Gå til innhold

Hafsengen stakk av med seieren...

Ranger emnet


Grønne fare

Anbefalte innlegg

Det er ikke mange sesonger siden. Tre-fire kanskje, men man glemmer da ikke å kjøre bil på fire år?

 

Jeg aner ikke om det er vondt å være sjalu, og dersom du oppfatter innleggene mine som sjalusi så forstår du ikke poenget. Dette handler ikke om meg, men om at det finnes mange førere i Norge som også fortjener litt oppmerksomhet. Jeg får mer enn nok. Det samme gjør Kenneth Moen. De som ikke får det er de som bruker all sin tid og alle sine penger på å forsøke og komme noen vei innen motorsport. Alle har ikke muligheten til å ta med seg bilen sin på Breisladden og bli helter. I stedet sliter de i kulissene uten å få den oppmerksomheten de fortjener. Det synes jeg er urettferdig. Det er forskjell på rettferdighet og sjalusi... :rolleyes:

 

Selvsagt er Stians kjøring med denne bilen imponerende. Jeg har heller aldri sagt noe annet. Jeg sier bare at det er enda mer imponerende at Roger Bakken kjørte raskere med en 10 år gammel bil med halvparten av motoreffekten. Er du ikke enig?

 

Nå er vel ikke Escorten så mye nyere enn Celicaen da..

Hafsengen har ikke satt opp bilen i det hele tatt, alle innstillinger er som de var når han fikk tak i bilen og den har ikke asfaltunderstell. Tror noen dager med testing og justering av oppsett hadde vist enorme utslag på klokka!!

Bakken er ferdig innkjørt og har optimalt satt opp understell, og nye blanke slicks. Escorten ble kjørt på 1 år gammle skjærte, halvbrente rallycross-slicks.

Bakken har mindre effekt, det er greit.

Jeg velger alikevell å tro at bilen hadde vært mere effektiv med mindre turbo og hardere respons, har så å si ikke respons nå p.g.a turbostørrelse.

Jeg trodde du av alle visste at du ikke kommer noen vei med norsk motorsport, sånn kommer det alltid til å være i dette komunistlandet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Imponerende kjøring!

Det jeg lurer litt på, er klasifiseringen av denne bilen. Om Escort wrc går under "den gamle" divisjon 2 klasifiseringen og slipper restriktoren, eller om den skal under divisjon 1 og egentlig ha 45mm restriktor?

 

Den går som en divisjon 2 bil etter det gamle reglemanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører vel bakken med kartleser og hafsengen uten, det teller også noe på klokka. Men synes de er flnike begge to jeg :peace:

 

Men, åssen tider kjørte Solberg på med sin 240 GR a? ( dvs for 4 år siden eller no ) De tidene skal vist ha vært bra ...

 

 

MVh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, men det er ikke mange som klarer å legge opp bilen fler hundre meter før hver svingen osv. Han hadde nok helgens heftigste bil ja, skal ikke legge skjul på det!

 

Men se på rudskogen da, er ikke mange som røyklegger HELE svingen å holder handa ut vindu ?

 

Har hørt litt av hvert om inntekt kildene hans uten å blande det inn her.

 

Men synes han fortjener ALL den æren han kan få.

det er vellfortjent.

 

 

Det har noe med at det er veldig få som har 4WD som faktisk KAN gjøre dette. Hadde jeg hatt den bilen hadde jeg helt klart gjort det samme. Det på Rudskogen altså... Det andre har jeg ikke sett ennå.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg er nesten litt overasket over hvor mange SKADA personer de klarer og samle på et forum...

 

bilen til bakken er 100% satt opp for bakke løp og i helgen var det ikke lov med kartleser... for dere som måtte tru det..

 

de med 200 hester mindre enn bakken var da heller ikke mange sec bak..

Hva skal jeg med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne fare: Virker som du "kjenner" Stian her. Og jeg må bare spørre, hva jobber han med enkli!??
stian har jobbet noen år som trøkk fører, bilmekkaniker og han har jo blandannet vært i england og bygd evo sammens med henning solberg.. hvor mye av konfermasjons penger og oppsparte midler han har brukt på bilen vet ikke jeg men gutten er da snart 30 år og escorten er alt han eier.. så slutt nå med denne synsinga deres..

Hva skal jeg med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian har jobbet noen år som trøkk fører, bilmekkaniker og han har jo blandannet vært i england og bygd evo sammens med henning solberg.. hvor mye av konfermasjons penger og oppsparte midler han har brukt på bilen vet ikke jeg men gutten er da snart 30 år og escorten er alt han eier.. så slutt nå med denne synsinga deres..

HELT enig med deg Grønne fare.Folk er så misunnelig at det skulle nesten ikke vært lov.og det at Stian har fått mange sjanser er vel litt tull.syns ikke han har kjørt så veldig mye aktivt i det siste.hadde han bare fått en sjanse uten at sånne pappagutter som har masse penger og finanas til å drive med racing hakker på han snakker negativt om han så hadde han kommet LANGT.det er så råttent gjort at jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til spørsmålet fra mi side var rykter som har godt, samt mediaskriveri etter en større straffesak. Derfor er det greit at det nå kommer ei forklaring som tyder på at mannen er seriøs og arbeidene.

og hvor kommer de ryktene ifra?sikkert noen som ikke liker stian eller missunner han.må ikke tru på alt man hører.blir bare spekulasjoner og dumme uttalelser av rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vondt å være så sjalu??

Var tilstede under løpet og de fleste utøvere, arrangører og tilskuere synes gjenomføringen til Hafsengen var meget imponerende!

Men det er jo du som er kongen til å kjøre bil for det..

 

hehehehehehehehehe :D:D:D:D:D:D notin

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ikke muligheten til å ta med seg bilen sin på Breisladden og bli helter. I stedet sliter de i kulissene uten å få den oppmerksomheten de fortjener. Det synes jeg er urettferdig. Det er forskjell på rettferdighet og sjalusi... :rolleyes:

 

jo selv du har mulighet til det ;) PS: Buuuhuuu..

 

Selvsagt er Stians kjøring med denne bilen imponerende. Jeg har heller aldri sagt noe annet. "Selv Torhild Skogsholm hadde vunnet med den bilen... "

hmmm...

 

Jeg sier bare at det er enda mer imponerende at Roger Bakken kjørte raskere med en 10 år gammel bil med halvparten av motoreffekten. Er du ikke enig?

nå er vel ikke escorten noe nyere bil.. du ved at det ikke er hk som får bilen til å gå bra, tviler på at Nm tallet i den celican ligger spes mye under 550-600Nm

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår