farlig Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Har en ombygget 740 som har fått en b230ft motor. Denne har begynnt å fuske endel. Er ingen mekanikker selv, og hadde bilen min på bilia til rep, men de ville ikke reparere den siden den var ombygget. Det var ingen feilkoder på den, men bensintrykket var veldig ujevnt. Er det noen som vet om et verksted i oslo området som kan se på en slik bil? Noen som driver med litt motortrim kanskje? Eller kanskje det er noen som har litt peiling på volvo som kunne tenke seg en liten jobb? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, så jeg håper noen kan hjelpe meg! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hør med Poffs. Han er jo selve volvogreven. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 kan vel nesten høres ut som bensinpumpa ikke er bytta med motoren evnt. er gåen Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Joda, pumpene er byttet de, og motoren har fungert perfekt før. Byttet hovedpumpen for kun noen uker siden, så jeg regner vel med at den fungerer som den skal. Hvordan finner jeg ut om forpumpen virker? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Det merker du om du har et stabilt bensintrykk... Høytrykkspumpa greier ikke å suge og lage det høye trykket på samme tid.. Han vil fjuske å kødde no jævlig, vil ikke få han på turtal osv hvis du ikke har med deg matepumpa! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ok. Der beskrev du jo bilen min jo :) Den vil ikke over 5000 omdr og fusker noe jævelig. Videre spørsmål blir da: Må jeg ha matepumpe fra 740 turbo, eller kan jeg ta en fra en hvilken som helst 740? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Ok. Der beskrev du jo bilen min jo :)Den vil ikke over 5000 omdr og fusker noe jævelig. Videre spørsmål blir da: Må jeg ha matepumpe fra 740 turbo, eller kan jeg ta en fra en hvilken som helst 740? Mvh Det var vel den FT motoren du hadde så da ville jeg vel ha hatt ei pumpe derfra ja... Men om du kjøper ei pumpe som gir det samme fra av annet merke/utgave gjør jo ikke det noen ting bare han gir det han skal... Om du kan bruke ei GL pumpe f eks det er jeg veldig usikker på... Jeg ville ikke tro det jeg men! Men hvis du fikk han opp på 5000 rpm så begynner jeg vel å tvile litt på om det er pumpa... Hvis han greier 5000 kontinuerlig, tror jeg det ikke er den... Har du sjekket registeret på han? Du kjenner på slangen om du har et stabilt bensintrykk også skulle du kansje greie å høre d litt på pumpa oxo... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Jeg klarer ikke å holde den stabilt på 5000omdr. Motoren kutter da. Hovedpumpen bråker også endel, og det betyr vel at den må anstrenge seg mye? Hvordan sjekker jeg registeret, og er det noe som plutselig kan bli feil? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Jeg klarer ikke å holde den stabilt på 5000omdr. Motoren kutter da. Hovedpumpen bråker også endel, og det betyr vel at den må anstrenge seg mye? Hvordan sjekker jeg registeret, og er det noe som plutselig kan bli feil? Mvh Stemmer... Hvis det er en mekanisk ulyd så tyder jo dette på at hovedpumpa di er gåen... Men først og fremst, kjenn om du har stabilt trykk eller ikke... Du tar bare av dekslet over registerreima di og sjekker om punktene på kammen (øverste store drevet) og på veiva (nederste vesle hjulet) er riktige, når kammen står på punktet sitt, skal også veiva gjøre det... Ei haynes bok er ålreit å ha når du driver me såntno... Men ville kansje ha kontakta en som er dreven med volvo hvis du ikke er så kompetent til å skru selv... Det er så jævelig mange feilpunkter her hvor feilen kan ligge... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Ok, takk, det skal jeg sjekke. Er på ingen måte inkompetent til å skru, jeg bare mangler erfaring. Bilia hadde målt bensintrykket, og sa at det var litt lavt og veldig ujevnt, og noen ganger falt det uten grunn. Dette er jo uansett noe som må rettes opp, om det er den store feilen eller ikke... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Sånn, da har jeg sjekket registeret mitt, og det så, etter det jeg kan bedømme, ganske riktig ut. Her er bilder av registeret mitt: Ser riktig ut? Men hvorfor i all verden er merkingen på registerreima der? Det skal vel ikke ha noe å si?? Noen flere tips? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 registeret ditt er riktig. de merkene på reima er bare hjelpemerker du kan bruke når du setter på ny reim. har ingen betydning hvor de står. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Er rekti d registeret ditt ja... Har du mye mårkne slanger, vakumslanger osv? Har du sjekke trykkregulatoren din? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Hei og takk for svar! Vakumslangene er stort sett bra de, men jeg kan jo alltids gå over med startgass og sjekke om det er noen lekkasjer. Trykkregulatoren er noe jeg lurer på om kan være gåen. Hvordan kontrollerer jeg den? Hvor høyt bensintrykk skal matepumpen levere? Lurer på å jekke opp bilen og sjekke trykket før og etter hovedpumpen... Er det fornuftig, eller vil det uansett være likt trykk før og etter hovedpumpen? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Da har jeg kontrollert og byttet noen vakumslanger. Har også gått over slangene med startgass, og de virker tette og fine de. Men den nykker fremdeles og kutter! Da må jeg nok se på bensintilførselen. Hvordan kan man kontrollere at bensintrykkregulatoren fungerer? Er det vanlig å høre at tankpumpen går rundt? La øret inntil platen ned til tanken i bagasjerommet, men jeg kunne ikke høre en lyd... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.