Gå til innhold

kobber topp pakning!

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

Både topp og blokk må være planet for å i det heletatt ha en sjanse til å få det tett.

Kobberspray brukes vel av mange i tillegg.

 

Pakningen må også glødes for at den skal være så myk som mulig.

 

Synes personlig kobberpakning er en dårlig løsning.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

personelig synes jeg det er topp jeg.. med kobberpakning... eneste jeg har gjort er og plane topp og gløde den og bruke koberspray.. skrudde te med først med 2kg så 6,5 og så en 90grader,, ble tett på første forsøk,, så synes den er topp jeg..

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hvilken effekt du skal ha ut.. Kobberpakning tåler opp til ca 350 Hk, om blokka og toppen er plane, og pakninga er glødet og montert rett.. Du får også kjøpt såkalt "skjærekantpakning" som har kanter som skjærer seg ned i blokk og topp.. Denne skal visst tåle det meste, men koster deretter..

 

Hvilken motor er det du har..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke spurt hva slags motor han hadde før du uttalte deg om hvor mye en slik toppakning tåler? Jeg vil tro dette varierer rimelig mye, det gir ihvertfall ingen mening at den skulle overleve på en 1-litersmotor med 350 hk, men ikke på en standard Chevy 454...

 

Jeg såg på innleggene til denne personen, og såg han hadde Volvo med en eller annen B23/B230 motor, derfor sa jeg dette.. :)

 

Grunnen til at jeg vil vite hva slags motor du har, er at jeg har drevet en del med Volvo selv, og har en kobberpakning liggende som du kan få kjøpe, om du er interessert.. I tilleg kan jeg gi deg litt tips og råd i forbindelse med dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker de få hjernecellene du har til å sjekke litt før du skriver masse dritt, så hadde du nok funnet ut at det ganske sansynlig dreier seg om Volvo, siden 99% av postene til denne brukeren går på nettop det..

Så før du bruker all energien din på å poste mer dritt, så tenk litt først..!!

Det er sånne som deg som gjør forumet til et værre sted..!!

 

Han kunne vel ikke vite at det dreide seg om en volvo motor så de siste linjene som jeg quotet kunne du ha spart deg for, forumet trenger ikke sånne innlegg som dette. Det er ikke alle som sjekker hva en bruker har skrevet tidligere i andre tråder så fordi om du hviste at det dreiede seg om en volvo motor må du ikke tro at alle andre hviste det.

Jeg har lest mange innlegg som "VCE" har skrevet så jeg tviler ikke på at han har en del kompetanse heller.....

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man bør gjøre er å få frest nedi en pianotråd i kopper pakkningen, deretter plane topp og blokk, legg pakkningen i ovnen på 250 grader. ta den ut legg den på en 10000000% ren blokk + at toppen også er like ren.

 

legg nedpå toppen, bruk stjerne innfestningsmetoden på topploks boltene, start med LITE moment, ta det gjerne på 5 \ 7 faser før du til slutt trekker til det tyngste momentet.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne vel ikke vite at det dreide seg om en volvo motor så de siste linjene som jeg quotet kunne du ha spart deg for, forumet trenger ikke sånne innlegg som dette. Det er ikke alle som sjekker hva en bruker har skrevet tidligere i andre tråder så fordi om du hviste at det dreiede seg om en volvo motor må du ikke tro at alle andre hviste det.

Jeg har lest mange innlegg som "VCE" har skrevet så jeg tviler ikke på at han har en del kompetanse heller.....

 

JEG sjekket, så JEG var klar over hva det dreide seg om, så derfor trenge ikke han å komme med sånn dritt..

 

Dette har du ikke noe med heller, og innlegget ditt har ikke noe med tråden her å gjøre..

Beklager at jeg bruker plass med å skrive dette, men hold useriøsiteten for dere selv..!!

Nå skal vi diskutere kobberpakning, og ikke svada..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man bør gjøre er å få frest nedi en pianotråd i kopper pakkningen, deretter plane topp og blokk, legg pakkningen i ovnen på 250 grader. ta den ut legg den på en 10000000% ren blokk + at toppen også er like ren.

 

legg nedpå toppen, bruk stjerne innfestningsmetoden på topploks boltene, start med LITE moment, ta det gjerne på 5 \ 7 faser før du til slutt trekker til det tyngste momentet.

 

Mvh Erik

 

Dette var fornuftig, men jeg har lært at de freser pianotråd direkte i blokka..

Mulig det er mange måter å gjøre dette på, men jeg kunne tenkt meg å vite litt mer om det du sier her..

Freser du en "firkant" rundt hele pakningen da, eller 4 rundinger rundt "sylinderhullene" i pakningen..?

Og festes tråden på noe vis, eller ligger den på plass i sporet uten noe annet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår