Gå til innhold

Lyst på civic !

zoobi

Anbefalte innlegg

Asså, 90 hk i en liten civic kan jeg tenke meg at er ganske passe som førstebil for en 18-åring jeg da (er ikke så tøft å parkere i fjellveggen), spess hvis man ikke har så mye penger. Går greit nok pga lav vekt.

Kjører selv en 90 hk (min andre bil forøvrig), og det går greit nok. Å betale forsikringa er en glede i forhold til gamle bmw'en, og det merkes også godt når jeg tanker at den bruker vesentlig mindre.

Å importere et vti-vrak eller en ESi og swappe motor etter et par år er da heller ikke noe særlig vanskelig ettersom jeg har forstått, og det er også planen min, ettersom jeg regner med å få litt bedre råd etterhvert...

BTW, når jeg først snakker om det:

Hva er forskjellen på understell og drivlinje fra en VEi til en ESi? Er det mer enn bremser og gir? Noen som veit hva som skal til for å få en turbomata slik en på et par hundre hk gjennom biltrangsynet? Lyst på SOCH turbo :cocain:

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisan. Kjøp en billig 1,5 LSI med 101HK. kjør den frem til du får anskaffet 35000kr, så bytter du motor og understell til ITR (Integra Type R). den motoren passer rett inn. ledningsnettet kan du bruke. bare og legge til en 6-7ledninger til vtec og banke sensoren. OBD1 ECU(chipped) eller overgang til Den som følger med motoren du kjøper.

Pass på og få med alt understellet og det er bare og skru på plass. da dette passer fint.

Da får du ca.200hk i bilen.

Min motor kommer 5.juni :) :) :) :) :) :) :)

Honda Civic Coupe 1,6 EX med turbo

MG F 1,8 : Kondemnert

Honda Civic 1,5 LSI (B18C-R): Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se lenger opp på sidene. :) Vet hva du mener Limit, men jeg har ikke lyst på lån+ jeg vil ikke vente i all evighet for å få DRØMMEBILEN.

Nå vet ikke jeg hva slags krav du har, men skal JEG ha drømmebilen min kommer jeg nok neppe utenom noe lån.

Lån på bil kommer jeg alltid til å ha uansett.

Skal du ha med eller uten vtec da? Er vel stor prisforskjell på det også både når det gjelder innkjøp, forsikring, bensinforbruk etc.

Skulle gjerne hatt litt mer power under huven jeg og. Men har jeg behov for det? neppe. Kunne fint hatt en mye dyrere bil men da hadde jeg neppe hatt råd til båten.. og båtliv er et kapittel for seg selv.. :D :titties:

Lykke til med kjøpet hvertfall.. MASSE bil der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lyst på civic HB som prosjektbil til vinteren...noken som veit om kataloger/webside med styling?eller noken som har erfaring md civic dei vil dele...:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Civic HB er kanskje den bilen i verden det er enklest å skaffe styling til. Her er det bare til å finne ut hvordan du vil den skal se ut.

Bra kit er f.eks. Wings west, Bomex og Veilside. Disse har laget kit i flere år, og er kjent for kvalitet og at de er lette å montere.

Ta kontakt med din lokale styling-butikk, eller surf litt rundt på nettet.

Her er et par linker som har mye bra:

www.wingswest.com

www.powerzone.no

www.eyecandyracing.no

Håper dette hjelper deg litt på vei. onfiredevi

onfiredevi -95 Honda Civic MA8 1.4i onfiredevi

Nye felger og en del ny styling kommer snart.

"Grunnen til at menn liker damer i lakk og lær, er fordi det lukter ny bil!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Civic HB er kanskje den bilen i verden det er enklest å skaffe styling til. Her er det bare til å finne ut hvordan du vil den skal se ut.

Bra kit er f.eks. Wings west, Bomex og Veilside. Disse har laget kit i flere år, og er kjent for kvalitet og at de er lette å montere.

www.wingswest.com

www.powerzone.no

www.eyecandyracing.no

Jupp har sett disse før, men disse kittene er ganske "vanlige".Var på rudskogen sist juli og alle civicene såg nesten like ut...har lyst noko som skiller seg sikkeligt ut!! :titties: er vel kansje å modde sjølv som er løysinga...:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en løsning selvfølgelig. Men bare så du vet det: Sett av GOD tid til det i såfall. Det tar en del lenger tid enn man skulle tro.

Jeg holder på med akkurat det nå, og det kommer til å ta sin tid. Men så blir jeg også alene så vidt jeg vet i hele orge med en modifisert MA8 Civic. Og det er jo litt kult da. onfiredevi

Kommer bilder etterhvert. Må bare skaffe meg digi-cam først.

onfiredevi -95 Honda Civic MA8 1.4i onfiredevi

Nye felger og en del ny styling kommer snart.

"Grunnen til at menn liker damer i lakk og lær, er fordi det lukter ny bil!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Kjøp en billig 1,5 LSI med 101HK. kjør den frem til du får anskaffet 35000kr, så bytter du motor og understell til ITR (Integra Type R). den motoren passer rett inn. ledningsnettet kan du bruke. bare og legge til en 6-7ledninger til vtec og banke sensoren. OBD1 ECU(chipped) eller overgang til Den som følger med motoren du kjøper.

Pass på og få med alt understellet og det er bare og skru på plass. da dette passer fint.

Da får du ca.200hk i bilen.

Min motor kommer 5.juni :) :) :) :) :) :) :)

"Passer rett inn" Er vel litt å ta i.

pleier som regel å dukke opp et par ekstra problemer på veien.

Er endel jobb for å få det til å funke, men det lar seg jo selfølgelig gjøre. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.wingswest.com

www.powerzone.no

www.eyecandyracing.no

bare for å opplyse litt: WW gikk konkurs for noe siden, og har ikke begynt å levere på nytt enda. Bomex og VeilSide gikk konkurs ganske nylig, så her er det oxo lite å oppdrive. og jeg så absolutt ikke anbefale å handle hos PZ, men d er jo min personlige mening. ta en prat med ole johan bredland på http://www.restyle.no

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider