Ascona Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 10km/t.... hva er det da?? Ser ingen stor vits i dette, om det ikke skulle redusere enda flere ulykker da. Hvorfor ikke teste 130km/t som danskene gjør på samme veier? Er danskene så mye bedre til å kjøre enn oss i norge da? Men på en annen side, så blir det å tyne kadetten møe med 130km/t. Stakkars!!!! Problemet ditt er at du ikke ser helheten.. Hva sa du da det ble startet et prøveprosjekt med 100km/t ? Det er jo bare 10 km så det kan dem la være? At de startet det prosjektet er grunnen til at de nå drar i gang et nytt prosjekt med enda høyere hastighet.. Positivt. Dessuten er det BRA at man tar det gradvis. I dag er det få strekninger som kan få den hastigheten.. Det er E6 fra grensa mellom Oslo og Akershus - Gardermoen E18 fra Drammen til Holmestrand elns og E6 sydover fra noen km sør for Tusenfryd, og ca til moss.. Om noen år vil det si at vi har 110km/t fra Tusenfryd til svenskegrensa, og fra Oslo til Hamar.. Andre strekninger vil også bli utbygd, og de vil nok få samme hastighetsgrense. Hvem vet, kanskje vi får et prøveprosjekt med 120-130 også? Raskere enn 130 er det etter mitt skjønn uansett ikke noe poeng i å ha på vei med kun 2 felter i hver retning grunnet lastebiler og annet pakk som uansett ikke gjør mer enn ca 85. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Problemet ditt er at du ikke ser helheten..Hva sa du da det ble startet et prøveprosjekt med 100km/t ? Det er jo bare 10 km så det kan dem la være? At de startet det prosjektet er grunnen til at de nå drar i gang et nytt prosjekt med enda høyere hastighet.. Positivt. Dessuten er det BRA at man tar det gradvis. I dag er det få strekninger som kan få den hastigheten.. Det er E6 fra grensa mellom Oslo og Akershus - Gardermoen E18 fra Drammen til Holmestrand elns og E6 sydover fra noen km sør for Tusenfryd, og ca til moss.. Om noen år vil det si at vi har 110km/t fra Tusenfryd til svenskegrensa, og fra Oslo til Hamar.. Andre strekninger vil også bli utbygd, og de vil nok få samme hastighetsgrense. Hvem vet, kanskje vi får et prøveprosjekt med 120-130 også? Raskere enn 130 er det etter mitt skjønn uansett ikke noe poeng i å ha på vei med kun 2 felter i hver retning grunnet lastebiler og annet pakk som uansett ikke gjør mer enn ca 85. om noen år vil vi ha 110kmt fra kristiansand til oslo .. (Nye E18 i vestfold holder de på å bygge fra "horten" til tønsberg nå) (og fra tønsberg til sandefjord (muligens helt til larvik) er så langt at de starter å grave om noen måneder) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Synes egentlig det kunne vært 120-130 på de veiene, men da skulle politiet vært mye strengere på overtredelser. Dvs. ikke mulighet for å kjøre i 165 uten å miste lappen. Eksempelvis 130km/t fartsgrense mister man lappen i 150 maks. Det er endel, inkludert meg selv som kjører etter forholdene, men ikke over "miste lappen" grensen, og selvfølgelig ikke aggressiv idiotkjøring. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Øke til 110 km/t på E18 gjennom Vestfold -------------------------------------------------------------------------------- http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1554053.ece Sitat Finn Harald Amundsen ved trafikksikkerhetsseksjonen i Vegdirektoratet på hvorfor f.eks Danmark og Sverige ligger foran Norge mht økning av fartsgrensene: – Veiutformingen og sikkerhetstenkningen er annerledes. De har satset mer på høyere standard, mens vi på mer framkommelige veier over hele Norge. Dessuten går ting mer oppover og nedover her, enn for eksempel Danmark der det går mest bortover, forklarer Amundsen. Latterligste jeg har hørt, ingen veier i Norge med 100 km/t har noe særlig annet enn flate sletter. Kan han ikke bare si det som det er, at veinettet er nedprioritert og at man tror farten dreper? Når man tror at det å f.eks sette opp dobbelt så mange fotobokser øker trafikksikkerheten, sier det sitt om kompetansen. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.