alexanderb Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Noen som vet hva jeg har lov til å ha av dekkstr og felgstr på min 323F 96 modell? Eller hva som er best å kjøre med? Vil jo ha det litt sportslig, men vil ikke riste bort nyrer og det som er heller :D Noen forslag? Den er forresten ikke senket, hvis det har noe å si... Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Ikke sikker på om det er samme plass og lik original dekk/felg str som på 323BG . På den hadde jeg 17"med 205/40-17dekk. Dette var på en gtr med eibach senkesett. Disse bilene er ganske stiv i utgangpunktet, og blir enda stivere med eibachsettet på. Så hadde jeg kjøpt felger nå hdde jeg nok kjøpte 16" med 215/40-16 dekk isteden. Men skal du ha bilen original ellers så hadde jeg nok gått for 17. Men som sagt . vet ikke om det blir akkurat det samme på 323F. Vet helle rikke hvor stiv disse bilene er.. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 har Vogtland 30mm senking, røde maxede koni, og 215/40-17 på min bgf. stivt som et vondt år, men fytte rakkern så behagelig over 80! :D komfort? er ikke det en spiselig sopp da? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Er de som klemmer 18tommere på disse også, men om det er å anbefale vet jeg ikke. Vil tro subbing er uungåelig. Kjører selv med 205/45-16 pr nå og er kjempefornøyd med det. Vær obs på innpresset når du handler felger (rundt 38 passer bra) ;) Har 35mm senking og KYB gassdempere på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 18 tommere er max hva du får på BA serien uten å modifisere. Har 17 tomm nå 205/40 og har senka 40mm men synes fortsatt den er høy. Vurderer gå ned til 16 for å få senkinga mer tydelig fram. Anbefaler deg senking hvis du vurderer store felger. Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 aah.. 96modell ja. Må få opp øynene her. Tenkte på BG jeg. Anbefaler senking uansett jeg, men om en ikke liker det stivt så er det kanskje ikke så lurt. Fartsdumper blir aldri helt det samme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderb Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hvor mye er det anbefalt å senke da? 40/40? Takker forresten for alle svar :) Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 ja, vil si det.... :) og jevn senkning er det beste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 BA er orginalt en cm høyere bak mener jeg.. Kan senke bilen 40/40 uten å bytte dempere, siden orginal demperne er stive nok. Skal du gå lavere bør du bytte dempere. sombrero Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderb Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Men har jeg LOV til å ha 205/45-16? Reagerer de på teknisk eller eu kontrollen? Sikkert et teit spm, men jeg håper på svar :) Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 det er vel ikke felgstørrelsen som har noe å si. ut ifra vognkortet, hvor standard dimensjon står spesifisert, kan du øke størrelsen på felgene dine. om felgen øker, må du minske gummihøyden, for å beholde rulleomkretsen. dette, fordi om omkretsen øker, vil bilen gå fortere selv om speedoen viser 80 kmt. du har en +- 5% slingringsmonn på rulleomkretsen. du ser for eks. disse hevede jeepene med noen vanvittige dekk? :) de har et kit, som er godkjennt i norge, som kompanserer for de større dekkene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Bare å få tak i tuv papirene på felgene og dekkdimensjon så skal det godkjennes. Har selv ca 12% større rulleomkrets enn orginalt. Her er resultatet på speedotest ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Jøss! speedotest har jeg aldri tenkt på.. Kanskje greit å få med seg :rolleyes: Tar dem det på naf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Jau. Du ser vel at mitt er derfra? :) Skal på forstillingskontroll i morra. Alle tuv papirene mine er på tysk, men regner med at biltilsynet går med på å føre alt i vognkortet når jeg har papirer fra naf på at alle vinklene er rett pluss speedotesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderb Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 men kan jeg bare sette å større felger og dejj så lenge rullediameteren blir lik, eller må jeg få de nye dimensjonene oppført i vognkortet? Siter Alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.