Gå til innhold

Når ryker girkassa ?

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det folk sier, er at m47 tåler 180hk, m45/46 tåler 220hk, m90 tåler 300hk.

Så har du de som sier at m90 er dritt, m46 er best og m47 er dritt.

på m90 kan man visst sveise for å forsterke..

jeg så en gang en forsterket m47, men vet ikke på hvilken måte den var forsterket. Den hang på en B36!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk sier, er at m47 tåler 180hk, m45/46 tåler 220hk, m90 tåler 300hk.

Så har du de som sier at m90 er dritt, m46 er best og m47 er dritt.

på m90 kan man visst sveise for å forsterke..

jeg så en gang en forsterket m47, men vet ikke på hvilken måte den var forsterket. Den hang på en B36!!

Det finnes ingen fasit på hva som skal til for å knekke en kasse; kommer helt an på idioten bak rattet.

3. på min M46 røk ved giring fra 2. til 3 med hjulspinn. Chippet B230FT..

Den harde clutchen i kombinasjon med sliten kasse var nok hovedårsaken; girkubben i M46 flexer og tennene i 3. gir som er lengst unna opplagringen glipper og knekker.

Men M46P ble brukt fremfor M47 på turbobilene (240, 740 og 940) fordi den tålte mer.

Det skal veldig mye til å knekke en kasse ved kun pådrag dersom man ikke herjer/ burner/ røsker i girspaken/ bråslipper clutchen med høyt turtall så sant kassa er i bra stand.

Har hørt om mange som kjører med M46 og M47 med opptil 300 hk, men da kjører de vel også som noen kjærringer zzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 = tåler faktisk MINST

M46 = tåler litt MEN stjeler SYKT med effekt

M45 = tåler "mest" spørs på tilstand den var da du puttet den inn i bilen ect

da!

M400 = konge kassa Gr.A kassen som jeg kaller den =) den tåler ca 350-400khk, jeg selger slike til 4000kr stk, men clutch huset må tilpasses, for de er tilpasset B18/20 orginalt!

M90 = kan jo ikke hives inn i samme "klasse" mener nå jeg! men de tåler jo sitt da ;)

dette er da MINE meninger å erfaringer! om noen er uenig

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 trins....er jo orginal rally kasse, ytter del byget av volvo, d inni er byget av et tyskt firma, kommer ikke på d, kan sjekke d opp på jobb mandag!

den tåler JULING, går mange slike i norsk rally ;)

m400 er vel en standard 4 trinns manuellkasse ifra volvo 164.

m410 mener jeg overdriveboksen til 164 heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider