Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 La meg si med en gang: Ja, jeg vet det er tatt opp før, men alikevel vil jeg repetere litt :) Jeg synes sms-språk er en uting, og irriterer meg derfor til tider over hvordan folk formulerer seg her på bilforumet.net. Jeg har ingenting i mot vanlige skrivefeil selvfølgelig, da dette skjer selv den beste, og det er også noe man ikke kan noe for. Derimot synes jeg f.eks. "oxo" i stedet for "også", "pol10" i stedet for "politi" "j" i stedet for "jeg" og diverse andre eksempler er "irriterende". Hadde dette forumet vært basert på sms hadde jeg skjønt hvorfor man gjør dette, men det er ikke tilfelle, etter hva jeg vet. Jeg regner også med at de fleste som skriver på dette forumet bruker et vanlig, norsk tastatur, hvor man har en egen knapp for hver enkelt bokstav i vårt alfabet, ja faktisk også egen knapp for tall. Jeg vil derfor faktisk påstå at man ikke sparer nevneverdig tid på å droppe 1-2 boktaver, bytte ut bokstaver med tall, med mer. Til slutt vil jeg nevne at dette på ingen måte er ment som noen "utdriting" av noen i det hele tatt, ei heller en provokasjon. Jeg ønsker bare å lufte mine tanker på hva jeg mener skal til for at vi får et litt høyere nivå her inne. Mvh Marius :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 j r hlt nig. d r dritt m alle frkortlsne. ;) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by LoW RiDeR j r hlt nig. d r dritt m alle frkortlsne. ;) Takk for at du ødela et seriøst bidrag, det gjør at jeg får kjempelyst til å bidra med mer senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by Majestet Takk for at du ødela et seriøst bidrag, det gjør at jeg får kjempelyst til å bidra med mer senere. Hlt 1ig, d var dårli jort a dg LoW RiDeR. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by Air 63 Hlt 1ig, d var dårli jort a dg LoW RiDeR. Bilforumet.net når nye høyder, ser jeg. Takke meg til VG, der går det i hvert fall an å poste noe seriøst uten at drittunger kommer med "morsomme" tilbakemeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Majestet: enig! skjønner ikke at det kan ta noe kortere tid å skrive såkalt sms-språk på et tastatur? da må man være fersk på data, og vokst opp med sms-språk... man er jo vant til hvor bokstavene er, og derfor trykker automatisk der de er.. nei, skriv ordentlig på forumet, forkort heller på sms :) og det måtte jo komme noen og ødelegge da.. :rolleyes: Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Majestet: rolig nå, kamerat :D Jeg stiller meg litt spørrende til innlegget ditt. Kan ikke se at det er et stort problem her på bilforumet. Skal være enig at det er mye kids her, men mitt inntrykk er at de stort sett greier å holde seg til normal bokmålsform. Innholdet i postene deres, er en annen historie. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Er det virkelig så ille altså? :rolleyes: Om noen bruker litt SMS språk så syns jeg ikke verden faller sammen for det altså... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOBO Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 JA for faen, SLUTT med det useriøse sms språket, er dere kjipe på bokstavane eller? det er så ufatterlig vrient å slitent å lese store inlegg i sms-språk. greit noen har dysleksi eller noe sånt "respekterer" men det går da grenser, se på meg sliter med og/å eller div ekstra bokstaver og stavefeil, men ikke så brutalt som at det blr slk at d ik kan lese d!! :D bare slutt med sms-språket, det får holde med tekstmld. men ikke til dagerlig bruk!!! lol Siter 2007 Renault Traffic *Arbeidsbil* 2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil* 1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil* 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1986 Mazda 323 *vinterbil* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Skjønner ærlig talt ikke at folk gidder å henge seg opp i dette her.... :rolleyes: :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by NoLimit Er det virkelig så ille altså? :rolleyes: Om noen bruker litt SMS språk så syns jeg ikke verden faller sammen for det altså... :rolleyes: Nå har jeg ikke akkurat gitt uttrykk for at det er "virkelig ille", men derimot skrevet at det er noe som irriterer meg. Jeg synes ærlig talt at å skrive norsk er en selvfølge :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by LupoB0Y Majestet: rolig nå, kamerat :D Jeg stiller meg litt spørrende til innlegget ditt. Kan ikke se at det er et stort problem her på bilforumet. Skal være enig at det er mye kids her, men mitt inntrykk er at de stort sett greier å holde seg til normal bokmålsform. Innholdet i postene deres, er en annen historie. ;) Jeg er helt rolig, jeg. Jeg bare lurer på hvorfor man ikke kan skrive vanlig norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOBO Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by NoLimit Skjønner ærlig talt ikke at folk gidder å henge seg opp i dette her.... :rolleyes: :rolleyes: hehe, det er vel mest sansynerlig for at det er slitsomt å lese sms-språket... er vel bare for å prøve å si i fra at det er slitsomt å lese, og hvis dem klarer å skrive norsk, så helst det :D Siter 2007 Renault Traffic *Arbeidsbil* 2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil* 1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil* 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1986 Mazda 323 *vinterbil* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Glem det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by NoLimit Skjønner ærlig talt ikke at folk gidder å henge seg opp i dette her.... :rolleyes: :rolleyes: Fordi jeg synes det er slitsomt å sitte og tyde koder for å få noe forståelig ut av en setning. Fordi jeg synes det er unødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg