KBF Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Tenker på å kanskje skaffe meg en BMW i sommer. Blir nok en E36 318is. Men er det noe spes jeg bør se etter/vere obs på? skader, rust, slitedeler osv? Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Rust i hjulbuer, bagasjelokk er ikke uvanlig. Bærekuler forran er så og si forbruksvare, spes hvis den er senket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Ok, så det er det som er mest vanlig da. Har et lite problem med min Golf II nå, takkluka lekker!! Men det er vel ikke noe prob med E36 vel? Med mindre pakninger er helt ødelagt. Bil kjøpet blir avgjort i midten av Juli. Kommer an på om jeg skal på Universitetet eller jobbe litt. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Ok, så det er det som er mest vanlig da. Har et lite problem med min Golf II nå, takkluka lekker!! Men det er vel ikke noe prob med E36 vel? Med mindre pakninger er helt ødelagt. Takluke på E36 har de samme problemene som de fleste andre takluker. De skjærer seg fast, motorene ryker eller kassetten sprekker. Og så går selvfølgelig dreneringen tett med påfølgende fang fullt av vann. Man må belage seg på å ta ned kassetten med noen års mellomrom for å smøre opp og rense skal man unngå å måtte bytte. Kjøper du bil med soltak så sørg for at den fungerer 100% ellers be om 8-10000 fratrekk i prisen. Ny kassett koster 6200kr hos GS og tar etpar timer å bytte. Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Kamerat har en E36 325iA cab (94mod) som levers eu godkjent m/naf! Kjørt ca 180k km! Fin cab med kremskinn å 17" felg! Den går for ca 130 000kr... Må være kjempe bil for deg ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Skal ikke kjøpe enda, men takker for tilbudet! Har ikke lyst på cab og helst manuell gir.Får se hva som skjer i sommer, kjører vertfall ikke Golf en vinter til, alt for kaldt. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei_Hugaas Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Takluke på E36 har de samme problemene som de fleste andre takluker. De skjærer seg fast, motorene ryker eller kassetten sprekker. Og så går selvfølgelig dreneringen tett med påfølgende fang fullt av vann. Man må belage seg på å ta ned kassetten med noen års mellomrom for å smøre opp og rense skal man unngå å måtte bytte. Kjøper du bil med soltak så sørg for at den fungerer 100% ellers be om 8-10000 fratrekk i prisen. Ny kassett koster 6200kr hos GS og tar etpar timer å bytte. må bare høre siden du sier at man bør ta ned kassetten med noen års mellomrom og smøre oppp, er dette enn vanskelig jobb eller? noen plasser på nettet man finnere mere opplysninger om dettè? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ndrz_318 Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 må bare høre siden du sier at man bør ta ned kassetten med noen års mellomrom og smøre oppp, er dette enn vanskelig jobb eller? noen plasser på nettet man finnere mere opplysninger om dettè? det med å ta ned kassetten kommer mye an på hvordan du parkerer. Står bilen ute hele året er det MYE større sannsynlighet for at den ryker til enn om du står inne. Jeg står i garage hjemme og kjører til garagen på jobben. Eneste gangene min bil er ute er mens jeg kjører :) Selve jobben med å ta ut kassetten er ganske enkel. Ned med innertaket og ut med kassetten. Jeg vil vel regne en time ut og en time inn. Bruksanvisninger har jeg ikke sett annet enn i TIS eller Bentley-boka. Jeg har begge og det hjelper selvfølgelig endeløst på mekkingen :D Siter 1998 BMW 318is Coupé - iSbilen 1970 Mini 1000 - lommeraketten 1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg