Gå til innhold

Max flax å litt hjelp av "snill" politimann

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Var i trondheim idag å skulle handle litt småstash på biltema.

Så oppover den flerfils motorveien mot heimdal så gassa jeg på i golfen å hadde vel en mellom 160-170 på det meste.

Å i d samme som kompisen min sier "pass opp her bruker d å være mye sivil ute" så kommer det et par blålys bak meg i en helvetes fart. En sølvgrå mondeo stasjonsvogn. Han kjørte etter meg til jeg fikk blinka meg inn i et lite avlukke, på med selene å av med harrybrillene. "jaha,det der gikk vel litt for fort" sier en eplekjekk aspirant jævel.

Tenker meg litt om før jeg svarer spakt "Joda ble vel litt ivrig da skjønner du,har det litt travelt". Mens jeg smiler å satser på å at å smiske kan hjelpe meg litt.

Vi målte deg til 120km/t sier aspiranten,å akkurat da så gikk pulsen min ned betrakteli for da var ihvertfall førerkortet reddet.

"vedtar du dette, og at det innebærer et forenkla forelegg" sier aspirant jævelen, med skinnende hvite nybleika tannlege tenner.

Joda, må vel vedta dette sier jeg. og da fra klar himmel så kommer det ut en litt eldre mer shabby politi mann fra bilen.

"Bare et spm : var det noen spesiell grunn til at du kjørte såpass fort?"

*tenke tenke tenke*

"nei altså vel eh,skulle hente dama da,som nettop var ferdig på jobb for at vi skulle se på den nyfødte ungen til søstra hennes,stotrer jeg utav meg". det er jo sant da,bortsett fra at ungen er snart 1år. å at dama er i sør-amerika.

"jaha,så det er det om å gjøre ja" kommer det fra den shabbye snutjævlen. "Ikke at det er lov å kjøre for fort,men når sånt skjer så skjønner jeg jo at det er lett å presse på litt".

Så går han å aspirant jævelsmakta inni bilen igjen for å skrive ut et forelegg på en 4-5 tusen,men da han kom ut igjen så smilte han sleipt den shabbye snuten å sa vel du får kjøpe en helvetes dyr gave til ungen,for vi sier at d blir 1500 vi, også satser jeg på at du kjører betraktelig roligere i fremtiden".

Overlykkelig å helt i himmelen stotret jeg fram "joda,skal være sikker på at du ikker ser meg igjen ja. det er et løfte".

Så kjørte vi vidre til biltema :)

Første gangen jeg har vært så heldig med purken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider