mazda626v6euro Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hei! Den 1.9.03 byttet jeg støtdempere på bilen. En mekaniker sa at de var slitt. Bilen hadde da gått 133000km. Jeg trodde på de og sa at det var greit, men at jeg også ville ha kvalitet dempere. De sa at det skulle jeg få. Da jeg kom for å hente bilen reagerte jeg på at den var så høy. De sa at den ville synke litt sånn etter noen tid. Jeg tenkte at de burde jo vite hva de snakket om så jeg slo meg tilro med det. Saken er den at de aldri har sunket sammen. Ikke så mye som 1 cm. Jeg har fra gang til gang sutret over at bilen ser så høy ut. Vel, i dag var jeg å skulle kjøpe senkesett til bilen. I allefall høre hva det kostet. For å gjøre en lang historie kortere så konkluderte han i butikken med at jeg hadde 2 liter dempere på min bil, ikke 2.5 slik jeg skulle hatt. NÅ ER JEG SUR!!! angry Planen min nå er å kjøpe senkesett som senker 35 mm eller noe sånt, slik at jeg skal få bilen ned i "normal" høyde. Det som er spørsmålet er jo om jeg da kan sette på senkesettet til en 2.5 eller om det da ikke passer. Noen som kan si noe? Over til en annen ting. Han i butikken med senkesetta, sa at det ikke fantes noe sett som var TUV tror jeg det var, godkjent til min bil. Det må vel være feil? Eller? Vel, måtte bare blåse ut litt. Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 det at det ikke finnes noe til din bil som er TUV godkjennt er bare bubbel og vas! det finnes nok av godkjennte sett til den modellen. for eks http://www.vogtland.com som jeg kjører på, VELDIG fornøyd. samma stålet som eibach, stivt som bare det da. selges hos for eks. http://www.astperformance.no du har lesjøfors, eibach har vel.....fan nå glemte jeg en haug navn :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 du er ikke alene...da jeg sku eu-godkjenne bilen fikk jeg beskjed om at demperne framme måtte byttes, så de bestillte, jeg henta demperne å satte de på! d var et helvette å få på å når jeg satte bilen neatt på bakken var den lissom no sinnsjukt høy framme, tenkte den kom til å sige etter noen veker, men nei, satte den inn for etterkontroll å da sa dem at d var feil dempere...jeg hadde fått bakdempere:( doh snakk om å følle me da!! Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 mange bilverksteder gjør følgende: har en bil inne, og personen som eier den ,er helt grønn på bil. de hever, titter, drar litt... og så... du må bytte den og den og den og den.... sånn og sånn....mye arbeid..... rust....lalalaa...... vi kan ta det kjapt og greit for.....skal vi seeeee..... 7000 pluss deler... de fleste sier da bare.... "ok". sannheten er at de, unnskyld uttrykket, "puler deg i rævva" :rolleyes: sorry språkbruken, men det er sant... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 626v6euro: Hvilket verksted var dette? Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Vel, det ser ut til at de har sitt, på det tørre, egentlig. Kremt kremt: Etter at jeg skrev innlegge mitt så var jeg nede hos dem en gang til. De gikk inn på data med nummer på deler osv. Der står det at de er godkjent for 1.8, 2.0 OG 2.5. Alle dempere som er til biler etter 1994 er høyere en de som er fra 1991, 92, 93 og 94. Så de demperne jeg har ER til 2.5 men de er 3 cm høyere en de som satt på bilen før. Derfor ser det ut som om bilen venter på høyvann. Jeg er ikke helt happy fordi de er uorginale. Det kunne de se på faktura'n. Det er god kvalitet på de demperne jeg fikk og ikke noe jalla sån sett. Det må sier at det Mazda firmaet som er her i Horten er IKKE de som satte på demperne. Vil ikke snakke dritt om uskyldige her. Hvem det er som satte på uorginale dempere ønsker jeg ikke å si. Men det er altså godkjent og lovelig, selv om det ser ut som om bilen er redd for å bli våt. Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har komplette fjærbein med senkefjærer og gule koni til salgs..passer rett på bilen din Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Verksted?????? Trodde det var et sted man satte inn bilen for forstillings kontroll og CO justering jeg ;) Alt annet gjør man jo selv :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Verksted??????Trodde det var et sted man satte inn bilen for forstillings kontroll og CO justering jeg ;) Alt annet gjør man jo selv :titties: Enig, føler ikke at verksteder får det til så mye bedre en det jeg gjør selv. Så sparer jeg en hel haug med høvdinger. Verksted bruker jeg kun vist det skal stilles inn ting som jeg ikke har utstyr til. Finnes det ikke koni dempere til den bilen din da? Mener på det. All koni er Tuv godkjent.. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Hei! Mulig det finnes andre dempere osv. Han jeg snakket med på Proff bildeler, (tror jeg det heter) sa at det ikke fantes godkjente senkesett i allefall. Det syntes jeg er rart. Men en V6 eier som har senket bilen sin som jeg snakket med på Mandag sa at jeg burde la være å senke bilen og heller sette på 17" felger. Har en kamerat som bor i Sverige, han har en 1997 V6 og senket den. Han sa til meg nå at han vil heve baken på bilen noen cm. Det så for "tung" ut sa han. Min bedre halvdel flippa da jeg begynte å snakke om senking osv. :) Men da sa jeg :fingers: Det er min bil... :) Så en MX-6 i går. Første gangen jeg har sett den "live". Slett ikke dum den. :) Vel, hei og hopp folkens! Kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 joda, seff. finnes dette! :) ta kontakt med http://www.astperformance.no de skaffer til det meste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Han som anbefalte meg å ikke senke er en person jeg stoler på. Jeg må tenke på saken. :) Kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg