Gå til innhold

Optimal plassering av dump?

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Faktisk så er det vel endel delte meninger om hvor dumpen bør plasseres i forhold til turbo, ic og gasspjeld.

Min bil har den plassert rett ved gasspjeldet på selve ic, mens naboens Audi RS2 har den rett etter turbo og før ic.Han skal forøvrigt sette den ved gasspjeld etter tips fra andre RS2 førere.

 

 

Fra JB Raceparts:

Var ska jag montera dumpventilen?

Montera dumpventilen så nära spjällhuset som möjligt. Lämpligt är helt enkelt att svetsa på en röranslutning på röret mellan intercoolern och spjällhuset. Det går även att montera den innan intercoolern också, men vi anser att dumpventilen uppfyller sin fulla effekt så nära spjällhuset som möjligt. Det finns många teorier och spekulationer om var som som är den mest optimala placeringen, men detta är alltså vår rekommendation. Dumpventilen fungerar alltså var du än placerar den mellan spjällhuset och turbon.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT: Faen hva dere kjører på Svalbard da mann. Impreza versting, RS2 og greier. huff. her sitter vi med knallsol og 20 varmegrader om dagen og dobbelt så

dyre biler.. hehe.

 

 

Fett det :)

Er 2stk Sti her, 1stk WRX, 1stk RS2, 1stk S6, 1stk SRT-10, 1stk V70R, 1stk RX-8, flere SL500 og 1stk SEL600, mange ML og sånne SUV saker.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo... Den lufta som "rygger" ut av intercooleren går jo ut i atmosfæren. Ikke noe poeng å kjøle ned den lufta 2 ganger i så fall.

 

hallo... kun overtrykket slipper ut og blir "borte" Hele greia er å få tømt intercooler baklengs slik at man får gjennomstrømmning begge veier altså kjølt 2 ganger (den lufta som er i intercoolerregisteret etter dumping,samt noe i slanger)

 

dessuten hva er vitsen med å slippe ut allerede kjølt luft etter intercooler? taper vel litt kjølt luft da??

 

slipper heller ut varm luft rett etter turboen er tross alt turboen som skal avlastes

 

legger ved en liten link til bilen til tresko hasse (dahlback racing)

(montering av dump) er jo en skvett effekt i den hitlerbrakka sombrero

http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic24.jpg

http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår