panelovn Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Ja nå skal jeg prøve å lage en tråd om 323 GT`n min: kjøpte en 323 GT 1.6i 86` i november som jeg hittil bare har brukt som bruksbil.. bilen fremstår som meget strøken og jeg har gjort en del vedlikeholdsarbeid siden da! men det har liksom bare bestått av service arbeid! har byttet de fleste servicedeler inklusive register reim! motoren er gått 260 000km men jeg har ikke hatt et eneste driftsproblem siden jeg kjøpte bilen.. Er meget imponert over kvaliteten i bilen! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 det er 14 toms felger på både sommer og vinterhjul men sommerhjulene er alufelger da! ikke så kjempefine så jeg vurderer å kjøpe nye dekk og felger til sommer og sette 14" alufelgene til vintervogna! tenker på 15" eller 16" sommer! hvordan går det med 16" på denne bilen? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 2. punkt på lista mi er styling! jeg synes bilen er meget pen.. den er nylakkert i 2004, har overhodet ingenting rust og ser så bra ut at jeg har ikke lyst å gjøre så mye med den! men det er kansje 2 ting som jeg vil ha gjort noe med... 1: baklyktene!! går det an å få tak i noe finere? 2: Ratt: et simpelt fint sportsratt hadde gjort susen bilen er ikke senket men det er satt på stivere fjærer og dempere Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 3. ting på lista mi er MOTOR! det kommer kansje ikke som noe sjokk men denne utgaven er ikke spesielt rask! ønsker TURBO!! Alternativene: 1: ta ut den nåværende motoren, overhale den og montere turbo! er en 1.6 i nippondenso insprøytet 105 hk motor fra før 2: montere inn en alternativ turbomotor..! KOM MED FORSLAG TIPS OG ERFARINGER Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Tja, bilen var jo også levert som AWD med en 1,6L 16v turbomotor på ca 135-140hk. Trur både denne og din motor tilhører samme familien. (B6 og B6T) så kanskje du burde se etter en komplett B6T motor med intercooler,rør,hjerne og kabelnett og bruke den sammen med girkassa du har fra før. Motorene er vistnok også enkle å trimme, men forvent ikke at drivverket holder lenge vis du er brutal med en motor trimmet til feks 160+hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hei, hadde en BF Turbo 4wd før, kjempegøy, meget enkel å trimme. Motorene ser identisk ut utvendig, bortsett fra segg turbodelen. Så girkassene passer om hverandre. MEN! Du må bruke clutch og svinghjul gra GTi en visst du skal bruke GTi kasse, BF turbo cutchen tar borti girkassen på innsiden. Hadde en motor til overs fra BF turboen min som jeg holder på å sitte nedi en GTi. Ledningsnettet ser ut til å være noenlunde likt. (tror jeg må ligge opp ett par ekstra ledere). og hjernen må byttes, men alt dette er ting jeg har liggende. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg heller turbokonvertert GTi din, av en grunn. DELER!!! Vanskelig å skaffe deler til BF turbo. Etter som eg har forstått, spes toppen er vanskelig å få tak i. Ellers er GTi en kjempegøy bil. Good Luck!! Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ok ok.. så la oss si at jeg tar min opprinnelige motor: da kan jeg vel i utgangspunktet bruke samme hjerne og alt!!?? clutchen min er ganske gåen så den må byttes uansett, kan vel få tak i en forsterket clutch av noe slag..? Har hørt hatt gearkassene er noe svake på disse bilene så da er vel ikke en vanlig GT kasse noe særlig hvis jeg skal begynne å legge på HK. Men det finnes vel ikke noe alternativ. Det er klart at har man først turbo i en bil så er det ikke problem å øke antal HK men på en vanlig n\a motor så er det ikke så mye man kan gjøre! Er vel ikke særlig økonomisk å begynne å mappe en n\a motor bare for å få litt bedre fyllingsgrad. vel da trenger jeg: turbokit overhalingsdeler til motor dobbel toppakning?(dekompresjon) gearkasse forsterkning? IC eksosanlegg? bygge sjøl? hva får man kjøpt? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ja tror du kan bruke originalt ledningsnett osv da. Det du trenger av dippdutter følger vel med i de fleste kit. Anngående clutch, så venter jeg på tilbakemld om det kan skaffes sinterclutch (av/på, rally clutch, eller hva du nå enn vil kalle det), og forsterket trykkplate. Vet ikke hvor mye disse girkassene tåler, time will show. Tenkte jeg skullelage meg til med kjøling på girkassen, det hjelper nok litt på. Turbokit vet jeg ikke jelt hva som må til, enkleste er nok å ringe litt rundt til turbofolk ( turboteknikk/turbokarlsen), GIK, KRB trading osv). muligens Turboteknikk er ett godt tips, da jeg vet han har værdt borti veldig mange BF turbo rally biler . Lykke til!! Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Motorene ser identisk ut utvendig, bortsett fra segg turbodelen. Nå skal ikke jeg prøve å leke allvitende :) Men er ikke GT`en en 8v motor? Turbokonverter man den må man vel fort opp i 0,5 bar bare får å nå igjen B6T`ens orginale ytelse og får endel bryderi med tanke på bensin tilførsel og tennings kurve bare for å få den noenlunde pålitelig. En orginal eller lett trimmet B6T har sikkert samme eller bedre holdbarhet som en orginal GT motor. Og trenger ingen kreative løsninger for å unngå havari Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 GT motoren er 8v ja.. er b6t`en 16v? men til noe kansje litt mere aktuelt for øyeblikket.. Felger..? hvordan går det med 16 tommere på bilen? noen som har bilder? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Det finnes gt. og GTi, har en GTi liggende visst du er interresert 105HK, har ikke peiling om lednignsnettet funker. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeCon Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Tenkte jeg skullelage meg til med kjøling på girkassen, det hjelper nok litt på! Da må du lage step by step om hvordan du gjorde med bilder!!:P Har du forsterket girkassen fra før? ellar skal du gjør det og i samme slengen? :P Siter [o] Mazda 323 GT-R 1993 [x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt) [x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Da må du lage step by step om hvordan du gjorde med bilder!!:PHar du forsterket girkassen fra før? ellar skal du gjør det og i samme slengen? :P Nei har ikke gjort det før. Men her er det snakk om en BF (83-89mod), 1.6 FWD girkasse. Tenkte jeg skulle lage til kjøling på den, så er den i alle fall bitte litt mer "safe". Skal også gjøre det samme på LX/GTX 323 den er samme karroseri som GTR, men også her er det snakk om FWD kasse. Men har noen bilder en eller annen plass der en har forsterket GTR kassen. skal se om jeg finner de. Når jeg lager kjøling til kassene , kan jeg lage step by step til dere, men det blir ikke med engang. Mye jobbing for tiden. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 det er en GT jeg har.. og det er en 1.6l med elektronisk insprøytning(nippon denso) motoren er 8v..! den er oppgitt til 105 hk i vognkortet, på autodata og på mekonomen sin kjøretøydatabase men jeg har egentlig alltid synes at den er litt slapp! er det noen plass man kan se oppgitte data for de morskjellige motorene på nett? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.