AC^ Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hvilke biler satt M90 i orginalt og hvilke årsmodeller? Hvis en skal ha ei M90 kasse inn i en 740 turbo 86, er det da noe mer enn mellomaksling en må bytte? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Er en haug med sånne threads, bare å søke. Det kom på 940 Turbo og 960. Veit ikke med 7 serie, men antar du må gjøre mer enn bare mellomaksling der og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 m90 satt i alle 940 ifra 94/95 og oppover.... Den passer rett inn i din 740,bortsett ifra at du må bruke en annen lamell fordi du må bruke ditt gammle "et" svinghjul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Stemmer... Har du noen tips hvor jeg kan få tak i ei sånn kasse? Spesielle steder som har de ofte el. liknende? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Fårstått deg rett da, det er kun 940 fra 95 oppover og KUN turbo bilane som hadde m90 altså... Skal ikke dem "tåle" rundt 300 gamp a? Er vel forholdsvis stor drivverkstap på M46'n? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Fårstått deg rett da, det er kun 940 fra 95 oppover og KUN turbo bilane som hadde m90 altså... Skal ikke dem "tåle" rundt 300 gamp a? Er vel forholdsvis stor drivverkstap på M46'n? Fra 94 og ut sitter det M90 på 940 Turbo(FK/FT/+ noen andre) M90 fra 960 har vel et annet clucthhus og passer hvitmotorene til Volvo..... Om hva M90 in skal tåle av Hk er vel helt opp til den som kjører(en vis stund), Klart har du Masse Nm så tar du vel kassa ved fultgasspådrag i 3 gir eller noe..... Når jeg bremset bilen min på rulle hadde jeg et drivverkstap på 52HK. Etter å ha sett x-antall andre biler på samme rulla er ikke dette så mye/lite i forhold til andre Kjører selv med M90 og er fornøyd enn så lenge... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Stemmer... Men ere ikke ei kasse som heter M90 og ei anna ei som heter M90H? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Det er ikke "HK" som dreper kassene, det er kraften (NM) ;) Volvo-power liksom :) Den heter ikke bare "M90" men heter visst M90H, utifra det som er å finne på nett.. H er vel betegnelse for vanlig H-gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Volvo-power liksom :) Volvo power eller bare på liksom? Det du sier der er at Volvo ikke har power. bare på liksom. Hadde jeg fått lov skulle jeg ha skutt alle som sa liksom bak hver setning. angry Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 man kan visst sveiseforsterke synkroen i 3 giret. men som sagt ovenfor, det er Nm, ikke hk som dreper giren! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 M90 satt i ALLE 940 95 modell og nyere. Både turbo og vanlig. Alle 940'er fra og med '95 med manuell hadde M90. Turboen fikk M90 i '94. Edit: Finnes 4 forskjellige M90 kasser. Se her for å finne ut hva. Omtrent samme greiene da, bare med litt forskjellige utvekslinger.. Utväxlingar M90: ................... M90H... M90H2... M90L... M90L2 1:a växeln.... 3.54:1.... 3.54:1.... 3.91:1.... 3,91:1 2:a växeln.... 2.05:1.... 2.05:1.... 2.20:1.... 2.20:1 3:a växeln.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1 4:a växeln.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1 5:a växeln.... 0.81:1.... 0.70:1.... 0.81:1.... 0.70:1 Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 M90 satt i ALLE 940 95 modell og nyere. Både turbo og vanlig. Alle 940'er fra og med '95 med manuell hadde M90.Turboen fikk M90 i '94. Edit: Finnes 4 forskjellige M90 kasser. Se her for å finne ut hva. Omtrent samme greiene da, bare med litt forskjellige utvekslinger.. Utväxlingar M90: ................... M90H... M90H2... M90L... M90L2 1:a växeln.... 3.54:1.... 3.54:1.... 3.91:1.... 3,91:1 2:a växeln.... 2.05:1.... 2.05:1.... 2.20:1.... 2.20:1 3:a växeln.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1 4:a växeln.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1 5:a växeln.... 0.81:1.... 0.70:1.... 0.81:1.... 0.70:1 Arresterer deg litt der fra og med 96 har alle 940 M90(når det er snakk om manueltgir) Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Volvo power eller bare på liksom? Det du sier der er at Volvo ikke har power. bare på liksom. Hadde jeg fått lov skulle jeg ha skutt alle som sa liksom bak hver setning. angry Sant det... Stas det da, liksom ;););););):D:D:D:D:D:):):):):):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 M90 satt i ALLE 940 95 modell og nyere. Både turbo og vanlig. Alle 940'er fra og med '95 med manuell hadde M90.Turboen fikk M90 i '94. Edit: Finnes 4 forskjellige M90 kasser. Se her for å finne ut hva. Omtrent samme greiene da, bare med litt forskjellige utvekslinger.. Utväxlingar M90: ................... M90H... M90H2... M90L... M90L2 1:a växeln.... 3.54:1.... 3.54:1.... 3.91:1.... 3,91:1 2:a växeln.... 2.05:1.... 2.05:1.... 2.20:1.... 2.20:1 3:a växeln.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1 4:a växeln.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1 5:a växeln.... 0.81:1.... 0.70:1.... 0.81:1.... 0.70:1 Hvilken av disse kassene her er det som har mest mulig lik utveksling som det jeg har på min m46 da? Alle de kassene der er vel forskjellige, alt etter om dem sitter på gl, glt, turbo osv? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 M90 satt i ALLE 940 95 modell og nyere. Både turbo og vanlig. Alle 940'er fra og med '95 med manuell hadde M90.Turboen fikk M90 i '94. Edit: Finnes 4 forskjellige M90 kasser. Se her for å finne ut hva. Omtrent samme greiene da, bare med litt forskjellige utvekslinger.. Utväxlingar M90: ................... M90H... M90H2... M90L... M90L2 1:a växeln.... 3.54:1.... 3.54:1.... 3.91:1.... 3,91:1 2:a växeln.... 2.05:1.... 2.05:1.... 2.20:1.... 2.20:1 3:a växeln.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1.... 1.38:1 4:a växeln.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1.... 1.00:1 5:a växeln.... 0.81:1.... 0.70:1.... 0.81:1.... 0.70:1 tja,ikke langt ifra sannheten,men ifra 95 så finnes det ikke noen "vanlig" som du sier.alle 940ene har turbomotor,en vanlig 940 har b230fk,imens 940 turbo har b230 ft..m90 sitter kun på turbomotorer...ingen sugemotorer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.