Gå til innhold

problemer med brekket i trommelbrems

Ranger emnet

Minothi

Anbefalte innlegg

Tror de bremsevaierne kan strekke seg litt med årene... På min mondeo var det slik at brekket ikke tok før det var heeeelt oppe..

Etter at bremsevaieren ble skiftet, så funket brekket normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at bremsebåndene inni tromlene bak er utslitt, må huske på at de også fungerer som bakbrems på alle forder, frem til de begynte med skivebrems bak også. Skulle ikke forundre meg at de er utslitt på en bil fra 1988 viss det er lenge siden de blei bytta. Er litt jobb å bytte etter hva jeg har hørt, men ikke uoverkommelig, for en som har litt interrese for bil, og litt verktøy.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan justere håndbrekk inne i trommelen... (uten å ta den av!)

vet ikke hvordan det er på ford, men på golf stikker du et lite tynnt skrujern inn i et av bolt-hullene å drar ned en arm inni der... Noen biler har et tannhjul som du dytter rundt.

Noen bør samtidig tråkke på bremsa når du justerer for at det skal bli lettere å justere...

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at bremsebåndene inni tromlene bak er utslitt, må huske på at de også fungerer som bakbrems på alle forder, frem til de begynte med skivebrems bak også. Skulle ikke forundre meg at de er utslitt på en bil fra 1988 viss det er lenge siden de blei bytta. Er litt jobb å bytte etter hva jeg har hørt, men ikke uoverkommelig, for en som har litt interrese for bil, og litt verktøy.

Bremsebåndene er helt nye, det er ikke problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider