Gå til innhold

Hvordan vaske luft filter?

Ranger emnet


HiiP

Anbefalte innlegg

Har kjøpt vaske kitt til kn filter på kollevoll engang. Der står det at man først skal skylle med vann fra innsiden og ut, for ikke å presse møkka lenger inn i filteret (ikke høyt trykk for da går fibrene i filteret i stykker) så skal man ha på såpa, la den virke litt, så skylle med lunkent vann (også fra innsiden). La det tørke godt, så har man på ny olje(fulgte med i kittet). Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papir filter skal byttes.

 

Skumgummi filter renses godt; dypp i bensin eller diesel og klem ut dritn med neven, flere ganger til det er rent og pent.

 

Etterpå oljes filteret godt inn i vanlig motorolje, klem så overflødig olje med neven.

 

Vips, klart til bruk.

 

Unngå få olje og bensin på hendene.

 

Unngå innånde bensin/diesel/olje damp, da disse stoffene er ekstremt kreftframkallene og garantert gjør deg svimmel.

 

Forgassermotorer er spesielt følsomme for luftmotstand i luftfilteret, da de fleste forgassere i utgangspunktet blir stilt inn med et nytt orginalfilter som utgangspunkt.

 

Et uorginalt luftfilter kan forandre på det vakuum som org. luftfilter gir og dermed gi dårlig motoreffekt.

 

Et tett luftfilter øker luftmotstanden ( vakuum øker ) og man får mer bensin og mindre luft..

 

Men regner med det ikke er gamle gressklippere dere skrur på, men injektion motorer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by coupe quattro

kjøp nytt filter når det gamle begynner å bli tett.

uansett om det er k&n filter eller hva det er.

koster ikke så mange kronene. også sparer man masse måleren hvis man har dette.

 

 

Dummeste jeg har hørt.

 

Vask filteret, og bruk passe med olje, så er det godt som nytt. Å betale 500kr for nytt er bare tull.. Masse måleren klarer seg helt fint hvis det gjøres rett.

 

Men folk med VAG produkt har jo altdi hvert litt snål da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spray på rikelig med industrirens eller annet kjemisk løsningsmiddel. diesel funker sikkert fint..

 

vask det under rendene vann

har du tilgang til kopressor og blåsepistol? det har i hvertfall jeg...blås filteret tørt..inni..så vannet forsvinner ut....føner funker sikkert.

hold papir rundt får å sjekke om det kommer noe vann ut..

 

spray på med luftfilterolje..ikke for mye....tørk av med litt papir inni og utvending......ferdig

 

har funka for meg i et ½ år. audi 01 mod med massemåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvertfall det de som lager green filter sier er at du skal vaske med den såpa de har å gjøre den ornlig reint skylles i renende vann å det skal å etter det skal du smøre det inn med den olja som de har å det skal trekke seg inn å det tar ca 4timer før du kan bruke det

vet du likheten, mellom å kjøre en audi å knulle en sau?? det går fint, helt til noen ser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

ALDRI BRUK TRYKKLUFT!!! Da kan du blåse hull i filteret, og da er det ikke mye filtrering igjen. Finnes kanskje unntak fra dette, men KN ol tåler det ikke.

 

Jeg leste bruksanvisninga til rensekitet på Green Cotton Air Filteret mitt før jeg rensa det første gangen:

 

Compressed air can be used to evacuate the water.

Dry the filter on a tepid radiator or using a hair dryer

 

Norsk oversettelse:

 

2.: Blås rent filteret forsiktig. (15-20 cm fra filteret)

7.: Tørk filteret i romtemperatur (ikke bruk noen varmekilder) Dette tar ca. 4 timer.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

lol

 

Flink oversetter.

 

Jepp. Vedkommende imponerte stort :)

 

Skulle vel egentlig tro at den engelske/amerikanske utgaven skulle være mer "forsiktig" for at det ikke skulle oppstå feil som folk kunne ha startet rettsak eller.no mot leverandøren.

 

Når det står i bruksanvisningen at man kan bruke trykkluft, så skulle det jo gå an. Hvem skal da betale hvis en kunde svinser rundt med et hullete luftfilter og fyller motoren med faenskap? Alt er mulig i statene :D

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår