Gå til innhold

opel omega 2.4I??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

driver å ser på en potensiell "konebil" om dagen... en omega 2.4I, mener det er en 91mod.. og lurer på i den forbindelse på om hva disse pleier å gå for..

bilen er pen inni, motor gått 325tusen, rust hull bakerst på begge kanaler, virker ok i resten av karroseri med tanke på rust, må skifte ett speil og ett blinklysglass framme, lakkere opp en bakskjerm, fikse dårlige bremser og brekk, liten eksoslekasje og sprukket frontrute,bilen har kun 4 dekk på stålfelg, hvor dekka er utslitte. bilen er også rød, dvs. matt i lakken..

er uten skilter, så kommer jo reg.avgift + eu+omreg.

jeg har forøvrig en 90mod 2.0I som jeg får for 1500 spenn (og får igjen det når den går på skroten), her er det tre bra calippere,frontrute,speil,blinklysglass. og ellers en del bra deler..

han forlanger 5000kr, men syns det høres alt for mye ut, toppen 3000kr syns jeg, egentlig enda mindre.. eller er det like greit å finne seg en annen bil? har liksom ikke noe peil på opel, så håper det er noen som kan hjelpe meg :D

kenneth

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god 2.4 i motor kan du få 5000 for, men den hadde nå trasket å gått et stykke.

Her er prisen så lav at årsavgift og om bilen har skilt en vesentlig faktor.

Er den EU-godkjent nylig så er jo 4-5 k et ganske greitt kjøp.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega A har en god tendens til å ruste både i hue og ræva. Har mye erfarig med slik, da jeg er oppvokst i en. Er generelt en god bil, men ruster fort som f.

Se godt etter rust, sånn ellers pleier de å gå for 2-5tusen kr.

jeg ville kjøt bilen uansett. Du får solgt den motoren for 3-4 tusen kr den dagen bilen må på skroten. (siden den har rullet så langt!) Da har den vel gjort nytta si også. Får jo igjen 1500kr å vrakpanten. 1500+3000kr = 4500kr. Det burde du gi for den.. Da har du kun årsavgiftene og tenke på, og så har du nesten gratis bil frem til neste EU kontroll.

(PS: håndbrekket er helt jævlig å stramme på dem... husker jeg som liten måtte ligge under omega'n vår å slite hver gang det var EU kontroll..)

Hvis du ikke skal den, er det da mulig å få tlf til selgeren....

(kunne trenge den motoren)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen må på eu nå...den har stått lenge... men dere mener at motoren lever en stund til?

tror jeg byr han 3000kr.. syns ikke det er verdt så mye mer, må jo bytte masse, + avgifter og eu.. eller er 5000 ok pris selv om den må på eu, og afgifter, pluss rep....??

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De CIH motorene der pleier da ikke bukke under så fort.. Synes ikke det var en ille pris jeg.. Hadde den vært godkjent med avg bet hadde han nok kunnet solgt den for nærmere 20, og strøken er den verdt 45 omtrent, iflg de bilene som ligger for salg på nettet hverfall.

Er personlig meget glad i omega.. Greit nok at de ruster en del, men det er stort sett bare hjulbuer bak, kanaler og inni dørene som er store problemområder..

Tror ikke du klarer å få mer bil for mindre penger noe annet sted..

Kjøpte nettopp en '91 2.0i med soltak ++ for 6000,- Gått 200k, ikke godkjent pga knekt fjær bak og dårlig håndbrekk.. Og det håndbrekket, er RÆVA!

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider