Gå til innhold

Kjølesystem vs. reservehjulsbrønn

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skal konstruere et rammeverk i reservehjulsbrønnen til skal holde div. tanker, batteri ++

Batteri er på plass, samme er spylervæsketanken.

Men, denne tanken med frostvæske / kjølevæske på (ekspansjonstank heter det kanskje?), hvis jeg flytter denne bak dit må jeg jo dra rør igjennom hele bilen... dette kan bli litt vrient, men ingen umulig oppgave.

Men, hva synes biltilsynet om dette? Kommer til å dra et helt rør igjennom med silikonslanger i endene.

Eller kan denne tanken droppes? Så vidt jeg forstod fra Haynes boka kom det både med og uten ekspansjonstank (4 liter / 6.5 liter). Så hvis jeg dropper denne vil jeg få mindre kjølevæske i systemet, men det funker fint fordet?

Sitter og tenker litt på tanken å modifisere pedalboxen så jeg får bremsekraftforsterkeren på innsiden av torpedoveggen isteden, men jeg tror det får ligge en stund.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan denne tanken droppes? Så vidt jeg forstod fra Haynes boka kom det både med og uten ekspansjonstank (4 liter / 6.5 liter). Så hvis jeg dropper denne vil jeg få mindre kjølevæske i systemet, men det funker fint fordet?

Letteste er vel å bytte radiator osv så du slipper ekspansjonstanken. Jeg har ikke ekspansjonstank i Jettan (og slik skal det fortsette å være ;))

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det er så lett så er det ikke noe å tenke på en gang :)

Må ha en større radiator da 16V står på lista, så... bare å finne meg en ny en :)

Takk!

Du må ha den gamle radiatoren fra 1,6GTI/Golf Diesel. Denne er 48 cm bred (den til 1983 GTI og senere Dieseler er 51,5cm, så det er ikke all verden). Fås kjøpt splunker ny hos din lokale Mekonom (anbefales!).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Lars, du driver og herjer med golfen ja :rolleyes:

Må jo det ;)

Du må ha den gamle radiatoren fra 1,6GTI/Golf Diesel. Denne er 48 cm bred (den til 1983 GTI og senere Dieseler er 51,5cm, så det er ikke all verden). Fås kjøpt splunker ny hos din lokale Mekonom (anbefales!).

Takk for det... da blir det ny radiator. Den er stor nok til GTI 16V eller?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider