Gå til innhold

Service på Biltema

Ranger emnet

Mirus

Anbefalte innlegg

Det hele begynte mandag 11. april. Jeg reiste bort til Biltema for å kjøpe eksosanlegg til bilen min. Da jeg (omsider) kom frem til deledisken i den først og fremst ubehagelige butikket og ventet en halvtime i kø foran disken fikk jeg beskjeden at det var ikke lagervare, og jeg ville ikke kunne få det før fredag, om TO UKER!

Jaja tenkte jeg, og bestilte midtre og bakre rør pluss oppheng. Jeg spurte omså om han hadde luftfilter til Primera, og det svarte han blankt nei på uten å sjekke noe som helst. "Ja, når vil dere få inn det da?" spurte jeg. "Det er en vare som bare kommer og går inn på lageret her. Du får bare komme tilbake senere og sjekke!" "Jaha..?" "Og du må betale 250 kroner i depositum når du går!" Faen tenkte jeg med meg selv og gikk mumlende til kassen.

Vel, nå på fredagen hadde de to ukene gått men jeg kunne ikke hente delene fordi et fuktig hotelltur stod på programmet. Så jeg reiste ned dit i dag.

Tidsskjemaet mitt var litt presset for jeg dreiv å vasket klær i vaskerommet nedi kjelleren på blokka. Så rushtrafikken irriterte nok, og da jeg kom til bomringen lyste det en gul strek. Så klippekortet mitt har nok klikka.

Så var det parkeringsmulighetene utenfor Alna-senteret. Først skal man opp den veldig bratte bakken, og etterpå ta en skarp sving til høyre inn på et "parkeringshus". Og når man har kjørt gjennom det uten å finne plasser (tre biler rygget ut rett etter jeg kjørte forbi) så er det ut foran ingangen til senteret for å jakte på plasser. Med familier med 4 unger og store handlekurver rekende over vegen hele tiden! Etter å enda ikke ha funnet noen er det opp på et høyere plan, som er sinnsykt trangt! Og ikke nok med det, det står en utrolig stor bærestolpe MIDT i vegen som biler må snike seg rundt! Alt dette blir ganske kaotisk når minst 50 biler skal parkere og reise på én gang! Jeg var på dette tidspunktet relativt irritert.

Da jeg igjen (omsider) kom frem til deledisken med kvitteringen på depositumet fra forrige gang stod han bak disken og klødde seg i hodet. Så gikk han inn på lageret, kom tilbake til døren, så på meg lenge med verdens tommeste blikk og spurte. "Hvor ble det av han fyren som skulle ha eksos a?" Jeg bare ristet på hodet så gikk han inn på lageret igjen. Etter fem minutter kom han ut igjen og fortalte at monteringssettet hadde de solgt til en annen kar for et kvarter siden, selv om det var mitt navn som stod på det!! Men de skulle få inn nytt i morgen da! "Jaha, kan jeg få eksosdelene da?", spurte jeg. Jada, de skal du få. Så bladde jeg opp katalogen jeg leste i og fant frem delenummeret på luftfilteret jeg prøvde å kjøpe forrige gang. Dette hadde de faktisk, og jeg fikk en flat eske på ca en meter i diameter å drasse på. "Hvor blir det av eksosen da?" "Nei, den må du hente i heisen." "Heisen?" "Ja, i heisen." "Hvor er denne heisen da?!" Rett der borte, på den andre siden av veggen, tvers over butiken." Jeg hadde nesten lyst til å takke han for at var så "hjelpsom" med spørsmålene mine, men jeg klarte å la være... Så var det på'n igjen med å åle seg gjennom denne sinnsykt trange butikkem med en meter lang eske for å finne denne berømte heisen.

Jeg fant den ved mellom sykkelutstillingen og informasjonsdesken. Det sier seg selv at alle de barnefamiliene jeg så ved inngangspartiet var samlet akkurat her!

Så jeg stod da og så på småbarn i ekstase for at de kanskje skulle få ny sykkel, hissige mødre som prøvde å roe de ned og bekymrede fedre som stod og telte penger for å se om det var råd til disse syklene.

Jeg hadde bare ett lite areal å stå på, og det var rett foran heisen. Men det viste seg at denne heisen også ble brukt ved søppeltømming, sp jeg måtte presse meg opptil en vegg for å slippe pallene med papp forbi. Og det var 14 paller som skulle ned!

Så nå stod jeg der mer eller mindre ubehagelig i 20 minutters tid før en av de ansatte lurte på hva jeg egentlig dreiv med! "Venter på eksos" sa jeg og hun gikk igjen. Etter ytterligere ti minutter kom hun bort og lurte på om jeg hadde fått delene. Nei jeg hadde jo ikke det så hun tok kvitteringen min fra deledisken og ringte ned til lageret som tydligvis var i etasjen under denne heisen... "Disse delene har jo ikke han bestilt opp, men nå kommer de nok snart" sa hun og himlet med øynene og gikk. Takk for den! tenkte jeg som allerede hadde stått der i en halvtime.

Nok en gang gikk det ti minutter og en ny ansatt kom bort og lurte på om jeg ventet på noe. Ja jeg gjorde jo det, og han hentet da en 3. ansatt for å sjekke opp statusen på lageret. Han siste tokk denne heisen ned og ble borte i fem min og kom omsider opp med delene. Lagerarbeiderne hadde visst ikke klart å finne delene! "Monteringssettet har de liggende bortpå deledisken så du kan gå bort dit og hente det." sa han og gav med de meterlange rørene, som ikke var pakket i papp eller noe. Ganske upraktisk å dra på i den allerede trange butikken! "Nei, han bak disken klarte jo ikke å finne det, jeg var der i stad." sa jeg. "Jo jeg har sjekket behildningen på lageret og det skal ligge der." Så jeg begynte da å dra på et mellomrør på 1.5 meter og en stor tung bakpotte og denne meterstore esken bort til delelageret igjen, og trakk kølapp og ventet nok et kvarter. Han samme tomme typen gikk inn på lageret sitt igjen for å finne deler han ikke har og kom tilbake etter en stund. "Nei, dette har vi desverre ikke liggende, men vi får inn nytt på FREDAG!" "?" Hva med det han lovte i stad at jeg kunne få det allerede i morgen? Jeg gikk igjen, nok en gang med stor trang til å takke han for den fantastiske hjelpen, men dreit i det denne gangen også.

Og så var det igjennom dette helvetes drittmutikken drassende på flere kilo med eksosanlegg og store innsatsfilter og ned til kassen. Stod der i den ikke så uforventede køen en stund og kom endelig frem. "Har du betalt depositum på den eksosen?" "Ja" sa jeg og fant frem kvitteringen i lomma etter at delene jeg hadde stilt opp langs kassen hadde rast i et stort brak ned i betonggulvet. "Beklager men da må du gå til informasjonsdisken ved inngangen for å få refundert depositumet ditt." I helvete?! Så ENDA en gang var det å dra på disse delene rundt i butikken helt frem til inngangen og bort til infodesken. Der slapp jeg heldigvis kø... Så jeg stod der intil disken og lente meg på den for å støtte opp disse fælt så uhåndterlige delene. "Skal du ha alt på denne kvitteringen?" spurte han bak disken. "Nei bare de to rørene, det monteringssettet til 149 kroner har jeg ikke fått." Da skjønte han mindre og sa:"Jeg må få se delenummeret på eksosdelene." "?!" Så jeg måtte drasse opp disse rørene på disken og velte glasset han hadde med penner. "takk" sa han og tastet det inn på kassen. "Skal du ha dette monteringssettet" presterte han å spørre nå. "nei", sa jeg. Så så han på meg med et like tomt blikk som han ved deledisken hadde. "Nei" repeterte jeg meg selv. "Hæ?" sa han. "NEI!" Jeg kunne visst betale alt der, så jeg gjorde det. "Hvordan kommer jeg meg ut?" spurte jeg og han pekte bort på kassene. NOK en gang var det å drasse på dette helvetes eksosalegget og luftfilteret rundt i butikken og rive ned og dra med seg alt det opphengene klarte å feste seg i. Jeg gav faen i det.

Vel fremme i passen var det å stå i ny kø for å i det hele tatt komme seg ut! Da jeg kom frem stod jeg med fingrene og håndleddene nesten ute av ledd etter å ha bært på eksosanlegget i over en halvtime. "Jeg har betalt for dette og skal bare i gjennom." "Kan jeg få se på kvitteringen?" "Jeg har den her i lommen" sa jeg. "Hadde du giddi å tatt den frem hvis det ikke var for mye bry for deg?!" sa hun bak disken, og nok en gang gikk eksosanlegget med et brak i gulvet. "HER!!"

Da var det visst greit og jeg måtte bære på disse delene helt bort til bilen som selvsagt stod lengst unna inngangspartiet.

Og så var det trafikken hjem igjen... Og nå som jeg logget meg på nettet for å poste dette så hadde visst UPC klikka helt og jeg kommer ikke ut på nettet! Og den kunderservicen hos dem fortjener en like lang historie....

Så nå sitter jeg endelig her som en lykkelig eier av nytt eksosanlegg og har frykt for å få bot etter teknisk svikt i bomringen på Alnabru...

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regel nr 1. Biltema besøkes kl 1330 på dagen da er det minst folk der og folk er da minst slitne siden de da akkuratt har spist lunsj og er gode og mette :)

Regel nr 2. Spørr 4 ganger om alt du lurer på, så har du 4 forskjelligesvar og da kan du muligens trekke noe ut av de 4 svarene som kan hjelpe deg på vei mot ditt endelige mål.

Regel nr 3. Ring inn og spørr om de har det og be de om å holde av, eller kjøp ting et annet sted.

Jævla morsom dag du hadde må jeg si ;)

Mvh Erik som datt av stolen i latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå sitter jeg endelig her som en lykkelig eier av nytt eksosanlegg og har frykt for å få bot etter teknisk svikt i bomringen på Alnabru...

Takk for en god historie!

Alle krav i bomringen sjekkes manuelt, og dersom du hadde klipp igjen er alt helt greit..

Men, neste gang ville jeg tatt en tur innom Bilens Eksosanlegg på Økern, du hadde nok brukt kortere tid på å la de bytte de defekte delene, no særlig dyrere hadde det vel heller ikke blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nr 1. Biltema besøkes kl 1330 på dagen da er det minst folk der og folk er da minst slitne siden de da akkuratt har spist lunsj og er gode og mette :)

Den beste tiden å komme dit på er ca klokken 8 om morgenen.

Da er det bare folk som vet hva de skal ha der, og de jævla barnefamiliene med en haug av snørrunger er helt andre steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meget godt din fustrasjon!!! har selv vært på det møkka sentret der... håpløst.

Neste gang du skal bruke biltema ta deg bryet med å reis til sandvika der er det ikke så sinnsykt trangt og kronglete å komme seg frem. Er ikke sikker på om kompetansen er noe mer eller mindre der, men de har ihvertfall litt bedre tid... Sist jeg var der så hadde de ikke kølapp system.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. husker jeg skulle ha noe drit i den deledisken for noen år siden. Det var lang kø, jeg hadde kanskje 40-50 treige kunder forran meg. Plutselig hører jeg: "Er det noen flere her som skal ha batteri?" Jeg sier: "Ja, jeg skal ha batteri, også skal jeg ha dette og dette og dette". Batteriet kommer snart opp fra heisen der borte, og her er delene dine. Jeg går til kassa og driter i batteriet. hehehe

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også pleier jeg bare å parkere på Esso når jeg er på utsiden av bomringen, f.eks fylle på bensin for 50kr også betale også stikker man opp på biltema. Ellers kan man parkere på McDonald's og bare gå inn og kjøpe en kopp med vann for å være på den sikre siden, hvis det er noe parkerings-vakt-svin som lusker i buskene. Da er man kunde hos mcd, og da har man rett til å stå der en time. Ellers kan man også parkere på esso. Funker for meg iallefall.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider