Gå til innhold

Hva er den beste hobbybilen?

Ranger emnet


p10

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en prosjektbil, men jeg trenger tips til hva slags bil jeg bør velge... Satser på en bil som kan kjøres på bane, og litt på veien i mørke nattetimer :)

 

Jeg har følgede kriterier:

 

1. lett å skaffe deler til

2. ikke for komplisert å skru på (jeg er nybegynner)

3. må gi mye morro for pengene

 

Er det noen der ute som kan komme med tips?

 

Har tenkt litt på Pug 205 gti, golf gti mk1, volvo 360....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg vurderer å skaffe meg en prosjektbil, men jeg trenger tips til hva slags bil jeg bør velge... Satser på en bil som kan kjøres på bane, og litt på veien i mørke nattetimer :)

 

Jeg har følgede kriterier:

 

1. lett å skaffe deler til

2. ikke for komplisert å skru på (jeg er nybegynner)

3. må gi mye morro for pengene

 

Er det noen der ute som kan komme med tips?

 

Har tenkt litt på Pug 205 gti, golf gti mk1, volvo 360....

BMW E30:D den er lett å mekke, lett å skaffe deler til til en billig penge+ at den er bakhjulstrekk!

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å skaffe meg en prosjektbil, men jeg trenger tips til hva slags bil jeg bør velge... Satser på en bil som kan kjøres på bane, og litt på veien i mørke nattetimer :)

 

Jeg har følgede kriterier:

 

1. lett å skaffe deler til

2. ikke for komplisert å skru på (jeg er nybegynner)

3. må gi mye morro for pengene

 

Er det noen der ute som kan komme med tips?

 

Har tenkt litt på Pug 205 gti, golf gti mk1, volvo 360....

 

volvo 242/240 er mye morro og ikke ett helvetes styr å skru på. den er veldig bilig ogsåsamtidig som de er tøfe i utgangspunktet og det er bakhjulstrekk heller ikke no stress å skafe deler bilig :D. lykke til uansett hva du velger . men hva en du velger så ikke velg peugot. de er no helvetesa styr med motoren og girkassa ryker altid når man kjører litt moro kjøring :D

volvo Harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 242/240 er mye morro og ikke ett helvetes styr å skru på. den er veldig bilig ogsåsamtidig som de er tøfe i utgangspunktet og det er bakhjulstrekk heller ikke no stress å skafe deler bilig :D. lykke til uansett hva du velger . men hva en du velger så ikke velg peugot. de er no helvetesa styr med motoren og girkassa ryker altid når man kjører litt moro kjøring :D

 

 

Volvo 242/240 er tøffe i utgangspunktet??? Jaja, smaken er som baken, full i dritt. Men enig i resten da, Volvo er lett å skru på, billige deler, tåler en støyt. Bakhjulstrekk er selvfølgelig ett stort +. Og kan du ikke noenting selv, så er det alltid en eller annen som kan volve (igrunn alle som kan litt bil,da motoren i en volvo er VELDIG basic lagt opp). Peugeot 205GTi er en gøy bil,hadde selv en slikfor en del år tilbake, problemet her er att de for"#¤% franskmennene har sine egne spesial løsninger på mange ting. De fleste (som torsjonstaget(spesielt fjøring/dempe system bak) fungerer veldig bra, når det funker, 205 begynnerå bli en del år nå, og jo eldre den blir jo større er jo sjansen for at noe kan gå gale. Disse spesial løsningene deresd er ofte ting som er kostbart å fiske. Men uansett, størtse problemet med 205 gti er att det er så "#¤%" trangt i motorrommet.

 

BMW har jeg ikke hatt noe særlig med å gjøre, men det er jo kjent som driftsikre biler som tåler en støyt. Her og er det jo plenty med folk som kan bilen også, så alltid noen som har svar til deg visst det er noe du lurer på.

Så har en jo Ford, her kommer det veldig ann på hvordan eiger/ne har vedlikeholdt bilen. Men gøye biler får en da her også, eldre biler som Sierra, Capri osv er ogsåmeget lett å skru på,, og kjøper du en med 2.3V6 i , så finnes det bolt on turbo kit til rundt en 15t. Når du en gang blir klar for det. Samme gjelder med deler og "hjelp " fra mer erfarne folk, Plenty.

Kommer jo også vedig ann på hvor mye du har tenkt å legge i bilen. Vil du ha noe litt spes, (jeg for min del synes det er gøy å ha noe ikke alle andre har), så kan du jo kjøpe en første versjons Mazda RX7, gøy bil med supre kjøreegenskaper (etter det jeg har hørt), Wankel motor (lett å trimme). og mye bedre en ryktet tilsier. Eneste - er at de bruker litt bensin, med det gjør de andre nevnte bilene også.

 

Vil du ha fremhjulstrekk, så er det jo mye å velge i:

Peugeot 205Gti,

Toyota Corolla GTi TwinCam

Mazda 85-89mod 323 Gti

Ford Escort Xr3i og Rs Turbo

Golf Gti

Og sikkert mange flere.

 

Vil du ha 4wd og turbo billig , så vet jeg bare om ett alternativ

 

Mazda 323 4wd Turbo 86-89mod

Har selv hatt en slik , 1.6i DOCH med turbo, originalt 140hk eller noe sånt, 1030 kg, lett trimmet (enkle modifikasjoner så har du 200+hk). eneste - er at det kan være litt vanskelig å finne deler.

 

 

Uansett. Good Luck!

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 er vel ikke så morsom bil da... :)

Klart, den har sin sjarm og det er derfor jeg har en, men den blir ingen racerbil. :)

 

Ville satsa på noe med bakhjulstrekk, untatt 240 eller Volvo i det hele tatt :rolleyes:

BMW E30, Escort mk2, Kadett C, Ascona B etc.

Eller en Boble med god motor... ikke så ofte man ser rundtom her.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Er ikke sikker, men tror jeg fikk noe voldsomt stort i halsen der gitt..

Slik ser utseendet til en førr ut i original utførelse:

 

Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3

kul volvo der ja:P

litt OF, men hvordan greier de å skjære i panseret sånn, uten at det blir stygg og skarp kant??? lyst til å gjøre noe liknende sjøl:D

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med plasmaskjærer.

evt. vannskjæring. men funker også fint med vinkelkutter, må bare gå over litt med smergelpapir etterpå

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er stort sett en safe hit. Men hold deg langt borte fra 3-serien, jeg tror ikke jeg kan komme på noen superlativer for de bilene. Begynner vel bli vanskelig å få fatt i deler også.

 

Vil du ha noe veldig annerledes, så anbefaler jeg 84-87 Mazda 929 Coupe. De er ikke så fryktelig dyre i innkjøp, er særdeles spesielle og har stort sett det du trenger. Dritgøy å kjøre også, uten at du må presse kakespaden flatt, med bakhjulstrekk og eletrisk justerbare dempere.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspillene så langt! Skjønner at Volvo er et hett tips hos enkelte, men ikke hos andre! :)

 

Har vurdert Volvo, men er det mulig å få den til å oppføre seg på bane?? Man finn jo deler til Volvo overalt hvor det er spor etter mennesker (stor fordel)...

 

Har drømt om BMW helt siden jeg satt på med E21 brodern hadde for ca. 10 år siden... 2,5 liters motor lett trimmet til 210hk (dokumentert, han kjøpte den ferdigtrimmet fra et firma)... Den bilen satte dype spor i et ungt sinn! :)

 

Fordelen med VW Golf, er vel at det finnes styling og tuning i bøtter og spann til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår