saab_alex Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 er det noen som veit hvor de kan snekre ei kasse til meg? det må være i nærheten av Drammen.. har sendt en mail til fort knox men de svarer ikke der og når jeg prøver å ringe er det noen som sier at tlf. ikke er tilkoblet bla bla bla.... noen som veit? mvh Alexander Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Du kan jo høre ved en yrkesskole, f.eks. møbelsnekker-linja på vgs eller noe sånt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Hvorfor i all verden bygger du den ikke bare selv da??du har jo alle målene og gå etter!hadde du bodd i verdens navne Orkdal så kunne jeg godt ha bygget den til deg!men men.. Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 du kan spørre bjørnar om hjelp. han hjalp meg å bygge kasse... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 dra innom fort knox de bygger for deg. en kamerat av meg fikk bygget kasse der Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Alexander.... Du har en far som er elektriker. Om du og han setter hodene deres tilsammen, så greier dere å lage den kassen selv. Om du har en jobb, så vet du at timer koster. En slik kasse. Spesialtilpasset. Med ferdig trekk uten sømmer. Det tar tid å lage. Du vil ikke betale for at andre lager det, så jeg foreslår at du og din far lager den på dugnad. Da forstår du hvor mye arbeid det er. Ingen er interessert i å betale for at du skal ha en kasse i bilen din. Jeg, og andre som driver butikk, må faktisk ha en liten fortjeneste for å kunne drive med dette. Så om ikke du vil betale det det koster, så må du lage det selv. Målene har du. Mvh Stig Autosound Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackass Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Ikke vanskelig å lage kasse selv, hvis du bor i drammen kan du bare slenge deg i bilen å kjøre til oslo til en byggevarebutikk som heter th. thaugland(ligger bak stor o senter) Der kapper plater etter de målene du vil ha, helt nøyaktig... Så er det bare å skru sammen kassa, no prob... 200kr så har du kasse.. Siter 2006 VW Touran Exclusive x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil) x 01 Passat TDI Highline 130hk x 95 Golf Cab x 83 Golf x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det) Div deler til Golf3 selges... Interessert?? send PM... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Lag kassa sammen med din far. Hvis du bruker spon kommer den sikkert ikke noe særlig over 200. Bruker du MDF kommer den sikkert på rett i overkant av 400. Hvis vi skal bygge en spesialtilpasset kasse til kunder, kommer de fort på 2000. Da bruker vi 22mm MDF. Da er terminal og tepper inkl. Lag selv. Det er enkelt. I alle fall hvis den er helt firkantet uten noen skråvegger. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 da satser jeg på å bygge selv jeg.. takker for svar:) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Eg vil også anbefale deg å bygge den selv. en "vanlig" firkantet kasse er ikke noe problem å lage. Kan du bruke en sag og klarer å skru inn noen skruer så er det ingen problem...Jeg har selv laget flere kasser, og de har også hatt skrå sider, det ble noe jobbing, men en firkantetn er ikke noe problem så hvis du velger å bygge den selv...så lykke til da :) Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 noen som har noen tips til hvordan det skal gjøres da? f. eks. så skal du vel borre hull til skruene så den ikke sprekker? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Februar 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2003 Joda, det er lurt å forborre til skruene, og så bør du lage forsenking til skruehodene slik at de ikke stikker ut. Satser på at du ikke trenger mer forklaring der... Og så må du huske å tette alle skjøter. Du vet nok allerede fra før at kassen også limes i tillegg til skruene, men så bør du også bruke silikon på innsiden, slik at eventuelle hull blir tettet. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 du har vell ike laget kassen firkantet nei???ikke lurt det.finnes slike kloke fysiske lover som tilsier at en basskasse bør ha minst en skrå vegg!! er du skikkelig uheldig med en firkantet kasse er det ikke sikkert du får noe spesielt med bass i det hele tatt!! lurer du på det med kasse kan du spørre @lpher her inne!han har skikkelig peiling!! Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Originally posted by D-1 du har vell ike laget kassen firkantet nei???ikke lurt det.finnes slike kloke fysiske lover som tilsier at en basskasse bør ha minst en skrå vegg!! er du skikkelig uheldig med en firkantet kasse er det ikke sikkert du får noe spesielt med bass i det hele tatt!! lurer du på det med kasse kan du spørre @lpher her inne!han har skikkelig peiling!! Det er nå litt drøyt sagt... Det må ikke nødvendigvis bli dårlig lyd, bare fordi kassa er uten skråvegger. Vet det er enkelte fysiske fenomener som KAN skje, men det er ingen vits i å overdramatisere. Rockford sine ferdiglagede rektangulære basskasser f.eks, er det sinnsykt trykk i. Har enda ikke hørt noen spille høyere, oppkoblet på samme anlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jackass Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Helt enig med bizarre.. Kommer helt an på om du lager lukket eller portet kasse lager du lukket kan du lage kasse i hvor mange liter du vil, lager du en liten kasse får du strammere bass, lager du en stor får du slappere... Men med en portet kasse så er det veldig viktig å få riktig str på porten ellers får du nesten ikke no bass... Siter 2006 VW Touran Exclusive x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil) x 01 Passat TDI Highline 130hk x 95 Golf Cab x 83 Golf x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det) Div deler til Golf3 selges... Interessert?? send PM... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg