Gå til innhold

Tråden om GT`n min

Ranger emnet

panelovn

Anbefalte innlegg

kansje en modifisering av eksosanlegget hadde gjort susen.. det er jo bare sugerøret som kommer ut..! så under bilen sist på mandag og det er grei nok størrelse på rørene FØR bakpotta men så kommer det sugerør ut fra bakpotta! i tillegg er det 2 midtpotter så 3 tilsammen!!!!!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

heihei! alt for lenge siden oppdatering her!

brodern kom hjem fra ferie og han hadde vært på gatebil å kjøpt meg masse stash i bursdagsgave! fikk momo dørmatter, momo pedaler og et jævla fresht momo ratt!

har et lite problem da! mangler adapter til rattnavet!

er det noen som har noe å selge eller vet om hvor jeg kan få tak i relativt billig?

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Heisann!

Har hatt en sånn bil jeg, men synes den egentlig var ganske sprek i utgangspunktet, mange som ble overrasket da de sto igjen i en sky av (rust)støv...

Om den virker helt død, så kan du vel sjekke om tenninga er riktig justert, om pluggene er gode og om luftfilteret kunne vært bytta...

Helt enig angående eksosen, noe av det rareste jeg har sett 3 potter og minst rør som synes...

Måtte skru endel på min, må bare anbefale deg å passe på hjullagrene bak, om de først ryker er du ille ute, da må du bytte lageret og skiva...

Og deletilgangen er ikke så altfor god på denne modellen heller, veldig mye som er forskjellig fra modellene med forgassere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns liksom jeg har freshet opp motoren ganske bra! har justert tenninga, grunntomgangen og co`en! har blåst luftfilteret rent åsså! har ikke sjekka pluggene da..! skulle vært arti å testen en annen gt for å se hvordan den går! fikk satt på momo millennium rattet i dag! det ble bare dødsfet!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fant jeg aldri ut,min var så opptatt med å bruke slitedeler...

Hvis du er intressert i litt grommere lyd, så er det billigste å borre masse store hull i luftfilterkassa (før filteret selfølgelig...), gjorde det på min, og den hørtes litt kvassere ut under pådrag...

Fabrikkstall på 0-100=9,8

Toppfart=over 180 (på min ihvertfall)

Tilfelle du lurte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,8 0- 100. det tror jeg blir vanskelig..! men kansje

fikk 170 i fjerdegir og (kun) 180i 5. gir!

blir vel nødt å bygge eksosanlegg selv da

hva slags andre ting er det du har hatt problemer med? min er gått 270000 nå og den er helt strøken og har ikke hatt noen problemer med den!

vet du om det er koniske hjullager bak? og om de går an å stramme inn?

noen som vet hvordan man stiller inn gasspjeldpotensiometeret?

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fiksa nok 9,8 tror jeg...

Aner ikke hvordan man stiller det gass potensiometeret, hadde litt ujevn tomgang på min, men fant en skrue å skru på (co skrua) da ble tomgangen stabil, men jeg fikk en altfor høye co utslipp...

Det er koniske lager bak, om de begynner å bli slakke ville jeg byttet så fort som mulig, på min gikk det for langt, og motskåla i skiva ble "uthulet" og jeg måtte bytte den ene skiva...

Det jeg måtte bytte på min var:

-clutch

-tenningsmodul

-støtdempere foran

-hjullagere rundt hele

-skiver foran

-en skive bak

-eksos inkl. downpipe

-endeledd i forstillinga

-toppdekselpakning

-ryggelysbryter i girkassa

-calippere bak

-brekkvaier (venta i 2 måneder, fra japan...)

-plugger

-pluggledninger

Hadde bilen i ca to år, mitt intrykk er ihvertfall at den motoren går det ikke an å ta livet av, tyna den maks veldig ofte, og den fusket aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Hei alle sammen! har et problem som jeg ønsker å få rede på..

Problem: Dårlig forbindelse mellom dynamo og kabel!

oppdaget at dynamokabelen som er festet på dynamoen var løs!

kabelen(kabelskoen) er tredd over en "bolt"(eller gjengestang) med en

8 kopps mutter utenpå for feste! prøvde å stramme mutteren men oppdaget at hele greia bare gikk rundt! alt var løst!

går det an å reparere? skifte ut den gjengestanga(bolten) eller må jeg skifte hele dynamoen?

Bilde10.jpg

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider