Gå til innhold

luftenippel knakk :( trenger hjelp!

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

Hei! skulle skifte bremser foran på golfen i dag, og da jeg skulle åpne nippelen så knakk den :( Må vel borre den opp, noen som vet gjengedimensjoner på den, det er samma caliper som på en golf diesel/1300 ( små firkanta klosser med 2 ører til feste). Regner vel med at jeg må bore de ut,ekker går det å varme opp skruerestene og prøve å skru den ut? Må uansett vite dimensjonen her. Noen tips til hvordan jeg skal få opp den andre...?

Takker for svar, må ha de snarest

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! skulle skifte bremser foran på golfen i dag, og da jeg skulle åpne nippelen så knakk den :( Må vel borre den opp, noen som vet gjengedimensjoner på den, det er samma caliper som på en golf diesel/1300 ( små firkanta klosser med 2 ører til feste). Regner vel med at jeg må bore de ut,ekker går det å varme opp skruerestene og prøve å skru den ut? Må uansett vite dimensjonen her. Noen tips til hvordan jeg skal få opp den andre...?

Takker for svar, må ha de snarest

tipset henning:

gå på hvilken som helt golf 1 på skroten som har VWII calipperene ( de samme som står på golf 2). Disse er myye større og gir mye bremser på eneren. så tar du med to calippere og de tilhørende sadlene til disse og skrur på din golf.. så kjøper du ventilerte gti skiver med klosser (billig på biltema)

og vips, du har veldig mye bedre bremser...

evenuellt hvis du er litt pinglete, så bare kjør en ny calipper på skroten, koster deg ikke mer enn en 100 lapp sannsynligvis...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir ny caliper på meg hvertfall, skulle ta av caliperen for å komme til bedre med papegøyetang for å ta den ut, men da jeg skulle ha av slangen så knakk det jaggu av en bit der og, så må ut med 750,- for splitter ny caliper i morgen ( med skolens rabatt da ;) )

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøp deg heller 239mm bremser, koster ikke mye det, sikkert mange som har dette liggende å slenge, bla meg selv. Nye Ventilerte skiver koster 139 på biltema og de er helt kurant til vanli bruk, ikke kjøp klosser der, de er ikke så kurant. Men uansett, koster deg ikke mye å få MYE bedre bremser enn du allerede har...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider