pettergutt Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Yeaah.....første innlegget på Smartforumet:) Håper det blir masse aktivitet her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 2. smart-innlegg: Jeg kjørte Smart fra grensa til Sveits og til Norge (via Danmark og over Øresundsbroa og opp sverige) tilsammen 1900 km non-stop... Inni bilen hadde jeg to kofferter, 8 stk 15" hjul på felg, 2x 10 liters bensinkanner samt 105 kg nordnorsk flesk på nesten 1.90 m... Hvem sa at de bilene var små? På denne turen gikk bilen på 0.51 l/mil og jeg lå jevnt i 130 km/t. Smart er veldig spesielt - enten ELSKER du bilene eller så HATER du dem. Ikke no imellom... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Ikke en fortwo vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Jepp en fortwo - Passion-utgave med glasstak. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Du verden......jeg sliter litt med å skjønne åssen du fikk plass til de felgene da....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Litt last i en smart er ikke noe problem. Jeg hadde tre hjul stående på tvers bak meg i bagasjerommet. Så ble det plass til to på langs (i fartsretningen) bak passasjersetet. Dette hadde jeg slått framover i flat posisjon. Så tappet jeg lufta ut av ett av hjulene og når jeg klemte sammen dekket så passet det ned i "hullet" i gulvet der passasjeren har føttene. Det syvende hjulet lå flatt (og oppned) på passasjersetet mens det åttende stod på tvers foran "hanskerommet" (med utsiden av felgen mot dashbordet) oppå det som lå på gulvet. Så hadde jeg begge koffertene liggende oppå det hjulet som lå flatt på passasjerseteryggen. De to bensinkannene fikk jeg plass til oppå dekkene som stod bak meg. Så ble det også plass til noe smuglespirt og småtteri inni felgene, samt at jeg kjøpte meg 24 flasker med Smirnof Ice som jeg stablet sirlig oppi felgen som lå i setet (under koffertene) og i små "hull" rundt om i lasten ellers. Jeg passet på å legge hjulene riktig vei (oppned) for å utnytte "tomhullene" i felgene slik at jeg ikke lot så mye lasteplass gå til spille. Etter å ha kjørt non-stop fra Sveits og hjem, så hadde jeg gjerne kjørt tilbake igjen dagen etter. Bare tull at bilen kun er brukelig til bykjøring... Har også bilder av "lasten"... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTgutt Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Been there done that, kjørt oslo - london - oslo 2 ganger, hei hvor det går....Men siden alle andre driver og legger ut bilder av bilene sine kanskje vi smarte skulle være like smarte? Ikke det at jeg vet hvordan man legger ut bilder her på forumet, men det kan man vel alltid fikse :-) Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Space Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Smart er veldig spesielt - enten ELSKER du bilene eller så HATER du dem. Ikke no imellom... Jo, også "no imellom". Smart Roadster er kul. Smart Forfour er "no imellom". Smart Fortwo ser ut som en mopedbil, et komisk framkomstmiddel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg