Gå til innhold

....så tok jeg på meg beltet ??

Ranger emnet


Gringo

Bruker du belte ?  

175 stemmer

  1. 1. Bruker du belte ?

    • Ja selvsagt, alltid.
      114
    • Ja, hvis jeg skal mer enn 100 meter.
      49
    • Nei, jeg er dum som ett knekkebrød.
      14


Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by boXer

 

Jeg moste bilen min i grøfta, absolutt ingen front-mot-front kollisjon (baklengs ned i grøfta, så slo bilen rundt 180°). Beltet redda meg fra å få skikkelig vondt.

 

Jeg har vonde håndledd etter å ha tatt imot på rattet, hadde jeg ikke hatt belte hadde det vært hode istede for håndledd'a!

 

Unnskyld at jeg spør Boxer, men om du kommer baklengs ned mot en hindring, hvordan kan et sikkerhetsbelte stoppe noen krefter? Etter mitt skjønn vil det være setet som begrenser skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid brukt bilbeltet...

 

Og etter at det reddet meg for å bli skadet hardt i forrige uke så er det faen meg INGEN tvil om at jeg skal bruke bilbeltet!

 

Legen sa at jeg haddet ligget på operasjons bordet hvis jeg ikke hadde brukt bilbeltet.. jeg gikk fra kræsjet med 2 blåmerker og ett kutt i panna..

 

beste rådet jeg kan gi til folk er å bruke bilbeltet.. så jævli vanskelig er det ikke...

 

Når bilbeltet reddet meg fra å bli hardt skadd så har jeg ikke planer om ikke bruke det i fremtiden..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med at jeg ikke kan gjøre som jeg vil i trafikken, kom ikke her å fortell meg at du er så jæ*** skinnhellig at du har brutt noen regel ever... Rart du mener det at det å ikke bruke bilbelte er så forferdelig ille, FORELEGGET er på hele 750kr. Kriminelt dette skjønner jeg.... 15 km/t for fort tilsvarer 1500kr i bot. altså er dette dobbelt så ille som det å ikke bruke beltet.

 

Hvem har noen sinne påstått at størrelsen på boten/straffen øker proposjonalt med alvorligheten av lovbruddet:rolleyes:

Du får jo større straff for å pisse på gata i tønsberg enn du får for å kjøre for fort i en 30 sone..... heia norge

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

 

Er dette å fornærme knekkebrød? Å ikke bruke belte, spesielt i biler med airbag, er å være lei av livet

 

Så sant så sant.

 

Er vel bare i ekstremt gamle Asconaer du får motoren i fanget i disse dager så, bruk bilbelte da folkens.

Vil ikke se kjentfolks bil, tarm, hjernemasse og annet gørr klistra på asfalten i morgendagens aviser..

Kjør som folk og tenk på det gamle slagordet ; "Ikke tøft å være død"

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ALTId belte jeg...

Seff ikke vist jeg skal flytte bilen 7 meter lixom, men skal jeg kjøre ut av tunet hjemme så tar jeg på meg belte!

 

Det finnes INGEN unnskyldninger for og ikke bruke belte, og du oppi her som nevnte at det kun hjalp med belte i front mot front kolisjoner bør sette deg ned og revurdere det!

Poenget er at i de aller fleste tilfeller hjelper beltet, og det ER påbudt! Jævli vas og la være og bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

litt dårlig poll.

det burde være ja, nei, av og til

 

ingen vil klikke et sted hvor det står ''jeg er dum som et knekkebrød''

 

Nuvel.... 11 stk hittil. ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid belte, bortsett fra når jeg skal rygge ut bilen for å slippe ut fattern og hans bil, da. ;)

 

Hvis man har passasjerer som ikke bruker beltet..

når man har kommet fram til reisens endepunkt(høres ikke det fint ut) og man skal bremse ned..

brems først nesten helt ned.. til veldig lav fart.. og klem så hardt til.. da flyr de rett i dash / seter lol

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MajiiK

Og det med at jeg ikke kan gjøre som jeg vil i trafikken, kom ikke her å fortell meg at du er så jæ*** skinnhellig at du har brutt noen regel ever... Rart du mener det at det å ikke bruke bilbelte er så forferdelig ille, FORELEGGET er på hele 750kr. Kriminelt dette skjønner jeg.... 15 km/t for fort tilsvarer 1500kr i bot. altså er dette dobbelt så ille som det å ikke bruke beltet.

 

Det var vel ikke helt poenget hans. Det er få her som ikke har brutt fartsgrensen en gang eller ni. Poenget er at hvis du ikke bruker bilbeltet så gambler du med livet ditt.

 

Det er ikke tøft å være død.

[o] 1992 Toyota MR2 GTI

[x] 1990 Toyota MR2 GTI

[x] 1986 Ford Escort 1.4

[x] 1988 BMW 320i

[x] 1985 Suzuki SJ413JX

[x] 1993 BMW 318i

[x] 1981 Volkswagen Golf 1.1 Formel E(conomy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Så vidt jeg vet så kan du få det godkjent så lenge de er "E" merket. Vi snakker da om de beltene som er smalere og da ikke godkjent av Norsk Bilsport Forbund.

 

en annen ting å ha i bakhodet er at det kan være direkte farlig med 4-punkt uten bur. Hvis du slår rundt, så knekker du nakken som en fyrstikk hvis taket blir trykt inn. Det skal mere til med 3-punkt, da kroppen føyer seg lettere.

Jeg har lurt på firepunkt, men tror ikke det blir noe av uten bur.

 

Og for å holde topic, jeg bruker alltid belte, hvis jeg ikke bare skal kjøre bilen inn i vaskehallen eller noe slikt da. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Finnes ingen unnskyldninger!

 

 

Noe til ettertanke.....høyeste hastighet du greier å holde deg igjen med henda er ca 7 km/t. Hvor ofte kræsjer man når man kjører under 7 km/t?

 

Nå har jeg holdt kjeft i to uker, men her setter jeg foten ned. Begeret er fullt.

Jeg har personlig prøvd ut det der i praksis med en Ford Fiesta 1.1l '81-modell. Den skulle hugges og jeg hadde fått det ærefulle oppdraget å levere den.

Det startet med at jeg hadde bånn pupp i revers over en skoleplass til det buttet i noe som stakk opp fra bakken. (Jeg fikk ikke nakkesleng, merkelig nok, men bilen så ikke ut i ræva.)

Så fant jeg gamleveien til Lierskogen, en forholdsvis øde vei der man kan tillate seg å herje nokså uforstyrret, eller inntil en gammel og fastgrodd kommunist får med seg hva som skjer og ringer til politiet.

Jeg var nedi og inni det meste som er av grøfter og buskvekster mellom Asker og Lierskogen den dagen, før jeg bestemte meg for å sette inn nådestøtet, men jeg presterte å bomme på den fjellveggen i 40km/t. Derimot traff jeg en telefonstolpe lenger bort i veien.

Dog i noget lavere hastighet, kanskje 30km/t.

Så vidt jeg erindrer sviktet ikke armene noe, og jeg kom på ingen måte fysisk til skade. Det gjorde ikke passasjeren min heller.

Så det du skrev der kan trygt avskrives som ren skremselspropaganda. Det går helt fint å kollidere uten å ta skade hvis en bare konsentrerer seg litt før det smeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Det går helt fint å kollidere uten å ta skade hvis en bare konsentrerer seg litt før det smeller.

 

Et poeng er deformasjon. Man stopper ALDRI momentant i en bilkrasj. Derfor blir ingen krasjer like, og man får en større eller mindre 'bråbrems' og ikke et momentanstopp. Jeg syns også det høres rart ut med 7km/t som en grense, men hva faen. Bruk belte, det er ingen gode grunner for ikke å bruke det.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår