Gå til innhold

FK spørsmål...

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

Hva må gjøres med en B230fk for å få rundt 250-300 "holdbare" HK? (dyser, ny turbo++??)

 

Hørt de pleier å ligge en plass rundt 10-15k..Er det med eller uten girkasse..?

 

Og va koster isåfall en girkasse som holder til de HK? M90H f.eks?

 

Fint om noen kunne komt med en fin liste over hva som trengs..

 

På forhånd TAKK..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trengel vel noen større dyser også..

jeg har kjøpt inn\har stor alu cooler, 968ere (465cc\m dyser, matcher 3" lmm), 3" bmw lmm, 531, k-kam, viking chip (du trenger ikke betaler flere tusen for chip, bestill fra sverige og putt inn selv. 1000 svenske kroner kosta det.) og FK blokk. mangler nu større tubo og justerbar btr og satser på å komme oppimot 300hk med dette. Dritten er jo at cluth og girkasse kommer til å ryke temmleig fort om man ikke bytter dette da

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trengel vel noen større dyser også..

jeg har kjøpt inn\har stor alu cooler, 968ere (465cc\m dyser, matcher 3" lmm), 3" bmw lmm, 531, k-kam, viking chip (du trenger ikke betaler flere tusen for chip, bestill fra sverige og putt inn selv. 1000 svenske kroner kosta det.) og FK blokk. mangler nu større tubo og justerbar btr og satser på å komme oppimot 300hk med dette. Dritten er jo at cluth og girkasse kommer til å ryke temmleig fort om man ikke bytter dette da

 

 

fungerer sikkert,men er jo ikke bare å slenge på en 3" bmw lmm på lh 2,4

Større dyser behøver er ikke for de hestene med progressiv btr,en kompis

har bremsa sin til 283 hk med orginale dyser...orginal 530 topp også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster 10-15 store både med og uten boks.kommer helt ann på hvor motoren kommer ifra,men får du tak i en med m90 til 15 store har du gjort en bra deal.

 

chips,f eks 16t turbo,progressiv btr,k-kam(eller noe slik) alucooler

og en masse laddetrykk har du ca dine 250 hk...

 

hva er din betegnelse for "masse" ladetrylkk? går utifra at det var 250 hk på hjula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er din betegnelse for "masse" ladetrylkk? går utifra at det var 250 hk på hjula?

 

nja,godt over 1 bar kan jeg si..250 hk på hjula eller ikke kommer ann på

hvor mye en tør å ladde..så lenge en bruker orginalsprut så dukker

det liksom ikke opp noen gratis hester uten at man presser inn en masse

med trykk..det høyeste antall hk jeg har hørtom med slike "orginaldeler"

er 283(eller var det 286) bremsede hk...

 

Turbocontainern hadde vel rundt 300-350 hk med lh 2,4 men der

var det delar av en litt annen kaliber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fungerer sikkert,men er jo ikke bare å slenge på en 3" bmw lmm på lh 2,4

Større dyser behøver er ikke for de hestene med progressiv btr,en kompis

har bremsa sin til 283 hk med orginale dyser...orginal 530 topp også...

 

kjører motronic.. er ikke værre enn å bytte kretskortet fra volvo lmm til bmw lmm og skru sammen...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår