Gå til innhold

Krise!

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Har en ombygget 740 som har fått en b230ft motor. Denne har begynnt å fuske endel. Er ingen mekanikker selv, og hadde bilen min på bilia til rep, men de ville ikke reparere den siden den var ombygget. Det var ingen feilkoder på den, men bensintrykket var veldig ujevnt.

 

Er det noen som vet om et verksted i oslo området som kan se på en slik bil? Noen som driver med litt motortrim kanskje? Eller kanskje det er noen som har litt peiling på volvo som kunne tenke seg en liten jobb?

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, så jeg håper noen kan hjelpe meg!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det merker du om du har et stabilt bensintrykk... Høytrykkspumpa greier ikke å suge og lage det høye trykket på samme tid.. Han vil fjuske å kødde no jævlig, vil ikke få han på turtal osv hvis du ikke har med deg matepumpa!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Der beskrev du jo bilen min jo :)

Den vil ikke over 5000 omdr og fusker noe jævelig.

 

Videre spørsmål blir da: Må jeg ha matepumpe fra 740 turbo, eller kan jeg ta en fra en hvilken som helst 740?

 

Mvh

Det var vel den FT motoren du hadde så da ville jeg vel ha hatt ei pumpe derfra ja... Men om du kjøper ei pumpe som gir det samme fra av annet merke/utgave gjør jo ikke det noen ting bare han gir det han skal... Om du kan bruke ei GL pumpe f eks det er jeg veldig usikker på... Jeg ville ikke tro det jeg men! Men hvis du fikk han opp på 5000 rpm så begynner jeg vel å tvile litt på om det er pumpa... Hvis han greier 5000 kontinuerlig, tror jeg det ikke er den... Har du sjekket registeret på han? Du kjenner på slangen om du har et stabilt bensintrykk også skulle du kansje greie å høre d litt på pumpa oxo...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å holde den stabilt på 5000omdr. Motoren kutter da. Hovedpumpen bråker også endel, og det betyr vel at den må anstrenge seg mye?

 

Hvordan sjekker jeg registeret, og er det noe som plutselig kan bli feil?

 

Mvh

Stemmer... Hvis det er en mekanisk ulyd så tyder jo dette på at hovedpumpa di er gåen... Men først og fremst, kjenn om du har stabilt trykk eller ikke... Du tar bare av dekslet over registerreima di og sjekker om punktene på kammen (øverste store drevet) og på veiva (nederste vesle hjulet) er riktige, når kammen står på punktet sitt, skal også veiva gjøre det... Ei haynes bok er ålreit å ha når du driver me såntno... Men ville kansje ha kontakta en som er dreven med volvo hvis du ikke er så kompetent til å skru selv... Det er så jævelig mange feilpunkter her hvor feilen kan ligge...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk, det skal jeg sjekke. Er på ingen måte inkompetent til å skru, jeg bare mangler erfaring. Bilia hadde målt bensintrykket, og sa at det var litt lavt og veldig ujevnt, og noen ganger falt det uten grunn.

 

Dette er jo uansett noe som må rettes opp, om det er den store feilen eller ikke...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg sjekket registeret mitt, og det så, etter det jeg kan bedømme, ganske riktig ut.

 

Her er bilder av registeret mitt:

 

viewpic.asp?id=30301

 

viewpic.asp?id=30302

 

Ser riktig ut?

 

Men hvorfor i all verden er merkingen på registerreima der? Det skal vel ikke ha noe å si??

 

viewpic.asp?id=30303

 

Noen flere tips?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

 

Vakumslangene er stort sett bra de, men jeg kan jo alltids gå over med startgass og sjekke om det er noen lekkasjer. Trykkregulatoren er noe jeg lurer på om kan være gåen.

 

Hvordan kontrollerer jeg den?

 

Hvor høyt bensintrykk skal matepumpen levere? Lurer på å jekke opp bilen og sjekke trykket før og etter hovedpumpen... Er det fornuftig, eller vil det uansett være likt trykk før og etter hovedpumpen?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kontrollert og byttet noen vakumslanger. Har også gått over slangene med startgass, og de virker tette og fine de.

 

Men den nykker fremdeles og kutter!

 

Da må jeg nok se på bensintilførselen. Hvordan kan man kontrollere at bensintrykkregulatoren fungerer?

 

Er det vanlig å høre at tankpumpen går rundt? La øret inntil platen ned til tanken i bagasjerommet, men jeg kunne ikke høre en lyd...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår