Gå til innhold

....så tok jeg på meg beltet ??

Ranger emnet


Gringo

Bruker du belte ?  

175 stemmer

  1. 1. Bruker du belte ?

    • Ja selvsagt, alltid.
      114
    • Ja, hvis jeg skal mer enn 100 meter.
      49
    • Nei, jeg er dum som ett knekkebrød.
      14


Anbefalte innlegg

Mine herrer, og ytterst på damer :rolleyes:

 

Etter å ha lest ett par "Gud jeg er lykkelig for at snuten sparte livet mitt! " tråder, så stiller jeg meg undrende til følgende; Bruker dere ikke belte ?? Dere skriver begge " så tok jeg på meg beltet i en fart " . Hvor mange neper her er det egentlig som ikke bruker belte ?

 

Jeg starte nå debatten " Hva er din unskyldning for å være dum ? " .

 

Vær så god neste ......

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Överladdaren

Finnes ingen unnskyldninger!

 

 

Noe til ettertanke.....høyeste hastighet du greier å holde deg igjen med henda er ca 7 km/t. Hvor ofte kræsjer man når man kjører under 7 km/t?

 

 

da får du begynne å pumpe jern så greier du å holde deg igjen over 7kmt.. :)

 

neida kødder bare..

men det er kan være ulemper med belt å.. har hørt om folk som overlevde fordi de ikke brukte belt..

 

men.. sånn stort sett bør beltet brukes..

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MajiiK

Jo det finnes unnskyldninger!!!

 

Det er jo kun i front mot front situasjoner at beltet duger, og sånne ting gjør man ikke. Da svinger man unna, og går ikke det så får man til helvete bare dø... ikke dermed sagt man er dum som et knekkebrød.:rolleyes:

 

:rolleyes: tror du ikke alle de som ender opp i front mot front ulykker ville prøvd å svinge unna dersom det hadde vært mulig?

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MajiiK

Jo det finnes unnskyldninger!!!

 

Det er jo kun i front mot front situasjoner at beltet duger, og sånne ting gjør man ikke. Da svinger man unna, og går ikke det så får man til helvete bare dø... ikke dermed sagt man er dum som et knekkebrød.:rolleyes:

 

Synes det er helt tåpelig å ikke bruke bilbelte fordi du bare svinger unna når det kommer en bil ! Det er faktisk en god del du ikke kan kontrollere og med mindre du har en overnaturlig evne til å se ting før de skjer skal du være jævlig flink hvis du bare "svinger unna". Det er ikke sikkert du ser bilen engang..

 

Og hvor irriterende er det med de ulykkene du hører om:

Fløy ut av frontruta, døde momentant...

Har en haug av eksempler på "fille" ulykker som har endt med dødsulykke fordi folk ikke har brukt belte..

 

Du kan kjøre som du vil, men bruk bilbelte !

Og hvis du ikke synes at de vanelige 3-punkts beltene er no tess.. Hvorfor ikke kjøpe en ordentlig stol og 4-punkt eller mere !

 

 

Det er min mening hvertfall...

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

 

 

da får du begynne å pumpe jern så greier du å holde deg igjen over 7kmt.. :)

 

neida kødder bare..

men det er kan være ulemper med belt å.. har hørt om folk som overlevde fordi de ikke brukte belt..

 

men.. sånn stort sett bør beltet brukes..

 

Hvor ofte er det en ulempe å ha på seg belte i forhold til at det er en fordel???

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MajiiK

Jo det finnes unnskyldninger!!!

 

Det er jo kun i front mot front situasjoner at beltet duger, og sånne ting gjør man ikke. Da svinger man unna, og går ikke det så får man til helvete bare dø... ikke dermed sagt man er dum som et knekkebrød.:rolleyes:

 

 

Jeg vet vet lastbilsjåfører kjører uten bilbelte. Der har det faktisk noe for seg ikke å bruke bilbelte, etter det jeg har hørt da.

 

For min egen del tar jeg på meg belte bare jeg skal flytte bilen 100 meter. Ren refleks :D

 

Kjenner et par stykker som nektet å bruke pysestrikk. Han ene kjørte av veien. Flakset rundt inne bilen som en filledukke. Han var heldig som ikke datt ut av den og ble most. Han andre måtte bråbremse for å unngå å kjøre i rekkverket (gikk sikkert litt fort). De hele endte med at han moste skallen rett i frontruta og fikk hjernerystelse. Det var et stor hull i ruta etter på :eek: Begge bruker belte i dag. Noen lærer saktere enn andre :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Får nesten svare her jeg da... Ettersom jeg har skrevet en av de trådene som det står at jeg tok på meg beltet og som gjorde at Gringo startet denne tråden.

 

Kan si at jeg er dum fordi jeg bruker ikke belte hele tiden.....

Er sant og jeg sier det slik at dere slipper å gjøre det.

Er fullt klar over at jeg kan komme til å angre det jeg sier men uansett har tenkt over konsekvensene, faktisk.

Det blir min egen skyld om det skjer noe eller jeg dør.

Og jeg er 25, hatt lappen i 7 år. Skal ikke si jeg er verdensmester til å kjøre bil for det er jeg ikke. Og uansett kan det komme en fyr over i kjørebanen min og fronte med meg.

Bruker belte når jeg kjører over lengre strekninger eller når jeg skal kjøre fort.. Stort sett... På samme måte som dere bruker hjelm på bane fordi da er det større sjanse for at det skjer noe.

Er en kalkulert risiko, men skjer det noe går det bare utover meg selv, ikke sånn som noen av folkene som skriver at de har kjørt så så fort og f.eks de som vil lage GIO. Da er det fort gjort det kan gå utover andre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Alltid bilbelte.

 

Det gjør faktisk alle kompisene mine også, og det er jeg glad for, for som en direkte konsekvens av det, lever hele gjengen i dag.

 

Vet at en del trailer-sjåfører bruker belte når de kjører i innlandet mens de tar det av når de kjører langs vann eller sjø. Dette for å kunne komme ut av bilen hvis de havner i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg veldig flink til å bruke belte...

 

Nå er det blitt sånn at jeg ikke har på meg belte i byen, når man bare er ute å råner rundt omkring.. Men, med engang vi kjører ut av byen, så smetter beltet på!

 

Men, jeg har begynt å ta på meg beltet hver gang jeg setter meg i bilen nå også.. Prøver å venne av meg den dårlige uvanen..

 

 

Nå har ikke jeg kjørt bil på en god stund, men husker at jeg brukte belte ganske ofte når jeg kjørte, for følte det ble noe annet enn når jeg satt på...

 

 

Ellers har vi noen kulinger her i byen:

 

Han ene blei stoppet i beltekontroll, og hadde ikke på seg beltet, fikk spørsmål om hvorfor. Svaret lød: Beltet står ikke til skjorten min, det blir dårlige farge nyanser av det..

 

lol lol lol lol

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personerlig klarer ikke kjøre bil uten belte, det er som om noe mangler, liker å sitte godt fast når jeg er ute å braser på veiane :D

og så er belte en plikt uansett, så det tar jeg som en selvfølge at beltet ska være på..... starter ikke bilen før alle i bilen har på beltet! vil jo ikke at pasasjerane skal føle seg som en gjeng skittentøy i en vaskemaskin når jeg kjører lol

 

 

 

P.S. HUSK BILBELTE!!!!!

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke "gidder" bruke belte idag har enten en IQ på under 70 eller så er de så psykisk svake at de skal bevise for noen hvor tøft det er å ta sjangser.

 

Noen suicidal tullinger m.a.o.

 

De av dere som er så tøff, er det ikke bedre å ha 4+ flerpunkt belte slik at dere ikke blir slengt rundt i setet når dere kjører sportslig i svinger ? :D

 

Altså.. dere vinner ikke over fysikkens lover, ikke vits prøve å utfordre dem engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår