Gå til innhold

reg.reim,rust og annet mikkmakk

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

Har nå i dag blitt den stolte eier av en Wv Golf II '91 model. Har et par spørsmål angående vedlikehold og div.

1) Hva er intervallet på skifte av reg. reim?

2)Under gasspedalen min sitter det en liten "stang" på en måte... en pinnelignende sak på 4-5cm som gjør at jeg ikke får tatt bånn gass... skal den være der eller er det bare å rive ut? Kanskje tidligere eier satt den på for å spare bensin eller noe :)

3)Det er noen småå rustflekker på bilen, er det bare å pusse,grunne og lakke over eller må jeg gjøre noe ekstra? Det er bare overflaterust og ikke noe gjennomrustning, kommet etter steinsprut mest sansynelig.

4)Hva er spesielt viktig å passe på\kontrolere med tanke på at det er en golf? (alt? :rolleyes: )

Takk på forhånd for alle svar!

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Autodata stod det ikke noen levetid på reima, men er sikkert 120.000 km som for de fleste andre reimer.

Den pinnen er vel der fra fabrikk :) Har en selv på Audien. Tror ikke den går fortere hvis du kapper den, men du kan jo håpe :titties: :D

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) VW har såvidt jeg vet ikke turt å oppgi noe definitivt intervall på reg.reimbytte...står "kontroll ved hver 30000"....bytte på 60k. Correct me if I'm wrong.

2) Oppnår ingenting med å ta den vekk. Bånn gass er når du treffer pinnen.

3) Høres logisk ut, men karosseri er ikke mitt sterkeste felt.

4) Generelt vedlikehold. Er vel ikke noe mer stress med Golf enn med andre 14 år gamle biler...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du vekk pinnen sliter du gasswiren om du blir litt overivrig. Men wiren skal være slik at du klarer å åpne spjeldet helt når pedalen er i bånn. Justeringssak om det ikke er tilfelle.

Kjøp deg en sånn liten punktsandblåser til flekkene, da får du bort alt i porene.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider