Gå til innhold

girkasse/clutch problem

Ranger emnet

ultimateVW

Anbefalte innlegg

Fikk ett problem med girkassa idag. Kjørte normalt i andre giret ei stund. Så stoppa jeg. Da jeg skulle sette den i revers ble den vanskelig å få i gir samma er den også når jeg skal sette den i 1,2,3 osv.. Den er vanskelig å få i gir når motor går (står i ro). Men triller jeg litt er det greit å få den i gir. Er lett å få i gir når motor ikke går. Er det clutchen min som er elendig eller er det girkassa som holder på å ta kveld?. Har hørt en rasle lyd fra utløserlageret lenge..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som samme problemet som jeg har på min golf. Når den står i slak motbakke er den umulig å få i revers. 1-giret er også veldig hardt, og må lirkes på plass av og til. Dersom jeg ikke får den i revers blir alt mye bedre når jeg stopper motoren og slipper clutchen helt ut. Da er det bare å sette den enkelt og greit i revers eller 1. gir. Er dette girkassa tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare verre her. Får den nesten ikke i gir når motorn går. Får prøve å bytte Clutch og utløserlager først.. Jævla kjipt hvis kassa har gått til helvete. Men rart d skjedde bare helt plutselig..

Jeg har bare kjørt 20.000 km på min clutch, så jeg tviler på at det er den det er noe feil med. Si ifra hvis du finner ut hva som er feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noe av det samme problem har jeg også noen ganger. Lurer på om det er noen som vet hvordan man skal ta av clutch'n på en Golf II? Alle boltene og skruene er løsna, men får den ikke av. Og når jeg bremser noen ganer, så hører man at det smeller. Akkurat som et tannhjul som raper, hva kan det skylles? Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider