Gå til innhold

Spiller og coax til 4000

Ranger emnet

corollapower

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en kompis som har lyst å oppgradere en smule i "låneravpappabilen" "sin"

og han har derfor lyst å bytte ut spillern og fronthøytalerne i bilen, jeg mener det er 5.25 som står der. Han tenker 2000 på spiller og 2000 på coax(og ja, han SKAL absolutt ha coax den dusten). Så noen som har et par coaxer som spiller greit av en cdspiller der ute??

Helst nye saker fra forhandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har en kompis som har lyst å oppgradere en smule i "låneravpappabilen" "sin"

og han har derfor lyst å bytte ut spillern og fronthøytalerne i bilen, jeg mener det er 5.25 som står der. Han tenker 2000 på spiller og 2000 på coax(og ja, han SKAL absolutt ha coax den dusten). Så noen som har et par coaxer som spiller greit av en cdspiller der ute??

Helst nye saker fra forhandler :)

kjøp min 5mndr gamle VDO Dayton CD4802 (toppmodell) til 2500kr og dette settet: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=72826 til 1500!

ikke coax men super lyd !

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke relevant til denne tråden i det hele tatt, men kan noen forklare litt hva Coax er og hvorfor det er så dårlig?

Når jeg hører ordet coax tenker jeg bare på den gamle typen nettverk til datamaskiner..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke relevant til denne tråden i det hele tatt, men kan noen forklare litt hva Coax er og hvorfor det er så dårlig?

Når jeg hører ordet coax tenker jeg bare på den gamle typen nettverk til datamaskiner..

coax er feks. 2 veis element... altså en høytaler med diskant inne bygget.

Compo sett f.eks er rake motsettningen :)

Coax er ikke så innmari mye dårligere for all del.. men med compo sett så får du f.eks plasser midbass i døra og diskanten høyere opp så du får ett mere spredt lydbilde enn med coax hvor lyden kommer kun fra ett sted...som regel langt nede ved beina dine ...noe som ikke er optimalt.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter min mening og erfaring, så er det et must at folk måååå ha composett. dette er etter min oppfatnig oppskrytt. har faktisk hørt mange coax høytalere som spiller veldig bra,samt at det er mye enklere å montere for oss som ikke er så veldig drevne i dette her. så du som sier at coax ikke er noe bra, da er det enten noe feil med monteringen(ikke sitter fast, fasefeil på det ene elementet) eller den som har klart å rote til lyden. nei den må du nok lengre på bygda med, gutt!! mange coax høytalere er faktisk veeeldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider