docsist Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hva må gjøres med topp/blokk for å montere kobberpakning? eller er d bare å montere den som ei vanlig pakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Både topp og blokk må være planet for å i det heletatt ha en sjanse til å få det tett. Kobberspray brukes vel av mange i tillegg. Pakningen må også glødes for at den skal være så myk som mulig. Synes personlig kobberpakning er en dårlig løsning. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 personelig synes jeg det er topp jeg.. med kobberpakning... eneste jeg har gjort er og plane topp og gløde den og bruke koberspray.. skrudde te med først med 2kg så 6,5 og så en 90grader,, ble tett på første forsøk,, så synes den er topp jeg.. Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 er en fordel med pianotråd i blokka er det ikke? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Det kommer vel ann på hvilken effekt du skal ha ut.. Kobberpakning tåler opp til ca 350 Hk, om blokka og toppen er plane, og pakninga er glødet og montert rett.. Du får også kjøpt såkalt "skjærekantpakning" som har kanter som skjærer seg ned i blokk og topp.. Denne skal visst tåle det meste, men koster deretter.. Hvilken motor er det du har..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Unødvendig offtopic... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Burde du ikke spurt hva slags motor han hadde før du uttalte deg om hvor mye en slik toppakning tåler? Jeg vil tro dette varierer rimelig mye, det gir ihvertfall ingen mening at den skulle overleve på en 1-litersmotor med 350 hk, men ikke på en standard Chevy 454... Jeg såg på innleggene til denne personen, og såg han hadde Volvo med en eller annen B23/B230 motor, derfor sa jeg dette.. :) Grunnen til at jeg vil vite hva slags motor du har, er at jeg har drevet en del med Volvo selv, og har en kobberpakning liggende som du kan få kjøpe, om du er interessert.. I tilleg kan jeg gi deg litt tips og råd i forbindelse med dette.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Om du bruker de få hjernecellene du har til å sjekke litt før du skriver masse dritt, så hadde du nok funnet ut at det ganske sansynlig dreier seg om Volvo, siden 99% av postene til denne brukeren går på nettop det.. Så før du bruker all energien din på å poste mer dritt, så tenk litt først..!! Det er sånne som deg som gjør forumet til et værre sted..!! Han kunne vel ikke vite at det dreide seg om en volvo motor så de siste linjene som jeg quotet kunne du ha spart deg for, forumet trenger ikke sånne innlegg som dette. Det er ikke alle som sjekker hva en bruker har skrevet tidligere i andre tråder så fordi om du hviste at det dreiede seg om en volvo motor må du ikke tro at alle andre hviste det. Jeg har lest mange innlegg som "VCE" har skrevet så jeg tviler ikke på at han har en del kompetanse heller..... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 det man bør gjøre er å få frest nedi en pianotråd i kopper pakkningen, deretter plane topp og blokk, legg pakkningen i ovnen på 250 grader. ta den ut legg den på en 10000000% ren blokk + at toppen også er like ren. legg nedpå toppen, bruk stjerne innfestningsmetoden på topploks boltene, start med LITE moment, ta det gjerne på 5 \ 7 faser før du til slutt trekker til det tyngste momentet. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Han kunne vel ikke vite at det dreide seg om en volvo motor så de siste linjene som jeg quotet kunne du ha spart deg for, forumet trenger ikke sånne innlegg som dette. Det er ikke alle som sjekker hva en bruker har skrevet tidligere i andre tråder så fordi om du hviste at det dreiede seg om en volvo motor må du ikke tro at alle andre hviste det. Jeg har lest mange innlegg som "VCE" har skrevet så jeg tviler ikke på at han har en del kompetanse heller..... JEG sjekket, så JEG var klar over hva det dreide seg om, så derfor trenge ikke han å komme med sånn dritt.. Dette har du ikke noe med heller, og innlegget ditt har ikke noe med tråden her å gjøre.. Beklager at jeg bruker plass med å skrive dette, men hold useriøsiteten for dere selv..!! Nå skal vi diskutere kobberpakning, og ikke svada..!! Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 det man bør gjøre er å få frest nedi en pianotråd i kopper pakkningen, deretter plane topp og blokk, legg pakkningen i ovnen på 250 grader. ta den ut legg den på en 10000000% ren blokk + at toppen også er like ren. legg nedpå toppen, bruk stjerne innfestningsmetoden på topploks boltene, start med LITE moment, ta det gjerne på 5 \ 7 faser før du til slutt trekker til det tyngste momentet. Mvh Erik Dette var fornuftig, men jeg har lært at de freser pianotråd direkte i blokka.. Mulig det er mange måter å gjøre dette på, men jeg kunne tenkt meg å vite litt mer om det du sier her.. Freser du en "firkant" rundt hele pakningen da, eller 4 rundinger rundt "sylinderhullene" i pakningen..? Og festes tråden på noe vis, eller ligger den på plass i sporet uten noe annet..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 pakkningen får et maskinert mønster, som tråden blir innfelt i. ulempen med blokka er at om du skulle velge en orginal pakkning senere så har den "sår" Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Ok, men siden en "normal" pakning er ca 1,5mm, så kan jo ikke det sporet være særlig dypt da..? Har du planer om å gjøre det med din..? Ja, er vel sant det, bør holde blokka mest original på den måten, så slipper du problemer ved en evt senere ombygging eller lignende.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 korfor koparpakning i staden for forsterka pakning? er det koparpakninga som er den forsterka eller er det fleire alternativ? å kan nåken forklare kva pianotråd er? noob :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 pianotråd er strenger fra en piano... :D Forstrka pakning er ikke like godt som skjærekant, og har ingenting til felles med kobberpakning. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.