Gå til innhold

Når ryker girkassa ?

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke momentet nøyaktig, men ca +/- 500nm.

Kassene tålte en del herjing, men røyk alltid under pådrag i 3. og i motbakke.

 

500Nm he he, ja da smeller kassa...

Hva kløtsj kjører du med?

Eg kjører med sachs TP618 som Pedersen racing selger..

Den er fin og myk med organisk lamel.

Sinter er stygg med gir kassene,

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Har og forsterket sachs clutch og trykkplate. Har ikke merket noe at kassa er dårlig, kjennetegnet er at den slurer på spes. 3 gir ved pådrag.

 

Var ute å testa litt akselerasjon i går... Og nå som jeg har fullt ladetrykk (0,9) på 2500 rpm så synes jeg at den "lugger/napper" litt på 3-4000 rpm.... motorlyden va stabil, men kjennte i bilen at den ikkje drog hele tiden.... Kjører med orginal turbo-clutch og en stakkars M47... er d clutchen som slurer eller hva kan det være???

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun ved hjulspinn, hard giring og burnout ?

 

Ved jevn akselerasjon/gasspådrag og skikkelig giring burde vel en M47 kasse holde på en B230FT ?

 

Noen som har innspill/erfaringer ?

 

Hard burning tok knekken på M47 kassen til en kamerat.

 

 

DSC02471.JPG

 

Første giret mangler noen tenner :D

DSC02472.JPG

 

Men volvoen stopp ikke av den grunnen :D men det hørtes at noe var galt. Lyden forsvant etter noen dager, 2,3,4,5 giret funket :D

 

Lyd ved kjøring i ca. 25-30 km/t 2 gir samme dag som første giret tok kveld.

http://www.volvoman.net/def_girkasse.wav

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite bensin... feil tenning

snakka med en i dag som trodde at det muligens var pluggledningene som slo igjennom ved visse turtall.....

 

Har sett på nattestid at det blinker i pluggledningene... da va motor veldig varm og turboen rødglødende, så muligens temperaturen hadde noe å sei....

Men noen forslag?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha en spak å dra i... Ikke CP kasse...

Jeg har kjørt med M47 i rundt 3mnd nå.... Har holdt den, herja en god del med den også. Det som har røket: 1 stk medbringer, 1 stk hardyplate og 1 stk mellomakseloppheng...

Nå begynner kassa å bli sånn passelig slaskete den også. Knaser i den hvis jeg slipper gassen og gir på igjen og raper hver gang jeg kaster inn 2 gir.

Tror også at synkringene er skrot.

Jeg kjører også med Sachs TP655 og organisk lamell, 230FT med 250hk+/-.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår