Gå til innhold

Manta A

Ranger emnet

sveigamekkar

Anbefalte innlegg

fant ut at jeg hadde for lite informasjon om bilen til og spørre om slike spørsmål, men fins det en side som viser infromasjon om forskjellige opelbiler, derriblant manta

Tja, bare å google litt det da...

Manta A er jo en døds rå bil. Ta godt vare på den...

Skal se hva jeg har av info på PC hjemme. Får legge det ut her når jeg kommer hjem.

Du fikk manta a med .... 1,6 og 1,9 motorene, og så fikk du 1,9E som var topp modellen, med unntak av TE som virkelig var en værsting i sin tid. Ble ikke laget mange av dem men. Den kom med rekke 6 og ventilerte skiver framme og bak... Men skal gi litt info om dem når jeg kommer hjem seinere... (kan jo hende at jeg husker litt feil.. hehe) :rolleyes:

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bare å google litt det da...

Manta A er jo en døds rå bil. Ta godt vare på den...

Skal se hva jeg har av info på PC hjemme. Får legge det ut her når jeg kommer hjem.

Du fikk manta a med .... 1,6 og 1,9 motorene, og så fikk du 1,9E som var topp modellen, med unntak av TE som virkelig var en værsting i sin tid. Ble ikke laget mange av dem men. Den kom med rekke 6 og ventilerte skiver framme og bak... Men skal gi litt info om dem når jeg kommer hjem seinere... (kan jo hende at jeg husker litt feil.. hehe) :rolleyes:

når du sier sånn om bilen så blir jeg jo desperat etter å kjøpe den .

MÅ HA......

Det finnes to typer mennesker:

De som har Opel Og de som vil ha Opel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier sånn om bilen så blir jeg jo desperat etter å kjøpe den .

MÅ HA......

Her er litt jeg rota frem på PC'n:

A%2520GT%2520E.jpg

Og her litt om TE utgaven. 2,8 rekke sekers var det.samma motor som de hadde i commodore..

Bte05.jpeg

En manta SR med 1,9 er i dag verdt nokså mye. og her er litt fakta om den:

Tgteams05.jpg

Her er noen bilder ol av manta A.

bohnhorst2k4_086.jpg

bohnhorst2k3_041.jpg

bohnhorst2k3_026.jpg

Det gir deg kanskje noen ideer om hvor tøff en manta A kan bli. De er nokså høye orginalt. så å koste på et skikkelig koni kit med korte dempere er vel verdt penga..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider