Gå til innhold

Bilen går som en dass

Ranger emnet


Golfy

Anbefalte innlegg

Hei igjen,

Nå har jeg vært på allverdens siter og funnet litt mer som jeg skal ta med på verkstedet imorgen (det blir sikkert populært!)

Her er litt av det jeg fant:

Pierburg 2E2: Volkswagens berømte forgasser, sitter i alle Golf/jetta med 1.6 og 1.8 liters motorer fra 1984 t.o.m 1988. Dette er en trøbblete forgasser, som er svært følsom for feilinstillinger, slik som tomgang, vakuumstyringer og vakuum lekasjer.

 

 

*Nevnes at 1.6 og 1.8L golf (1984 til 1988) bruker Pierburg/solex 2E2 Forgasser..

dette er ikke den beste forgasseren verden har sett, men det fungerer

har du problemer med den, så vil det som oftest ligge i vakuum slangene (dette grunnet at forgasseren er vakuum styrt)

Det kan også være (hvis tomgangen går høyt) problemer med en vokstermostat som styrer mye av tomgangen (kaldstart etc) .. eller det kan ligge i vakuumlåsene på baksiden av forgasseren, hvis disse ikke lukker(eller var det åpner) så vil bilen ha en tendens til å henge seg opp på ca 3 000 RPM .. dette skyldes i 80% ledningene

 

Ja da har du en forgasser av typen Solex/Pierburg 2E2.

Denne typen forgasser er til tider ganske lunefull, som du sikkert har merket.

En vanlig feil er svikt i vacuumsystemet(klokker etc), men en grundig rens av forgasseren er sikkert ikke dumt å prøve først.

Sjekk:

*Om det er løse ledninger

*Om det er løse vacuumslanger/enveisventiler

*At forvarmerslangen sitter ordentlig og ikke ha noen hull

*Thermobrytere

*Magnetventil

*varmeelement under innsuget

*Chokens varmeelement

*Chokens vacuumsystem

 

Håper det hjelper deg?!

Susan :)

 

Dette hjalp litt ja. Takk for infoen! Men tror bare jeg skal levere bilen på møller i løpet av uken.. Er ikke så dreven i å skru på motorer så dette kan de ta seg av. Hvis ikke de klarer så klarer nok ikke jeg.. :)

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zHf3YggAC1mNVZeLfLk1Vs0o3saob3YQ3uOgtOC0DjodGoddVMAPBaacAx2dY2OhRk9yP51qoD7Wg/00.jpg?MdToken=1643439332470969

 

Bilde... (tjuvlånte bilde til en eller annen kar her... håper det går fint)

 

 

Byttet det releet som jeg har streket rødt rundt. og lambda sonden eller hva det heter. (bensinmenge måleren) som sitter akuratt i begynnelsen på eksosen, med 2 ledninger inn på.

da ble min fin:)

 

sorry for at det har tatt tid, men det kom til slutt.

mvh. tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår