Gå til innhold

Små problemer med en Blitz Dump-ventil

Ranger emnet


Stig78

Anbefalte innlegg

Hei igjen, WireD ! Var noen som sa det samme på Imprezadriver.com, mente at jeg burde åpne ventilen og legge inn noen chims. Eneste jeg da er litt redd for er at jeg kanskje kan ødelegge pakningene som sitter på ventilen, men det går kanskje an å lage nye selv. Skal se på det i morgen.

Alt den skruen gjør er vel å regulere trykket ut av ventilen, ikke sant? For da regner jeg med at grunnen til at jeg har mistet noe av turbotrykket kommer ifra at jeg rotet med boost controlleren... doh

Føler meg litt dust nå...

Trodde ikke at jeg forandret på noen innstillinger, men må tydeligvis ha gjort det ett eller annet sted. Kanskje kjørt den inn på et annet program eller noe. Er litt kjipt når den eneste bruksanvisningen man har er på japansk... Noen som vet om det går an å få tak i en engelsk anvisning her i norge?

Ellers takker jeg for all hjelp så langt !

 

EDIT: Fant engelsk bruksanvisning på Boostkontrolleren på nettet ! Endelig begynner jeg å skjønne noe av dette.

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! :)

hmmm, inni dumpen sitter jo et stempel, spent opp av en fjær.

fjæra sitter spent mellom stempelet og lokket på fjærhuset.

her er det ikke noe pakninger så vidt meg bekjennt, da det ikke vil være noe trykk her.

 

trykket sitter på motsatt side av stempelet, som vil trykkes inn, og komprimere fjæra når du slipper opp gasspådrag, og dumpe trykkoppbygningen i turborørene....

alle dumper fungerer vel på denne grunnmåten eller?

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hva du mener, men denne Blitz'en kan faktisk åpnes i begge ender, og det er pakninger på begge steder. Driver å manner meg opp litt nå, så gyver det løs tenker jeg. Skal si ifra om resultatet når den tid kommer.

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så fikk jeg ikke mannet meg opp da jeg sa at jeg skulle gjøre det... Andre ting skjedde, og Blitz'en fikk vente på seg. Men i dag har jeg tatt det tunge steg!

Skrudde ut hele greia, tok den fra hverandre, og fikk ikke opp endestykket.. Fant en hammer med plastikkhode og dunket den vennelig men bestemt, og fikk fanget fult av deler. Møkkete deler...

Møkka var veldig tynn og fin, så jeg dusjet alle deler og glideflater med CRC, lot det virke litt og tørket det av før jeg gjorde det nok en gang, bare for å være sikker. Da var alt rent og pent.

Skrudde noen ting sammen igjen, la inn stemplet og fjær, trykket alt sammen og slet som ville helfete for å få skruene inn i både pakning og hus. Da to skruer var på plass gikk jeg og tok meg en røyk og fikk roet ned armene litt.

Monterte resten av delene, fikk dumpventilen tilbake på plass i bilen, byttet ut en vakumledning som en mus hadde gnagd over (!), så bar det ut på tur.

Den første store testen er en rundkjøring ca to kilometer fra der jeg bor. Da har motoren blitt varm, det er masse biler ute, og jeg må alltid bremse ned eller stoppe opp. Inn med clutch, bremser ned og følger godt med på rpm-nåla. Rett ned på 800 uten fusk eller stopp. Hadde tenkt til å snu der, men dette ble fort spennende og måtte teste videre.

Kort fortalt herfra; bilen går som en drøm! Har kjørt i kø, rush, stoppet for fotgjengere (helt sant), og hele tiden oppfører bilen seg som den skal. Utrolig hvor lite som egentlig skal til for at ting begynner å fuske. Men nå kan jeg endelig begynne å kjøre bilen slik som den var ment for.

Takk for all respons, og for WireD's store interesse! :D Håper Blitz'en din kommer til å funke fint!

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Kristian, hadde jeg kjørt skrått utfor en fortauskant hadde det ene bakhjulet hengt i lufta, og jeg hadde sittet fast på en smule bøyd frontfanger...

Hadde du gjort samme tingen, i 80km/t, hadde du ikke merka en pøkk !

Med andre ord, jeg taper rått... Men vi må gjerne konkurere om andre ting, fek.s hvem sin bil som lager høyest pffsssstt lyd ved giring, hvilken bil som spinner minst, hvem som har flest hjul i drift og mest sportslig interiør...?

Møtte Svo i går, og jeg må si at den stasjonsvogna deres er... ja... Nok om det !

 

WireD; Mye snacks i den setningen der, ja !

Om det er den samme Boost Controlleren som den jeg har, SBC i-D, foreslår jeg at den av dere som skal ha den tar en titt på denne siden.

http://www.team3s.com/Blitz%20SBC%20i-D%20manual.pdf

Engelsk bruksanvisning i pdf format. Kjekt å ha for de som ikke er fult så stødig på japansk ! Lykke til.

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grættis med ny dump!

Ganske fornøyd med vogna mi nå, når til og med en av gutta bak japanimport stopper opp og kommer inn på spisestedet jeg sitter på for å spørre ut om bilen min! :cool:

Dette er temmelig nytt for meg da jeg tidligere har kjørt Legacy varebil :rolleyes: så dette begynner å ta av ! Og jeg har en dump som virker, og tett slange som gjør til at boostkontrolleren ikke lengre gnåler, og kan ta den fult ut babyhmm? babyhmm?

Foruten om at det regner, og at det var litt vel mye vannplaning på E18 i stad, så er livet ganske herlig!

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer en svak ståpels over de ordene der, ja :D

Får se hva som blir mitt neste prosjekt, kunne tenkt meg å passere 300hk, bare sånn for å ha gjort det, liksom :rolleyes:

Og selv om motorlyden egentlig er god nok, så hadde det jo vært litt kult med et anlegg av noe slag, DVD spiller kanskje, sånn at man kunne spilt av litt :titties: på treff og slikt..? Får se hva som kommer inn av kronasjer etter hvert. En herlig sommer blir det uansett :dude:

Kjører en For Det Meste 99' Subaru Impreza GT med bare to dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår