Viking067 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Faktisk så er det vel endel delte meninger om hvor dumpen bør plasseres i forhold til turbo, ic og gasspjeld. Min bil har den plassert rett ved gasspjeldet på selve ic, mens naboens Audi RS2 har den rett etter turbo og før ic.Han skal forøvrigt sette den ved gasspjeld etter tips fra andre RS2 førere. Fra JB Raceparts: Var ska jag montera dumpventilen? Montera dumpventilen så nära spjällhuset som möjligt. Lämpligt är helt enkelt att svetsa på en röranslutning på röret mellan intercoolern och spjällhuset. Det går även att montera den innan intercoolern också, men vi anser att dumpventilen uppfyller sin fulla effekt så nära spjällhuset som möjligt. Det finns många teorier och spekulationer om var som som är den mest optimala placeringen, men detta är alltså vår rekommendation. Dumpventilen fungerar alltså var du än placerar den mellan spjällhuset och turbon. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 litt OT: Faen hva dere kjører på Svalbard da mann. Impreza versting, RS2 og greier. huff. her sitter vi med knallsol og 20 varmegrader om dagen og dobbelt så dyre biler.. hehe. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 litt OT: Faen hva dere kjører på Svalbard da mann. Impreza versting, RS2 og greier. huff. her sitter vi med knallsol og 20 varmegrader om dagen og dobbelt så dyre biler.. hehe. Fett det :) Er 2stk Sti her, 1stk WRX, 1stk RS2, 1stk S6, 1stk SRT-10, 1stk V70R, 1stk RX-8, flere SL500 og 1stk SEL600, mange ML og sånne SUV saker. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hallo... Den lufta som "rygger" ut av intercooleren går jo ut i atmosfæren. Ikke noe poeng å kjøle ned den lufta 2 ganger i så fall. hallo... kun overtrykket slipper ut og blir "borte" Hele greia er å få tømt intercooler baklengs slik at man får gjennomstrømmning begge veier altså kjølt 2 ganger (den lufta som er i intercoolerregisteret etter dumping,samt noe i slanger) dessuten hva er vitsen med å slippe ut allerede kjølt luft etter intercooler? taper vel litt kjølt luft da?? slipper heller ut varm luft rett etter turboen er tross alt turboen som skal avlastes legger ved en liten link til bilen til tresko hasse (dahlback racing) (montering av dump) er jo en skvett effekt i den hitlerbrakka sombrero http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic24.jpg http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic25.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 det de sparer på MvA og dyre hus bruker de sikkert på bil? har jeg noe rett.. viking067 Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 legg denne diskusjonen død helt til noen kan bevise hva som er rett/best med tanke på både turbo og ytelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.