Gå til innhold

Hafsengen stakk av med seieren...

Ranger emnet


Grønne fare

Anbefalte innlegg

I norsk motorsport kryr det av utøvere som jobber beinhardt for å kunne hevde seg i toppen. Se bare på Stian Sørlie (som ikke er i slekt med undertegnede). Han har et klart mål med satsingen sin, og har jobbet fulltid siden i fjor høst med å skrape sammen de 2.6 millionene i sponsorkroner han trenger for å kjøre en sesong i Formel BMW i England.

 

Du skjønner ikke mye du heller!!

Hvor morro er det å sitte å se at dem kjører Formel BMW liksom??

Er jo LANGT mere morro å se at klær tørker!!

Skjønner godt at Hafsengen får mye omtale i forhold til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skjønner ikke mye du heller!!

Hvor morro er det å sitte å se at dem kjører Formel BMW liksom??

Er jo LANGT mere morro å se at klær tørker!!

Skjønner godt at Hafsengen får mye omtale i forhold til det..

 

Fy faen, har du ikke noe mer fornuftig å bidra med i denne diskusjonen, kan du like godt holde kjeft...

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le meg skakk her :D

Alle mener FSR slenger dritt om Hafsengen, når han gang på gang forklarer akkurat hva han mener, og det er jo ikke noe negativt om Hafsengen, men heller det at mange i norsk motorsport fortjener mer oppmerksomhet, noe jeg faktisk må si meg enig i. Personlig hadde jeg aldri hørt om Hafsengen før Gatebil, men så har jeg heller ikke heeelt fulgt med på norsk motorsport ;)

 

Jeg mener han har en rå stil når han kjører, og bilen er heeelt rå, men jeg skjønner fortsatt hva FSR mener, Hafsengen kan jo kjøre, garantert bedre enn meg hvertfall, men han hadde vel den absolutt raskeste bilen her, noe som antakelig utgjorde resultatet ;)

Poenget er det at det ikke er noe vits i å slenge dritt til FSR for at han nevner dette, selv om det kanskje var litt feil tråd å ta det opp i! :rolleyes:

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med mitt første innlegg var som sagt bare å rette et søkelys på de andre som også gjør imponerende prestasjoner, men som aldri får en egen gratulasjonstråd når de vinner...

 

Poenget er at da har de ikke vekt stor nok oppmerksomhet.

Jeg har ikke vært på så veldig mange bakkeløp men jeg kan aldri huske at folk har banna og sagt det er det råeste kjøringa dem har sett når en bil har passert. Sånn blir det oppmerksomhet og gratulasjonstråder av.

Tilogmed motorsport utøvere som er gamle i gamet mener at dette var litt av en prestasjon og at dette er bra for norsk motorsport når en som ikke har kjørt løp de siste årene shower så fælt og atpåtil vinner førstegangen han deltar i det løpet.

 

Fatter ikke at du av alle FSR kommer å sier det ikke var fortjent (for det er jo det du gjør), mener å huske det var en gratulasjonstråd for deg også for en stund siden angående en drifte konkurranse i england, 1plass (eller det var vel 3plass i hovedkonkurransen), kan ikke huske å se at du da prøvde å rette fokus mot andre norske utøvere som hadde fortjent den oppmerksomheten du fikk.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le meg skakk her :D

Alle mener FSR slenger dritt om Hafsengen, når han gang på gang forklarer akkurat hva han mener, og det er jo ikke noe negativt om Hafsengen, men heller det at mange i norsk motorsport fortjener mer oppmerksomhet, noe jeg faktisk må si meg enig i. Personlig hadde jeg aldri hørt om Hafsengen før Gatebil, men så har jeg heller ikke heeelt fulgt med på norsk motorsport ;)

 

Jeg mener han har en rå stil når han kjører, og bilen er heeelt rå, men jeg skjønner fortsatt hva FSR mener, Hafsengen kan jo kjøre, garantert bedre enn meg hvertfall, men han hadde vel den absolutt raskeste bilen her, noe som antakelig utgjorde resultatet ;)

Poenget er det at det ikke er noe vits i å slenge dritt til FSR for at han nevner dette, selv om det kanskje var litt feil tråd å ta det opp i! :rolleyes:

 

Takk for det! Godt at det er noen som tar seg bryet med å lese hva jeg faktisk skriver. Skulle nesten tro jeg hadde kritisert paven for å være pedofil eller noe slik som noen reagerer. Greit at man har et idol, men det er lov med gangsyn... ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at da har de ikke vekt stor nok oppmerksomhet.

Jeg har ikke vært på så veldig mange bakkeløp men jeg kan aldri huske at folk har banna og sagt det er det råeste kjøringa dem har sett når en bil har passert. Sånn blir det oppmerksomhet og gratulasjonstråder av.

Tilogmed motorsport utøvere som er gamle i gamet mener at dette var litt av en prestasjon og at dette er bra for norsk motorsport når en som ikke har kjørt løp de siste årene shower så fælt og atpåtil vinner førstegangen han deltar i det løpet.

 

Fatter ikke at du av alle FSR kommer å sier det ikke var fortjent (for det er jo det du gjør), mener å huske det var en gratulasjonstråd for deg også for en stund siden angående en drifte konkurranse i england, 1plass (eller det var vel 3plass i hovedkonkurransen), kan ikke huske å se at du da prøvde å rette fokus mot andre norske utøvere som hadde fortjent den oppmerksomheten du fikk.

 

JEG HAR IKKE SAGT AT DET IKKE ER FORTJENT!!! Og til mitt forsvar må jeg si at jeg var første nordmann som dro til utlandet for å drifte. Stian var derimot ikke første nordmann som vant bakkeløp i korketrekkeren. En sammenligning her blir for dumt...

 

(Forøvrig totalvant jeg løpet i UK, men nok om det...)

 

Når det gjelder oppmerksomheten så har jeg allerede kommentert årsaken til at dette er et skjeldent fenomen, men jeg kan godt forklare det igjen. Det er nemlig slik at de fleste utøvere har et meget begrenset antall sponsorer som betaler for moroa. Dermed er de nødt til å kjøre fornuftig. Ødelegger de bilen kan sesongen være ødelagt. Bruker de opp dekkene så har de ikke dekk til neste løp.

 

Det positive med sjåfører som Stian, og Kenneth Moen for den saks skyld, er at når de får hjelmen på hodet så glemmer de disse tingene og satser det remmer og tøy kan holde. Resultatet er da at de kanskje må stå over noen løp og miste verdifulle NM-poeng. For de aller fleste utøvere betyr dette trøbbel med sponsorer, men om man ikke har noen så er selvsagt saken en annen...

 

Jeg skjønner at show må til for å få oppmerksomhet, og at oppmerksomhet må til for å få spons. Hvorfor ville jeg ellers satset på drifting? Men det er ikke dermed sagt at det er rettferdig at det er slik. Når noen mener at Formel BMW er kjedelig, så er det rett og slett fordi de ikke har nok kunnskap om racing til å se nyansene og kunne la seg underholde av det. Det blir som å se fotball uten å skjønne offside. Racing er dessverre ikke så underholdene med mindre det er veldig tette fighter eller man har inngående kjennskap til hvordan det fungerer. Når det er sagt så er ikke målet til Stian Sørlie å bli publikumsfavoritt i Formel BMW, men å komme til F1! Personlig så er det ikke en breisladd i verden som kan måle seg med en nordmann på startstreken i Monaco...

 

Spektakulær kjøring er mer salgbart. Man trenger ikke en mastergrad i motorsport for å la seg underholde av en heftig bil i sladd. Det jeg etterlyser er kanskje at de som er interessert i bil gidder å sette seg litt inn i motorsport før de uttaler seg bombastisk om noe. F.eks. er det ingen som er verdens beste sjåfør. Man kan ha sine subjektive meninger, men noen facit finnes ikke. Det kommer rett og slett helt an på hvilke kriterier man legger til grunn for vurderingen...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at nyhetsinteressen hadde vært langt større om han ikke hadde vunnet. Jeg må faktisk si at jeg blir litt oppgitt over at selv bilforumets noenlunde oppegående brukere ikke skjønner at bilen har alt å si. For all del, Stian kjører helt brukbart han, men den nærmeste konkurrenten var en 10 år gammel Celica med halvparten av motoreffekten...

 

JEG HAR IKKE SAGT AT DET IKKE ER FORTJENT!!!

 

Joda det har du...

Hvorfor er det så vanskelig for deg å glede deg over seieren til Hafsengen?

Trodde motorsport folk skulle holde sammen for å fronte sporten de driver og ikke trekke frem det negative i alt som er.

Du er vel enig at om Hafsengen får deltatt videre i bakkeløp nm så er dette positivt for bakkeløps interressen?

Mere interresse/oppmerksomhet => mere publikum => lettere for utøverne å få spons/media dekning.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det har du...

Hvorfor er det så vanskelig for deg å glede deg over seieren til Hafsengen?

Trodde motorsport folk skulle holde sammen for å fronte sporten de driver og ikke trekke frem det negative i alt som er.

Du er vel enig at om Hafsengen får deltatt videre i bakkeløp nm så er dette positivt for bakkeløps interressen?

Mere interresse/oppmerksomhet => mere publikum => lettere for utøverne å få spons/media dekning.

 

Jeg sa ikke at det ikke var fortjent. Alle som stiller opp i et løp og vinner fortjener seieren. Imidlertid mener jeg selvsagt at det var rått parti, noe selv Stian sikkert er klar over. Men det er ikke dermed sagt at det var ufortjent...

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du vinkler dette til en personlig sak. Har ikke noe problemer med at han vant. Har egentlig svært få følelser relatert til resultatet overhodet. Imidlertid ønsket jeg (som gjentatt i det kjedsommelige) å sette fingeren på at det er forskjeller i redskapen som blir brukt, og at en seier ikke forteller noe om hvem som er råest til å kjøre. Med mindre bilene er identiske som f.eks. i en merkecup (selv der er det imidlertid forskjeller) så er det ofte bilen som avgjør. Selvsagt må sjåføren mestre bilen, men han trenger ikke å hente ut de siste tiendelene.

 

Jeg skjønner at de som har Hafsengen som idol og som har våte drømmer om bilen hans gjerne vil tro at denne ekvipasjen er verdens råeste, men ikke la skylappene hindre dere i å se ting litt i perspektiv.

 

Dette er virkelig en diskusjon som har kommet helt ut av proporsjoner. Jeg hadde en enkel kommentar, men den falt tydeligvis noen så tung for brystet at jeg nå må sitte og forsvare meg for ting jeg aldri har sagt... Hvorfor?

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at det ikke var fortjent. Alle som stiller opp i et løp og vinner fortjener seieren. Imidlertid mener jeg selvsagt at det var rått parti, noe selv Stian sikkert er klar over. Men det er ikke dermed sagt at det var ufortjent...

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du vinkler dette til en personlig sak. Har ikke noe problemer med at han vant. Har egentlig svært få følelser relatert til resultatet overhodet. Imidlertid ønsket jeg (som gjentatt i det kjedsommelige) å sette fingeren på at det er forskjeller i redskapen som blir brukt, og at en seier ikke forteller noe om hvem som er råest til å kjøre. Med mindre bilene er identiske som f.eks. i en merkecup (selv der er det imidlertid forskjeller) så er det ofte bilen som avgjør. Selvsagt må sjåføren mestre bilen, men han trenger ikke å hente ut de siste tiendelene.

 

Jeg skjønner at de som har Hafsengen som idol og som har våte drømmer om bilen hans gjerne vil tro at denne ekvipasjen er verdens råeste, men ikke la skylappene hindre dere i å se ting litt i perspektiv.

 

Dette er virkelig en diskusjon som har kommet helt ut av proporsjoner. Jeg hadde en enkel kommentar, men den falt tydeligvis noen så tung for brystet at jeg nå må sitte og forsvare meg for ting jeg aldri har sagt... Hvorfor?

 

 

det er forskjeller på budsjette fra deltager/team til deltager/team i alle mulig idretsgrener/motorsportgrener (untatt merkes cuper) så dette er jo lattelig å bruke som argument, Schumi har ikke fortjent noen av sine seiere pga at Ferrari har hatt det størrte budsjette av alle teamene i F1 da eller??? jeg synes dette blir litt lattelig når det kommer i fra noen som deg som burde vite dette bedre en de fleste.

 

 

jeg mener å ha hørt at din egen karrriere kunne tatt av ganske bra i usa men fikk en brå stop pga penge mangel.. det er ikke derfor dette er en fanesak for deg vel?

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjeller på budsjette fra deltager/team til deltager/team i alle mulig idretsgrener/motorsportgrener (untatt merkes cuper) så dette er jo lattelig å bruke som argument, Schumi har ikke fortjent noen av sine seiere pga at Ferrari har hatt det størrte budsjette av alle teamene i F1 da eller??? jeg synes dette blir litt lattelig når det kommer i fra noen som deg som burde vite dette bedre en de fleste.

 

 

jeg mener å ha hørt at din egen karrriere kunne tatt av ganske bra i usa men fikk en brå stop pga penge mangel.. det er ikke derfor dette er en fanesak for deg vel?

 

Skjønner liksom ikke hva som er så vanskelig å forstå av dette:

 

Opprinnelig skrevet av FSR

Jeg sa ikke at det ikke var fortjent. Alle som stiller opp i et løp og vinner fortjener seieren. Imidlertid mener jeg selvsagt at det var rått parti, noe selv Stian sikkert er klar over. Men det er ikke dermed sagt at det var ufortjent...

http://www.bilprodukter.no

- Nissan Skyline

- Nissan 200sx *solgt*

- Bmw E36 318is Coupè *solgt*

- Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjeller på budsjette fra deltager/team til deltager/team i alle mulig idretsgrener/motorsportgrener (untatt merkes cuper) så dette er jo lattelig å bruke som argument, Schumi har ikke fortjent noen av sine seiere pga at Ferrari har hatt det størrte budsjette av alle teamene i F1 da eller??? jeg synes dette blir litt lattelig når det kommer i fra noen som deg som burde vite dette bedre en de fleste.

 

 

jeg mener å ha hørt at din egen karrriere kunne tatt av ganske bra i usa men fikk en brå stop pga penge mangel.. det er ikke derfor dette er en fanesak for deg vel?

 

Nå har jeg gang på gang poengtert at det ikke er det at jeg synes seieren var ufortjent. Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv? Jeg bruker overhodet ikke budsjetter som argument. Jeg er fullstendig klar over at disse varierer. Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Imidlertid er det viktig å være klar over nettopp dette. Ved å ta budsjetter og andre forutsetninger i betraktning får man et mer komplekst bilde av motorsport, og etterhvert vil man kanskje vie litt oppmerksomhet til andre enn bare de som vinner. Det er det eneste jeg ønsker meg...

 

Jeg har forøvrig aldri kjørt i USA. Derimot gjorde jeg det ganske bra i England for 10 år tilbake, men den fikk ingen bråstopp pga. pengemangel. Jeg dro dit med full visshet om hva vi hadde av penger, og jeg synes vi fikk veldig mye ut av de pengene vi brukte. Selvsagt drømte jeg også om at det skulle komme en rik mann med penger til en F1 satsing, men det er ikke slik at jeg fikk drømmen knust og nå er en bitter sutrepave som vil ødelegge for alle andre. Tvert i mot så har jeg i to år nå jobbet med å dra i gang drifting og arrangert treningssamlinger på egen regning. Jeg ville kanskje ikke gjort dette dersom målet mitt var å ødelegge for andre?

 

Det er heller ingen fanesak for meg. Det var kun en meningsytring...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitt: nei jeg skjønner ikke probleme selv.. dette er deltagere i "unlimited/max Tune/hardcore/uten trimme grenser" klassen og så klarer noen å prestere å si at en det er urettferdig at en har har bygget bilen sin andeledes en de andre .. ennå når 3. plassen hadde opp i mot samme effekten (600hk+) i sin Escort doh

 

skulle en svensk skihopper si "faen å urettferdig det er å hoppe i samme klassen med de norske skihopperne pga de har et så mye større budsjett til å forske på dressene sine".. evt skulle en en svenske komme blant de 10 beste med et par 1/2" 4" planke ski så får han nok den respekten han fortjener :D

 

blir som noen av golf gutta på vag treffene som synes det var så sinnsykt urettferdig at TS racing og ikke dem som fikk tittelen "best in show" liksom..

 

dette er slik det er med ALLE ting her i livet.. men seff er det alltid noen som har vanskligheter med å takle det av en eller annen grunn.

 

FRS: mente du hadde fått muligheten til å få kjøre noe formel greier i USA men det ble for dyrt.. min feil, beklager det.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som enkelte av dere enten ikke forstår norsk, eller med vilje prøver å være så kranglevorne som mulig. LES det som står da, er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Skal det bli en hetsing av FSR fordi enkelte av dere har problemer med å forstå? Isteden for å bare svare så kan dere kanskje prøve å lese gjennom en gang til å se om dere kanskje skjønner det som han skriver

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår