Gå til innhold

Hva er den beste hobbybilen?

Ranger emnet


p10

Anbefalte innlegg

Ehm... Er ikke sikker, men tror jeg fikk noe voldsomt stort i halsen der gitt..

Slik ser utseendet til en førr ut i original utførelse:

 

Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3

Den der er faktisk dritfet ja... men, koster jo litt bare å få den til å se sånn ut også.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Min første bil var ein VW/Audi Santana LX5...detta e nesten den samme bilen som audi 80,90 eller 200!Den var ganske ukomplisert og grei å mekke på!slitedeler produserest enda og noe styling og diverse trim fås enda taks i...høggere har masse av deler til disse enda til ein billig penge!

 

Lurer på å skaffe meg ain ny ein... :rolleyes:

 

peace out

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 er vel ikke så morsom bil da... :)

Klart, den har sin sjarm og det er derfor jeg har en, men den blir ingen racerbil. :)

 

Ville satsa på noe med bakhjulstrekk, untatt 240 eller Volvo i det hele tatt :rolleyes:

BMW E30, Escort mk2, Kadett C, Ascona B etc.

Eller en Boble med god motor... ikke så ofte man ser rundtom her.

 

<<< Kadett C >>> ville satsa på kadett c.. bakhjulstrekk litn å lett å ikke minst døtsrå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag.. en E30 er ganske godt alternativ, lett å skaffe deler, nytt og brukt. Ville hvertfall gått for en som var lettere enn en 240 hvis du skal ha den på bane uten å koste på alt for mye... 240 er det tyngste alternativet folk har skrevet her ;) ( og hvordan kan man si at den er tøff i orginalt utseendet??? :roll: :roll: :roll: )

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag.. en E30 er ganske godt alternativ, lett å skaffe deler, nytt og brukt. Ville hvertfall gått for en som var lettere enn en 240 hvis du skal ha den på bane uten å koste på alt for mye... 240 er det tyngste alternativet folk har skrevet her ;) ( og hvordan kan man si at den er tøff i orginalt utseendet??? :roll: :roll: :roll: )

 

Vel, det er ingen fare for at folk kommer bort til vindu for å be om kebab :P

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ingen fare for at folk kommer bort til vindu for å be om kebab :P

Hehe, nei det er nå så sin sak, men heller en kebabtralle enn en svær slede :rolleyes:

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Mazdaen min veier 1570 kilo, og den drar mer enn godt nok. Har enda ikke hatt noe problemer med å komme rundt noen bane eller svingete vestlandsveier. Nå har jeg riktignok ikke hatt 240 selv, men 940, 850 og S70 var veldig gode bekjentskaper. Disse MÅ jo være tyngre enn en 240, eller roter jeg?

Jeg har sett 240 gjøre ganske fantastiske ting, for den saks skyld. Jeg er langt mer bekymret for å bli frakjørt av en godt bygget 240 enn noen som helst BMW i samme prisklasse.

De tre BMW'ene jeg har hatt var ikke akkurat noe imponerende ('84 518i, '94 M3 og '98 540 Hartge) så liksom - jeg tror ikke vi skal begynne å bashe merker her egentlig, uten å ha noe mer bakgrunn enn rykter å basere uttalelser på.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, du har jo såklart ett poeng.. vet ikke helt vekta på 240, men e30'en har en tørrvekt på 1150 kg, altså ikke så veldig tung ;)

Sikkert billigere å bygge 240'en til å dra fra en E30, og jeg har bare kjørt 240 i orginal utførelse, men den var ikke akkurat en drøm å kjøre for å si det sånn :rolleyes: Ikke no direkte dissing av volvo, mange fine biler osv og en del går også bra, men det var heller den kommentaren jeg sikta til ;) Og i orginal utførelse er en 240 noe av det mest harry som kan rulle på fire hjul, og langt ifra tøff :fingers:

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til egiL: Virker som du har bra peiling på E30 iallfall! Vet du om det er stor forskjell på E30 og E21? Om motor, drivverk og hjuloppheng passer?

 

Er som sagt litt svak for BMW, kan godt hende det blir et 3-serieprosjekt på meg... Hadde vært gøy med en strøken Alpina-replika! :)

 

Hehe, nåja, det har jeg nok ikke :P Er ikke sikker på det her egentlig, men vet ihvertfall at en par av motorene er de samme (M10b18, M20b20/23 f.eks) og skulle jo da tro at kanskje drivverk også går overrens. Dette er det sikkert mange som kan mye mye mer enn meg om her :)

En Alpina-replika hadde vært konge, men kan bli litt dyrt og vanskelig å skaffe enkelte deler til det riktignok!

Grunnen til at jeg valgte denne bilen er jo rett og slett fordi jeg alltid har hatt et svakt punkt for den, for det er vel ikke den billigste bilen å jobbe med, men deler er ihvertfall null problem ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg få spørre... Hva er uoriginalt bortsett fra felgene????

Jeg håper du tuller nå?

Hvis det er sånn en 'orginal' 240 ser ut.. hvorfor har jeg aldri sett en orginal 240 med sånt utseende? eneste er at han ikke har på stylingkit..

Kan jo nevne f.eks spoilern bakpå der? Første orginale 240'en jeg ser med en sånn spoiler hvertfall...

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tuller nå?

Hvis det er sånn en 'orginal' 240 ser ut.. hvorfor har jeg aldri sett en orginal 240 med sånt utseende? eneste er at han ikke har på stylingkit..

Kan jo nevne f.eks spoilern bakpå der? Første orginale 240'en jeg ser med en sånn spoiler hvertfall...

 

 

Spoileren bak er en ORIGINAL spoiler i utseende ja!! Men en kopi av original Gr. A vinge!! Så bilen er original i utseendet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår