Gå til innhold

refusjon av omregistreringsavgift?

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

kjøpte en 240 for en måneds tid siden, og betalte omregistreringen for ca en uke siden.. men så fikk eg lyst på ny bil, så eg lurte på om det går an å få refusert omregistreringsavgiften? e jo sånn at du kan ha bilen i 2 mnd uten å betale avgiften, ka hvis eg selger den etter at eg har betalt? eller slipper neste eier å omregistrere bilen hvis den blir solgt innen 2 mnd?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en 240 for en måneds tid siden, og betalte omregistreringen for ca en uke siden.. men så fikk eg lyst på ny bil, så eg lurte på om det går an å få refusert omregistreringsavgiften? e jo sånn at du kan ha bilen i 2 mnd uten å betale avgiften, ka hvis eg selger den etter at eg har betalt? eller slipper neste eier å omregistrere bilen hvis den blir solgt innen 2 mnd?

Dersom du selger den innen 60 dager etter at du omregistrerte den til deg slipper neste eier å betale omregistreringsavgift.

Med andre ord, du kan annonsere den med summen innbakt i prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo ok ut egentlig.. kanskej det blir økonomiracer på meg då, litt dyrt å pendle med 240en :D

menneh, det e vel ikjke tilfeldigvis gratis å omregistrere bilen til en i familien?

edit: mener då etter de 60 dagene..

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo ok ut egentlig.. kanskej det blir økonomiracer på meg då, litt dyrt å pendle med 240en :D

menneh, det e vel ikjke tilfeldigvis gratis å omregistrere bilen til en i familien?

edit: mener då etter de 60 dagene..

De 60 dagene teller så lenge bilen er registrert mener jeg. spør dem om ikke du kan vente lenger hvis du avskilter den.

Altså, avskilt den nå, vent noen måneder, selg den og neste eier slipper reg.avgift. (eller du sier selvfølgelig bare at reg.avgift betaler du)

Jeg skal ikke banne på at det stemmer, men jeg tror det er noe sånt.

Dette med halv avgift gjelder årsavgiften, og kun hvis bilen blir vraket mellom 15.april og 01.juli.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikkje avskilte den, bruker den hver dag ;) men min bror har lyst på den til sommeren, får høre med han om han vil kjøpe no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider