Gå til innhold

Starteren død eller kan den fikses

Ranger emnet

jenspond

Anbefalte innlegg

Heisann,

starteren klikker (slår inn) nesten hver jeg vrir om tenninga.

iblandt starter den når jeg holder inne nøkkelen en stund. men ikke alltid.

det høres ut som om den drar rundt startmotoren skikkelig sakte, og så starter den plutselig (noen ganger)

I går når jeg skulle hjem fra byen ville den ikke starte i det hele tatt, prøvde å dunke på starteren med hammer. men ikke no liv. Sto i en slak bakke, så tenkte jeg kunne rulle igang for å komme meg hjem. Det ble for lite fart, men da jeg sto i bunnen av bakken og ikke visste helt hva jeg skulle gjøre dro jeg om tenninga en siste gang. Da startet den plutselig. Merkelige greier.

Har hørt at det skal gå ann å overhale startere, bytte noen smådeler, så de blir fine igjen. er det ting som er vanskelig? Noe man kan gjøre selv?

Eller er det bare å droppe det og få tak i en nye en? Er i såfall fortsatt interressert hvis KooPa TropA har en igjen. (eller noen andre)

Litt irriterende detta, tenkte ta golfen nå gikk såpass greit at jeg kunne begynne å tenke på rust og slike kosmetiske ting. men neida, alltid noe som slår seg vrangt. :(

På forhånd takk for hjelp!

BMW 320DAT -01

Citroen Berlingo -05, Mini -71

x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93

x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89

x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

starteren klikker (slår inn) nesten hver jeg vrir om tenninga.

iblandt starter den når jeg holder inne nøkkelen en stund. men ikke alltid.

det høres ut som om den drar rundt startmotoren skikkelig sakte, og så starter den plutselig (noen ganger)

I går når jeg skulle hjem fra byen ville den ikke starte i det hele tatt, prøvde å dunke på starteren med hammer. men ikke no liv. Sto i en slak bakke, så tenkte jeg kunne rulle igang for å komme meg hjem. Det ble for lite fart, men da jeg sto i bunnen av bakken og ikke visste helt hva jeg skulle gjøre dro jeg om tenninga en siste gang. Da startet den plutselig. Merkelige greier.

Har hørt at det skal gå ann å overhale startere, bytte noen smådeler, så de blir fine igjen. er det ting som er vanskelig? Noe man kan gjøre selv?

Eller er det bare å droppe det og få tak i en nye en? Er i såfall fortsatt interressert hvis KooPa TropA har en igjen. (eller noen andre)

Litt irriterende detta, tenkte ta golfen nå gikk såpass greit at jeg kunne begynne å tenke på rust og slike kosmetiske ting. men neida, alltid noe som slår seg vrangt. :(

På forhånd takk for hjelp!

Finn deg en ny en på eit bilopphøggeri... thumpsup

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe nye lager, sleperinger og børster og bytte disse.

Det er en enkel sak, og da blir starteren som ny!

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe nye lager, sleperinger og børster og bytte disse.

Det er en enkel sak, og da blir starteren som ny!

noe mer beskrivelse om hva og hvordan det gjøres? :)

nettside med info om det?

BMW 320DAT -01

Citroen Berlingo -05, Mini -71

x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93

x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89

x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider