe.

den ene pluggledingen sto på feil plass går som ei klokke nu

# Gauldal-Gatebil #

lexus is 200 tte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

sorry for at jeg skreiv på dialekt hehe fått fikse

prob på rekorden nå gjett hva hva feilen var da hehe.

den ene pluggledingen sto på feil plass går som ei klokke nu

Bare den ene sier du? Sikker på at det ikke var to som sto feil a? hehe.. *artig*

Eller hadde du satt denne ene i luftfilteret? *glise* Nei, så konstruktive vi er i dag. God jul.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

hehe ja men fått fiksa det nå da så er jeg kun 16 år enda da så ikke så mye peiling men det blir vell ettervært hehe

men takk for alle tips å sånn da hehe :titties:

# Gauldal-Gatebil #

lexus is 200 tte

Lenke til kommentar
Del på andre sider