Gå til innhold

Kjøt bruktbil fra forhandler, funnet feil i etterkant

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Muttern kjøpte en 2003mod bmw 320 fra Bertel O. Steen i vinter.

Når jeg la om til sommerdekk for henne fant jeg ut at bilen mest sannsynlig er omlakkert ved høyre bakskjerm og bakdør.

En dårlig jobb sådan, man ser tydelig hvor det er blitt maskert rundt dørhåndtak, og lakken har små bobler rundt hjulbuen.. Det er også et slags "hull" i bakfangeren, ser ut som at det er "smeltet" inn med varm jernstang o.l, det rare er at det er lakkert rett over hullet (samme farge inni hullet)

Hu vil hels ha dette utbedret, evt litt avslaf på kjøpsprisen.

hun fikk vist heller ingen kontrakt på bilkjøpet da hun fikk den "billig" hvis hun byttet inn hennes forrige bil.

Hvem skal jeg/hun kontakte?

Bertel O Steen først, eller kan det lønne seg å ta kontakt med f.eks Naf juridiske rådgiver?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremst du eller moren din er medlem i NAF så ville jeg pratet litt med dem først, før du så henvender deg til Bertel...

Det er vel 3mnd bruktbilgaranti uansett, med det dekker vel bare motor og drivlinje??

Da jeg kjøpte min bil oppdaget jeg flere småfeil i etterkant, jeg krevde at forhandler skulle fikse dette, da det var feil som dem visste om, men unnlot å fortelle meg, ting som vanligvis ikke går under bruktbilgaranti..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min bil oppdaget jeg flere småfeil i etterkant, jeg krevde at forhandler skulle fikse dette, da det var feil som dem visste om, men unnlot å fortelle meg, ting som vanligvis ikke går under bruktbilgaranti..

Er begge medlem av naf.

Fikset dem feilene i ditt tilfelle?

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en feil som de visste om, eller burde ha visst om, så kan du kreve erstatning i form av utbedring, eller avslag i pris. Men synes det lukter av svindel når hun ikke fikk kontrakt. Uansett pris og alder på bil, så skal man ha en kontrakt når et kjøretøy skifter eier!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en feil som de visste om, eller burde ha visst om, så kan du kreve erstatning i form av utbedring, eller avslag i pris. Men synes det lukter av svindel når hun ikke fikk kontrakt. Uansett pris og alder på bil, så skal man ha en kontrakt når et kjøretøy skifter eier!

Såfremst bilen er solgt av en forhandler/butikk etc. så har en vel krav på 3mnd bruktbil garanti?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten det samme skjedde med bilen til fadern.. kjøpte en 2000 model Honda CRV i fjor fra Honda Skotvedt. senere begynnte bakluken å ruste. da vi sjekket dete opp hos Honda så sa de at bilen var blitt påkjørt bakfra og bakluken var blitt fikset og lakket på nytt(dritdårlig arbeid). vi klagde og klagde men det eneste som skjedde er at vi får litt avslag i prisen når vi nå må lakke hele bakluka igjen :knob: helpme

men lykke til;) kanskje du har mere flaks enn oss:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh blei ganske oppgitt da jeg spørte henne om kontrakten og hun sa at det hadde hun ikke fått.. Hun trodde det ikke var vanlig at man fikk det når man kjøpte fra forhandler, men bare gjennom privatpersoner.. Men uansett så ser det ut som det løser seg, ringte bort til bertel o steen der bilen blei kjøpt og de sa at de skulle sende kopi av en kontrakt somvistnok de hadde, og så var det bare å komme innom med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal jeg/hun kontakte?

Bertel O Steen først, eller kan det lønne seg å ta kontakt med f.eks Naf juridiske rådgiver?

Ta nå for all del kontakt med forhandleren først, og hvis de slår seg vrange, går du videre med det.

Det er da ikke noe poeng å begynne å bråke før du vet om det er noe å bråke om.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...