Gå til innhold

Audison Lrx 1.400

Ranger emnet


KriegHeim

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått forsterkeren i hus :D Meeeen, nå begynner spørsmålene.. som sagt, den var innviklet :P hehe

 

Nr 1. Til subbene finnes det to tilkoblinger på hver side, altså 2 stk + og to stk 1. Er også 4 rca inganger (?) altså to kanaler.. skal man bruke en - og en + fra hver sin side, eller kan man brokoble der? remoten var nesten usynlig.. er det den som er helt til venstre? ser ut som om det er bare å koble inn en kabelsko der, men var jo mange pin`s bortover der.. hehehe, sikkert dumme spørsmål men.. :)

 

legger med ett par bilder, kanshe dere forstår bedre da :)

 

lrx1front1.jpg

lrx1front2.jpg

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være en mono forsterker, så i de 2 RCA inn summeres begge kanalen og filtreres med en Low Pass filter og blandes til en mono signal som sendes videre til forsterkeren som er brokoblet og videre til høytalerne, de neste 2 RCA out må være den filtrerte Hig Pass signal eller kan sikkert velges til Full Range og koble til en annen forsterker enten mono eller stereo :)

 

Ved siden av Remote inn så har du en Remote Out og den kan brukes til å styre en vifte... ellers kan du koble en potmeter i de 2 siste pinnene og styre "styrken" på bassen, altså en Gain control.. setter inn et bilde til... :titties:

4l27q1

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lese bruksanvisning :) .Det medfølger jo verdens beste bruksanvisning.

Men hvis du tar deg tid å se litt bedre etter så ser du at det står inn på to av phonokoblingene og out på de to andre.

Ellers er utgangene der en og samme utgang.Bare fordelt ut på et ekstra sett terminaler for å kunne koble til to basser med skikkelig kabel uten å måtte trykke de sammen på en skrue.Så har du en sub bruker du en minus og en pluss.Samma hvilken.

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er utgangene der en og samme utgang.Bare fordelt ut på et ekstra sett terminaler for å kunne koble til to basser med skikkelig kabel uten å måtte trykke de sammen på en skrue.Så har du en sub bruker du en minus og en pluss.Samma hvilken.

 

Altså, den vil levere akkurat samme effekten om jeg kobler det på en terminal ( + og -) eller om jeg kobler + og - fra hver sin terminal?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,du vil ende med samme effekt uansett hvordan du kobler det ene elementet.

Dette er en mono forsterker og er da en kanal,uansett hvor mange terminaler det er i enden!!

 

Selv om dette r da helt feil forsterker å bruke hvis du har bare en bass.Da bør det i det minste vere en 2ohm`s utgave.LRx2.500 er bedre og kraftigere å bruke i 4 ohm på et element.

 

En annen ting er at remoten kan umulig vere vanskelig å finne.Det står jo skrevet tydelig med sølvfarget skrift mot blå bakgrunn.Det skal noe til å overse det gitt :)

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være to element på 4 ohm koblet ned i 2 ohm, så det er ingen problem ;) tror jeg får god driv uansett :D Skal bruke 12"flash, og senere koblet på en 12" UD, vil det lønne seg å kjøpe en 2 ohm versjon av den? da vil jeg vel få hvor mye i total ohm? 4 og 2 altså? vil jeg få 3 da? eller 1.5? hehe, ikke min sterke side dette..

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motstand du da hadde enda med kommer helt ann på hvordan man kobler det.Alt i parralell ender på 1 ohm.Men kobler du serie og paralell vil du ende med stort sett akkurat det du vil.Men det er uansett ikke et tema.For du bør ikke blande Flash bassen og UD bassen.Skal du ha mange element bør du sørge for at de er samme type.

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kjempemessig, da leverer den jo 600 rms watt.. holder lenge til mitt bruk :D enn så lenge.. :rolleyes: blir vel oppgraderinger kjenner jeg meg selv rett :rolleyes:

 

 

Du er bitt av den såkalte "mye-vil-ha-mer" sykdommen du også ;)

som båt folket kaller den: "3fots sykdommen"

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår