Gå til innhold

M5 turbo

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Jeg vet det:). Bare jeg som ikke er enig også blir dette mye dyrere. Tenkte dette skulle gjøres veldig enkelt og billig for å se om det funker. Liker heller ikke det at kompressoren ligger å lader hele tiden. Dette må jo slite mere på motor en om man bare lader under akselerasjon. Ellers takk for info.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Jeg vet om en som har satt en 315Hk m5 motor i en 323 E30. Spannt vist godt også i 5te:D.

 

Jeg satt på med en 85, BMW 316 i går som så helt orginal ut, som det satt en e36 M3 motor med 321 hk, og jeg kan love at det gikk noe helt perverst!!!! Bilen var delvis lettet også, veide 1100kg med motor!! Men jeg vil ikke påstå at den var trygg og kjøre siden det satt orginale bremser på den:eek: :eek:

 

Eieren skulle bygge om hele bilen, men ville forsikre seg om at han fikk motoren til og passe først.Det hadde jo vært kjedelig om han hadde bygd om bilen først, også hadde det vist seg at motoren ikke fikk plass?!?

 

Jeg har hvertfall fått et nytt syn på BMW 316:D :D :D :D

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Er det noen som vet om eksosmanifoilen fra BMW 745 passer eller kan modifiseres til å passe 3,6L eller 3,8L M5 motoren? Kan ikke ha bil uten turbo selv om det blir BMW.

 

Manifolden passer nok ikke tipper jeg, pga 745=12v kontra m5=24v. Eksos portene blir ofte mye breiere når man har 2 eksosventiler pr. syl.

 

Hvorfor ikke komplett 745 motor? :D

 

EDIT: kanskje dumt hvis man kjøper seg m5..........

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bygge, når du kan kjøpe ferdig?

 

Sakset fra bmwccn sitt kjøp og salg forum:

 

M-5 Motor

3,6 l M-5 Motor bygd for turbo smidde stempler,H-profil råder++ Kan også selges med turboer+Waste- gate.Bygd for ca 2 Bars trykk. Ikke montert.

2/17/2003 / Medlem nr.: 473

Telefon: 73506990/92228633/73971354

E-post: jan.erikolsen@c2i.net

 

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg har prøvd flere m5`er og m3`er vel og merke aldri 3,8L men jeg tror ikke denne kommer til å imponere noe mere en de andre. Det er rett og slett ikke morro nok. Nå bor jeg i sverige så m5 er en billig bil her, får en grei en for 50-70K, så setter jeg på en turbo blir det nok innspirerende nok å kjøre. Kjøre egenskaper har jo disse en hel del av. Så denne bilen med turbo kommer vel på ca.70-100K som er noe billigere enn en supra som får komme når jeg har spart opp litt ekstra.

Överladdaren: takker for link.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lurt på å sette inn m5 motor i min e-30 325 en stund. Men prosjektet er skrinlagt, rust er noe dritt. Dette er kanskje en idé, koster jo ikke så mye å gjøre dette i sverige. Både bilene er billige, samt at det er mye billige deler der borte også.

Har hørt at 3,6 literen er mer solid en 3,8 literen, men har ikke noen begrunnelse for dette. Pluss at den er mye lettere å få tak i.

 

Her har du en side som er forbeholdt bmw, svensk er den også. Massevis av biler og deler:

http://www.bmwpower.nu/

 

 

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår