Gå til innhold

Resonanskasse

Ranger emnet

Mean Machine

Anbefalte innlegg

Bilen min er en 90 mod. ombyggd varebil. jeg syntes den bråket mindere da jeg satte i dempematter i panseret i påsken. Jeg har tenkt til og montere asfaltmatter i dørene til sommeren også. Men her om dagen satt jeg på med en 92 mod. (registrert i 93) 244. Og den var jo sinnsykt bra dempet i forhold til min! Hørte jo nesten ikke motoren! Noen som vet hva som er annerledes med den? Greit nok at det ikke er stasjonsvogn, men nekter og tro at det er så stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er en 90 mod. ombyggd varebil. jeg syntes den bråket mindere da jeg satte i dempematter i panseret i påsken. Jeg har tenkt til og montere asfaltmatter i dørene til sommeren også. Men her om dagen satt jeg på med en 92 mod. (registrert i 93) 244. Og den var jo sinnsykt bra dempet i forhold til min! Hørte jo nesten ikke motoren! Noen som vet hva som er annerledes med den? Greit nok at det ikke er stasjonsvogn, men nekter og tro at det er så stor forskjell!

Jeg har montert dempe matta som du finner i panseret på 740 på min 240.. Demper faktisk utrolig mye.. Men kommer selfølgelig litt lyd ut av grillen og slikt da.,. men når du står vedsiden av bilen så kommer ikke bråket igjennom panseret liksom.. Mye stillere.. lyden kommer på en måte under bilen :)

Jeg også har hatt planer om å dempe mer.. I dører og slikt.. Men skulle skifta pakninga på fører døra for det suser sann når jeg kjører fort.. Når jeg presser inn døra da suser det ikke.. Så må jeg ha slik ekstra pakning som er på nyere modeller.. Som hindrer mer vindsus...

Det kan være noe av dempingen på nyere modeller.. Ekstra pakning på dører..:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. å hva med min 81modell uten gulvmatter eller asfaltmatter i gulv og torpedovegg? hallo.. det bråker noe helt jævlig!

har kommet så langt at jeg har støydempet panseret mitt, hører ingen lyd fra panseret. bare foran og under bilen støyen kommer fra. brukte glavaflex for dem som er kjent med stoffet (gummumatte med mye luft i og lim på ene siden.)

skal ta noen bilder av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i gummien på girstanga.. det er bare den som er der :/

Da må jeg stappe i noe :)

Men jeg skal prøve å få mer i dørene, og i gulvet, og få på slike pakninger som er på nyere.. Vindpakninger rundt dørene..

Da blir det nåk en del bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i gummien på girstanga.. det er bare den som er der :/

den tok eg ikkje, har du gummi rundt stangen eller ei? :P hvis du den gummibelgen, så e det den som skal tette rundt stangen helt nede.. min e revnet, så det suser en del der..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tok eg ikkje, har du gummi rundt stangen eller ei? :P hvis du den gummibelgen, så e det den som skal tette rundt stangen helt nede.. min e revnet, så det suser en del der..

Ja den svarte "pynte/dempe" belgen er der;) Men trodde dem mente at det skulle ligge en porolon bit eller no ned i der også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dieselbiler har bedre lyddemping over beina til fører.

Det er iallefall slik i mercedes 190D i forhold til mercedes 190E.

Man kan jo hive lyddemping på innsiden av torpedoveggen.

Jeg har hevet litt lyddemping i bagasjerommet, men jeg tror jeg skal lyddempe over bensintanken også. (har 2.5" simmons potte bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 245 varebil *88mod* å den hadde tunge store støymatter i gulvet, den ene matta bak var ca 8.5 kg *var to lag "asfaltmatte* å det ligger jo 2 stk bake, å framme veide ei matte ca 8 kg *enkeltlag* så dvs ca 33kg i gulvet..

jeg hadde de i 240'n min men merka ikke forskjell.. MEN så har jeg mye sus ifra døra, å ikke matter i torpedoveggen, eller den skomgummi saken rundt girstanga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider