Gå til innhold

Bruker du bilbelte?

Ranger emnet

2maz

Bruker du bilbelte  

214 stemmer

1. 1. Bruker du bilbelte

• Ja
      173
    • Ja, men glemmer det noen ganger.
      28
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg bruker alltid belte selv.. utenom av og til til og fra skolen.. men da er det pappa som kjører.. da sitter jeg trøtt og jævlig sidnav.. da glemmer jeg det til tider.. (er snakk om en tur på 2 min)

vet at lengden på turen ikke rettferdiggjør mine handlinger..

når jeg selv kjører, har jeg alltid på beltet.. selv om det er en kort tur på 1 min!

og andre som sitter på med meg må og ha belte på!

gir de et lite tips om at jeg vil ha det på ved å si: jaja, jeg betaler ikke boten eller rep skader du fororsaker om vi smeller!

det funker faktisk det.. hehe. de fleste tar hintet! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta det på har sneket seg inn som en refleks som kicker inn i underbevistheten min i det jeg lukker en bildør. Blir ofte pirka på av kompiser om vi bare skal sitte å spise eller noe, og det første jeg gjør er å ta på meg belte, men jeg legger ikke merke til det.

Uten belte føler jeg ikke at jeg sitter fast og selv et vanlig 3punktsbelte hjelper mye når man kjører litt aktivt.

Ellers er jo belte en livredder, så ser ikke noen grunn til å forsøke å knekke denne vanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker altid belte i bilen, samme hvilket sete jeg sitter i.

Da jeg hadde 240'n... dummeste jeg visste var kompissene mine som alltid klagde på belte varsleren på passasjer setet.. "herregud for en irriterende klikkelyd! hvorfor kipper du ikke av ledningen?" da kikket jeg bare dumt på dem...

"for kanskje an irritere deg nok t at du tar på deg belte"

og de fleste gjorde det heldigvis, men noen var da så bestemt på å ikke ha på seg belta at de bare stappet selen i, og satte seg oppå istede for å ha selen rundt seg... :scared

men.. Volvo har gode bremser :win

liten bråbrems der de sitter med tryne i frontruta, så tok de hintet :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ALLTID belte i byen, så jæ*** mye purk der...

Bruker skjeldent belte ellers. Jeg vil heller ikke bli mongo om d smeller. Da er det nokk bedre å dø momentant:)

litt slapp på bruken i byen ja for å si det sånn.

men når jeg skal på "highwayen" da er det på.

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. heller ikke så jævelig stas å overleve hvis en eller flere kompiser dør pga du krasjer....

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid belte uansett om jeg kjører bilen til parkeringsplassen. Har også en "fin" amrikansk påminningslyd at jeg ikke har på belte vært 2 min, så det er vel ganske uaktuelt å høre på den lyden. Liker heller ikke tanken på å møte airbagen uten belte. Tror ansiktet blir en smule omplassert...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bruker jeg sikkerhetsbelte, alltid. Og de som sitter i baksete må alltid bruke belte når jeg sitter i forsetet, usikrede passasjerer i baksetet er livsfarlige for de i forsetet ved kollisjon. Da er man sikret en rask død om man sitter i forsetet.

Om jeg ikke har sikkerhetsbeltet på, er det noe som ikke stemmer og jeg finner fort ut av hva som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det virker som om "altfor mange" her bruker belte.. i forhold til det eg ser til vanlgi altså.. ahr en del kompiser som alltid kjører uten..

han ene e ganske aktiv her på forumet, og HVER JÆVLA GANG (!!!) han sitter på med meg, kommer han bort i setet mitt når eg bremser og svinger samtidig.. minst en gang per tur.. fy faen sier eg bare.. :/ han fjernet også beltevarsleren i bilen min for han syntes den var irriterende, ca 3 minutter etter at eg kjøpte bilen.. det e forsåvidt greit, skulle fjerne den sjøl siden eg ofte står med tenningen på og/eller motoren i gang om vinteren eller når nokian skal lades..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider