Gå til innhold

Bolter med tilbehør til øvre fremre stabstag

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan et øvre fremre stabstag skal festes.

Kjøpte først lange bolter med muttere. Tror ikke dette er måten å gjøre det på, da jeg har lest et annet sted (husker ikke når og hvor) at man bare skal skru fra oversiden og ned gjennom en slags gummipakning.

Noen som vet hvordan det skal gjøres, og vet hvor jeg får tak i boltene jeg trenger?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan et øvre fremre stabstag skal festes.

Kjøpte først lange bolter med muttere. Tror ikke dette er måten å gjøre det på, da jeg har lest et annet sted (husker ikke når og hvor) at man bare skal skru fra oversiden og ned gjennom en slags gummipakning.

Noen som vet hvordan det skal gjøres, og vet hvor jeg får tak i boltene jeg trenger?

gummien er kun for å hindre at man får korrosjon mellom skruen og karosseriet.. kjøp bolter som er sånn passe lange og i rustfritt stål, så setter du på staget, borrer hull, og maler slik at det ikke finnes åpent metall mer.. da er det bare å feste på skruene med en skive under.. (pass på at skiven og er rustfri siden det er mye fukt og salt der nede som oftest...)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, ikke noe problem, huske ikke om du må ut med innerskjermen eller med demperen, ingenting, eller begge, men det er ikke så mye arbeid å få det til uansett.. en jekk og en halvtime burde holde :)

halv time??? med eller uten skjerm??

eg brukte halv time uten skjerm og 3 timer med skjerm og dekk og det var bare to bolter på kvar side.

så det beste er å ta av skjermen viss du får det til, vertfall ta av dekket.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halv time??? med eller uten skjerm??

eg brukte halv time uten skjerm og 3 timer med skjerm og dekk og det var bare to bolter på kvar side.

så det beste er å ta av skjermen viss du får det til, vertfall ta av dekket.

he, he.. nei, den går ikke jeg med på... løft opp med bukk, ut med innerskjerm i plastikk, så klarer du alltid å holde på mutteren fra undersiden med forlengere og en latmannsarm .. borrer jo fra oversiden og kan også skru fra oversiden... skulle ikke dette gå, så er det bare å løsne senter skruen oppå demperen og de to som holder den til spindelen, så kan du ta bort demperen og du har kjempegod plass... tror jeg skulle kommet opp til deg jettamaster, så skulle vi tatt tida happyhappy

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. nei, den går ikke jeg med på... løft opp med bukk, ut med innerskjerm i plastikk, så klarer du alltid å holde på mutteren fra undersiden med forlengere og en latmannsarm .. borrer jo fra oversiden og kan også skru fra oversiden... skulle ikke dette gå, så er det bare å løsne senter skruen oppå demperen og de to som holder den til spindelen, så kan du ta bort demperen og du har kjempegod plass... tror jeg skulle kommet opp til deg jettamaster, så skulle vi tatt tida happyhappy

når eg holdt på med da så hadde eg av den eine skjermen fordi eg skulle skifta den og da var det lett tilkomst. men på andre sida så jekka eg bare opp bilen, slik eg kom til. tok ikkje av dekket. vekk med innerskjermen.

orverdreiv kansje med tida men me var tre stykker som skulle visa kven som var best til å gjera altmulig :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

men det var litt trangt og vanskleg når det viste seg at eg hadde litt for korte bolter. men man lærer av sine feil. :)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider