Gå til innhold

Volvo 242 Retro/Old school

Ranger emnet

millhouse

Anbefalte innlegg

Kom over en helt orginal en eiers 80 mod Volvo 242 Dl.

Bilen er forholdsvis rustfri til og være såpass gammel.Skjermene foran skal skiftes.De er rustne og litt bulkete.

Bilen skal holdes orginal i utseendet,bortsett fra noen små forandringer.

Synes denne kler en litt sånn retro stil,med mye krom og orginale detaljer.Sånn som radio etc...

Det er SÅ mange som bygger om til nyere type,derfor vil jeg gå andre veien,og faktisk bygge om til eldre utseende.

Felger,senking og masse masse krom,er vel de tingene jeg skal gjøre.

Det som er gjort til nå er:

1. Montert 78 modell speil (kromme)

2. Skiftet front lykter til eldre modell 78mod,runde lykter.

3. Satt på Compomotive MO 18"

4. Stripe under vinduet (type Tyrbo/Glt) Men i KROM :)

5. Vasket og polert innvendig og utvendigt.

Legger ved noen bilder av bilen her. OG ja,den er IKKE senket enda,til de som måtte mene at den behøver det :) Er på G...

IM000243.jpg

IM000245.jpg

IM000258.jpg

IM000266.jpg

IM000298.jpg

IM000286.jpg

IM000282.jpg

IM000280.jpg

IM000279.jpg

IM000278.jpg

IM000273.jpg

IM000272.jpg

IM000273.jpg

IM000285.jpg

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett prosjekt.....:D Få den i bakken...fort...;) Er sugen på et retro prosjekt sjøl....men da sku det vært 244 -77......de gamle rompene er peneste når du har den gamle fronten.

åssen motor blir det a?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft og uvanlig prosjekt. Ikke mange som går den veien som du når har valgt, så det står det respekt av.

Er det 185 dekk du har bak? :D Neida..bare tuller, men var det noe jeg ville pirke på, så måtte de være at du kunne satt litt bredere dekk på bak, er jo rimelig grei plass baki der på 200 serien. :)

Når jeg tenker over det, så hadde onkelen min en gammel 242dl stv stående i en garasje i mange herrens år, trur den var 78 modell, viss jeg ikke husker helt feil. Viss den eksisterte på det tidspunktet, det skal ikke jeg påstå..

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft og uvanlig prosjekt. Ikke mange som går den veien som du når har valgt, så det står det respekt av.

Er det 185 dekk du har bak? :D Neida..bare tuller, men var det noe jeg ville pirke på, så måtte de være at du kunne satt litt bredere dekk på bak, er jo rimelig grei plass baki der på 200 serien. :)

Når jeg tenker over det, så hadde onkelen min en gammel 242dl stv stående i en garasje i mange herrens år, trur den var 78 modell, viss jeg ikke husker helt feil. Viss den eksisterte på det tidspunktet, det skal ikke jeg påstå..

225.40/18 bør da holde i disse hjulhusene.Subber allerede nå :)

242dl stv er vel noe sjelden :rolleyes: 245 er jo stv... Men den har eksistert siden 1975

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig i det med felgene; de gjorde seg bra, men kanskje ikke så oldschool som bredda stålfelger f.eks.

På en annen side; Hvis det ikke er rust på den er det tøft å ha litt småskader i lakken og helt strøkne felger...

Men leppa foran må på. :)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del orignale Volvo felger både i alu og stål,men disse er jo i 14-15" og det er jo alt for lite... Tanken på kromme MO har slått meg :) Fram med Autosolen,og god sommer.hehe

Nei,seriøst så digger jeg den enkle tidløse designen på disse felgene + at de kler 240r så sinnsykt.

Så de blir sittende på dette retro prosjektet

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Lenke til kommentar
Del på andre sider