streetstyle Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Er det noen som vet om topplokksboltene er de samme på B16A og B16A2?? Siter -1985 VW Golf II (16vT prosjekt) -1989 Honda CRX (bilstereo prosjekt) -1987 VW Golf II 1.8 GL (arbeidsbil) x-1984 VW Golf II GTi 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 JA de er identiske... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
streetstyle Skrevet April 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Takker.. :) Siter -1985 VW Golf II (16vT prosjekt) -1989 Honda CRX (bilstereo prosjekt) -1987 VW Golf II 1.8 GL (arbeidsbil) x-1984 VW Golf II GTi 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MJ_Speed Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 det er vel en sannhet med modifikasjoner.. husker ikke detaljene men det er minimale forskjeller.... A2'en yter 5 hester mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Her er ryktene jeg har sett/hørt og merk at dette er for det meste spekulasjoner: B16A ble bare solgt i Japan. Her i Norge har vi B16A1 og B16A2 (også B16A3?). Forskjellene er iall hovedsak stempler, kammer, selve toppen har en annen støping (men er ellers lik i bolter etc.), det kan hende at innsprøytningshjernen (eller iallefall mappet) er forskjellig og ryktene skal også ha det til at senere versjoner har bedre designet LMA'er (Lost Motion Assemblies). Automatgirede B16A/A1/A2/A3 skal også ha mildere kammer og ikke doble ventilfjærer. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeta Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Var vel igrunn bare et spm. om boltene til topplokket var like da... ;) Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det har da aldri skadet med litt utfyllende info; gitt at den infoen jeg kom med stoler jeg ikke selv på helt 101% da jeg aldri har fått sjekket disse tingene selv. Hear-say blir liksom bare "så" nøyaktig. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 det er vel en sannhet med modifikasjoner.. husker ikke detaljene men det er minimale forskjeller....A2'en yter 5 hester mer Han spurte om topplokks boltene er identiske, og det er de. de at b16a2 yter mer var jo ikke spørmålet Hvis du absolutt ville vite det oxo er a2 oppgitt med 8kw mer enn a1 altså ca 10 hk. regner med at du mente a1 og a2 euro motor og ikke "b16a"(jdm) generelt i spørsmålet ditt på (jdm)motorer må du se på års modell av motor for å vite hva som er hva 90-91 blir den "gamle" den har da 160hk mens 92 + blir a2 og har 170. samme med Integra type R motoren b18c5(usa) b18c6(euro) min heter da bare b18c (på blokka) samme som b18c1 men blir oxo kalt b18c spec R siden det er type R og den yter da også 10 hk mer enn b18c5 merkelig at japsene skal ha de 10 hk ekstra tilgode som vi ikke får, b16a1 euro har da "bare" 150hk og a2 har 160hk Her har du noen fine topplokksbolter heheh ARP headstuds til b16a (hva nå enn du skulle ha de til =) http://www.kingmotorsports.com/category.asp?brand=ARP&category=Engine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.